Trgovina
Seniko studio
Trgovina motornim vozilima
05.11.2006. (Marko Santini) Opel Antara: Kombinacija karavana, SUV-a i monovolumena
Antara se nudi modernim pogonom i motorima do 227 KS

S obzirom na aktualnu veliku popularnost kompaktnih SUV-ova, rupa u Opelovoj ponudi, rezervirana upravo za takvo vozilo, izazvala je nemalo čuđenje, kako kupaca tako i konkurenata. No, njemački proizvođač nije zanemario tu klasu, već je marljivo i temeljito pripremao svojeg predstavnika kojeg smo napokon imali priliku isprobati na nedavnoj svjetskoj prezentaciji.

Već je na prvi pogled očito kako se Antara dizajnerski oslanja na istoimeni koncept GTC predstavljen prošle godine. Naravno da je serijska Antara nešto pitomija od ekstravagantnog koncepta, no osnovne linije su zadržane, osobito prepoznatljiv prednji dio s upadljivim svjetlima i kromiranom maskom.

Upadljiv dizajn
Netipične SUV-ovske linije novog Opela pripisuju se trendovskom ‘crossover’ oblikovanju kod kojeg dizajneri kombiniraju elemente karavana, monovolumena i klasičnih terenaca, a koji je u slučaju novog modela u potpunosti uspio. Cjelokupan dizajn Antare djeluje moderno i dinamično te predstavlja dobrodošlo i prepoznatljivo osvježenje u klasi dinamično oblikovanih vozila.

Kada stigne na hrvatsko tržište početkom sljedeće godine, Antara će se prvotno nuditi s tri motora. Benzinska ponuda počinje s 2,4-litrenim četverocilindrašem snage 140 KS i 220 Nm, dok vrh ponude predstavlja 3,2-litreni V6 sa 227 KS i 297 Nm. Ipak, Opel očekuje kako će najpopularniju izvedbu Antare pokretati dvolitreni CDTI turbodizelski četverocilindraš s ‘common-rail’ izravnim ubrizgavanjem i 150 KS, odnosno 320 Nm okretnog momenta. Spomenuti dizelski i osnovni benzinski motor serijski dolaze s peterobrzinskim ručnim mjenjačem, dok je V6 dostupan isključivo s peterobrzinskim automatikom koji je dostupan kao opcija s CDTI-jem. Sva tri motora postižu solidne performanse, dok se hvaljeni dizelski posebno ističe odličnom elastičnošću i značajno nižom potrošnjom.

Provjeren ovjes
Konfiguracija neovisnog ovjesa, s McPhersonom sprijeda, poznata je s Vectre i Signuma, a Antari omogućuje vrlo dobre cestovne vozne osobine te pohvalne mogućnosti na, doduše, ne pretjerano zahtjevnom terenu. Ipak, zahvaljujući 20-centimetarskom odstojanju od tla te velikim prilaznim i odlaznim kutevima, novi SUV može svladavati i naizgled nepremostive prepreke. Na terenu pomaže i DSC sustav za pomoć prilikom spuštanja niz padine. Kod brže vožnje zavojitim cestama, ističe se dobrodošlo precizan servoupravljač koji donekle ulijeva samopouzdanje, no ne pruža dovoljno povratnih informacija. Osim upečatljivih cestovnih i terenskih voznih osobina, Antara pruža i visok stupanj komfora u vožnji, neovisno o tome radilo se o gradskim ili otvorenim prometnicama.
Antara nije samo popunila prazninu u Opelovoj ponudi, već predstavlja poželjan kompaktni SUV koji se ističe modernim dizajnom, prostranom i udobnom unutrašnjošću, snažnim motorima i pohvalnim voznim osobinama. Smatramo kako će konkurenciji zadati glavobolje, a kupcima izmamiti široke osmijehe. Jedinom nepoznanicom ostaju cijene koje će biti objavljene nedugo prije početka prodaje u veljači.

Interijer
Antarin interijer također slijedi Opelovo aktualno dizajnersko usmjerenje, što je vidljivo po središnjoj konzoli, instrumentima i upravljaču koji su u nekim detaljima slični onima u kompaktnoj Astri, odnosno novoj gradskoj Corsi. Kvaliteta korištenih materijala je solidna, iako ne na razini kojom se diče etablirani izravni konkurenti. Antara zato nudi raskošnu ponudu prostora na stražnjim sjedalima koja su, poput prednjih, vrlo udobna i tijekom višesatne vožnje. Prostranost prtljažnika također je pohvalna te iznosi od osnovnih 370 do 1420 litara s preklopljenim stražnjim sjedalima.

Vozne osobine
Sve izvedbe Antare serijski dolaze s aktivnim ITCC pogonom na sve kotače. U normalnim uvjetima, snaga se šalje samo na prednje kotače, dok po potrebi prebacuje do 50 posto snage i na stražnje zahvaljujući elektronski nadziranom elektrohidrauličnom stražnjem diferencijalu. Sve izvedbe Antare serijski dolaze s aktivnim ITCC pogonom na sve kotače. U normalnim uvjetima, snaga se šalje samo na prednje kotače, dok po potrebi prebacuje do 50 posto snage i na stražnje zahvaljujući elektronski nadziranom elektrohidrauličnom stražnjem diferencijalu.

Kako smo imali priliku isprobati na zavojitim asfaltnim i grubim makadamskim cestama, Antarin ITCC pogon funcionira besprijekorno, neosjetno šaljući potrebno snagu na osovinu kojoj je ona najviše potrebna kako bi se neutraliziralo podupravljanje, odnosno preupravljanje.

Izvor: Jutarnji.hr

Povezani članci
17.05.12 Trgovina motornim vozilima
GM će montirati novu Astru u Britaniji
12.01.09 Vijesti iz svijeta
GM prodao više od 2 mil. automobila u Europi u 2008.
19.01.08 Trgovina motornim vozilima
U Opelovoj jednodnevnoj akciji prodano 1.773 vozila
18.01.08 Trgovina motornim vozilima
Rast europskog tržišta automobila u prošloj godini 0,8 posto
18.01.08 Trgovina motornim vozilima
Opelova 24 sata: U prva dva sata prodano 700 vozila
04.01.08 Trgovina motornim vozilima
Pad prodaje automobila na njemačkom tržištu
17.12.07 Trgovina motornim vozilima
Rekordni prodajni rezultat za GM Europe
17.12.07 Trgovina motornim vozilima
Nova Corsa prodana u pola milijuna primjeraka
23.01.07 Trgovina motornim vozilima
Hrvatska: Opel prodao 1.415 vozila u jednom danu
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa