Info
Seniko studio
Korisne informacije
09.10.2008. Goodyear slavi 110. obljetnicu
Charles Goodyear
Charles Goodyear
Američki gigant gumarske industrije Goodyear ove godine slavi 110. obljetnicu rada. Visoka brojka već je sama po sebi razlog za slavlje, a pregled postignutih rezultata i napretka pokazuje da je nedvojbeno riječ o priči o uspjehu.

Stalnim ulaganjem u razvoj i traženjem rješenja Goodyear je dobio slavu inovatora, a od početka spada u vodeći vrh proizvođača automobilskih guma i pneumatika.

Danas poduzeće zapošljava oko 70.000 ljudi i svoju djelatnost provodi u više od 60 tvornica u 25 država svijeta.


Hrabri počeci

Godine 1898. kad je počeo s proizvodnjom raznovrsnih gumenih proizvoda tadašnjeg vremena, usprkos svojoj ambicioznosti i poduzetnoj žici Frank A. Seiberling zasigurno se nije usudio ni sanjati o uspjesima koje je poduzeće postiglo do današnjih dana.

Skromnu proizvodnju u East Akronu u saveznoj državi Ohio započeo je inače posuđenim sredstvima, a i jasnom vizijom.

Kraj 19. stoljeća bio je, naime, vrijeme biciklističke euforije i početaka automobilske industrije. Upravo je u njoj Seiberling vidio velik potencijal. Kao majstor trgovine, Henryju Fordu je ponudio svoje pneumatike za trkaće automobile i tako se pobrinuo za njihovu prepoznatljivost.


Charles Goodyear i krilata cipela

Takvo ime poduzeća kao i njegov zaštitni znak s manjim se oblikovnim prepravcima očuvali do današnjih dana i u nekim segmentima čak prerasli svoj izvor.

Većina ljudi, naime, ime Goodyear izjednačuje s poduzećem, a samo malo tko zna da je Charles Goodyear po kojem je poduzeće dobilo ime bio izumitelj postupka vulkanizacije i tako zapravo otac »gume« u obliku koji poznajemo danas.

Poduzeće je od Charlesa Goodyeara osim imena naslijedilo i njegovu »žicu« za inovacije te ustrajnost i predanost.

I simbol krilate cipele kao zaštitni znak poduzeća poznat je posvuda po svijetu i mnogo tko se pita odakle potječe i što zapravo predstavlja. Seiberling je nadahnuće dobio od rimskog boga Merkura, zaštitnika putnika, koji je s krilima na petama bio oličenje lakoće kretanja.
Goodyearov »Blimp«

Osim krilate cipelice vrlo su prepoznatljiv i vidljiv znak i Goodyearovi »blimpovi« koji krase nebo već više od 80 godina.

Tradicija cepelina započela je 1925. godine, kad je Goodyear izradio svoj prvi zrakoplov Pilgrim napunjen helijem.

U tim je godinama Goodyear napravio već više od 300 zrakoplova, više nego bilo koje drugo poduzeće na svijetu. Nekoliko je desetljeća središte za proizvodnju cepelina bilo u Akronu, u Ohiu, gdje je i sjedište poduzeća Goodyear.

Danas ti elegantni velikani proputuju više od 100.000 milja na godinu preko Sjedinjenih Država kao Goodyearovi »zračni ambasadori«. A povremeno gostuju i u drugim državama.


Punih 110 godina razvojnih proboja, novih izuma, pionirskih podviga i revolucionarnih poboljšanja

Reputacija inovatora za poduzeće Goodyear nije ništa novo, održava se već od njegovih prvih početaka. U svojoj ju je dugoj povijesti mnogo puta opravdalo jer je neprestanim ulaganjem u razvoj i traženje boljih rješenja na tržište postavilo mnoge novosti bez kojih dandanas više ne možemo zamisliti vožnju.

Tako je izradio prve autogume bez zračnice, prvi tzv. Cjelogodišnji pneumatik, primjeren za različite vremenske uvjete s gaznim slojem protiv klizanja te prvi tzv. run-on-flat pneumatik s kojim vožnju možete nastaviti i nakon što se probuši. To je samo nekoliko najraširenijih i najviše upotrebljavanih izuma u području pneumatika.


Od stvaranja umjetnih koraljnih grebena do vožnje po Luni

Goodyear je za vodećeg proizvođača pneumatika i automobilskih autoguma bio imenovan već 1926. godine, a ipak poduzeće osim te osnovne djelatnosti ulaže i u mnoga druga područja.

Tako je u području kemijske industrije napravilo prve nelomljive boce od poliesterske smole za bezalkoholna pića (PET), »obulo« je lunarno vozilo Apollo 14, a razvojem eksperimentalnog umjetnog srca na zračni pogon te umjetnih koraljnih grebena od rabljenih pneumatika pokazalo se i kao društveno odgovorno poduzeće.
Recept za uspeh

Za bilo koje poduzeće 110 godina je dugo razdoblje i već je opstanak na tržištu postignuće samo po sebi, a nizati uspjeh za uspjehom, neprestano rasti i uvijek iznova premašiti već postignuto, zahtijeva jasno zacrtane ciljeve i prave poslovne odluke.

»Usprkos tomu što je poduzeće od malene radionice s trinaest zaposlenika preraslo u međunarodnu korporaciju koja je samo u 2007. godini prodala pneumatika za 19,6 milijardi dolara, naša se bit nije promijenila«, ističu u Goodyearu. »Naš je cilj u najvećoj mogućoj mjeri udovoljiti kupcu; pobrinuti se za njegovu sigurnost i udobnost, zato na svaku njegovu teškoću gledamo kao na izazov.«

A Goodyearov recept za uspjeh? »Za svaki problem postoji rješenje, a naziva ga se inovacijom.«

Povezani članci
20.09.12 Vijesti iz regije
Villard: Hrvatska nakon uključenja u EU zanimljivija za investitore
19.11.08 Korisne informacije
Sava Tires: Obnovljena korporativna internetska stranica
01.10.08 Promocije
UltraGrip Performance 2 gume iz Goodyeara
06.08.08 Tvrtke i tržišta
Pirelli i Rostekhnologii ulažu u novu kompaniju
09.04.08 Vijesti iz regije
Hankook Tire udvostručuje proizvodnju u Mađarskoj
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa