Međunarodno poslovanje
Seniko studio
Šira regija
28.03.2008. Njemačka odustala od gradnje muenchenske linije za Transrapid
Cijena gradnje popela se s 1,85 mlrd eura na 3,4 mlrd eura

Njemačka je odustala od planova gradnje super brze željezničke linije između glavnog bavarskog grada Muenchena i njegove zračne luke zbog ogromnih troškova, kazao je njemački ministar prometa Wolfgang Tiefensee.

Transrapid je jedan od najbržih vlakova na svijetu, a razvili su ga njemački inženjeri u tvrtkama Siemens i ThyssenKrupp. Ta je tehnologija dosad iskorištena u komercijalne svrhe jedino u Kini.

Ministar Tiefensee kazao je na konferenciji za novinare da je industrija procijenila da će troškovi gradnje dosegnuti između 3,2 i 3,4 milijarde eura u odnosu na prvotno planiranih 1,85 milijardi eura.

"Projekt muenchenskog magnetsko-levitacijskog vlaka je propao", kazao je Tiefensee novinarima.

Savezna vlada obećala je sudjelovati s najviše 925 milijuna eura u troškovima, a Bavarska s oko 500 milijuna eura.

Građevinska tvrtka Hochtief predvodila je konzorcij čiji su članovi bili nacionalni željeznički operater Deutsche Bahn, muenchenska zračna luka i Europska unija, te tvrtke Siemens i ThyssenKrupp.

Unatoč nizu prijedloga o upotrebi Transrapida diljem svijeta, jedini vlak takve vrste u komercijalnoj upotrebi je onaj koji povezuje centar kineskog grada Šangaja s njegovom zračnom lukom.

Transrapid postiže tri puta veću brzinu od tradicionalnih vlakova, lebdeći na magnetskom jastuku centimetar iznad tračnica. Za pogon mu nije potrebno gorivo a konstruktori tvrde da ne može iskočiti iz tračnica.

Plan gradnje linije za Transrapid između Hamburga i Berlina također je propao.

Za nesreću Transrapida tijekom probne vožnje u sjevernoj Njemačkoj 2006. istražitelji tvrde da je kriva ljudska pogreška. (H)

Povezani članci
27.03.08 Šira regija
Troškovi njemačkog Transrapida porasli na 3 mlrd eura
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa