Trgovina
Seniko studio
Turizam
07.11.2016. Kroz poreznu reformu na mala vrata mijenjamo hrvatski turistički proizvod
Turistički djelatnici i dalje protiv dizanja stope PDV-a u ugostiteljstvu i turizmu
Nakon današnjeg sastanka i prezentiranja stavova i argumenata protiv podizanja PDV-a u ugostiteljstvu i turizmu ministru financija Zdravku Mariću, djelatnici i poslodavci u turizmu još jednom javno upozoravaju na dalekosežne posljedice ovakvog poteza po hrvatski turizam.

„Porezna reforma, naime, može bitno promijeniti strateški pravac razvoja hrvatskog turizma. Hrvatska godinama naporno radi na tome da promijeni strukturu gostiju te da umjesto samo gostiju koji dolaze s vlastitom hranom u apartmanski smještaj i kampove imamo što više gostiju koji dolaze u hotelski pansionski smještaj ili druge oblike smještaja, ali su spremniji na vanpansionsku potrošnju. U tom smislu su napravljeni značajni pomaci, no sada se s pravom postavlja još jedno pitanje - ugrožava li porezna reforma kakva je predložena, s bitnim poskupljenjem hrane u smještaju odnosno uopće ugostiteljskih usluga zbog dizanja PDV-a, cijeli taj strateški pristup? Bojimo se da porezna reforma na mala vrata mijenja dugoročnu strategiju razvoja turizma“, rekao je Ronald Korotaj, predsjednik Udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske.

Na današnjoj konferenciji za medije UPUHH je naglasio da bitnu promjenu dugoročne strategije razvoja hrvatskog turizma nikako ne bi trebalo raditi bez suglasnosti struke i šire javne rasprave. Strategija koja je jednoglasno usvojena prije tri godine u hrvatskom Saboru neupitno daljnji razvoj hotelske industrije - kao ključnog generatora prihoda u turizmu, investicija u turizmu i otvaranja novih radnih mjesta - stavlja u fokus hrvatskog turizma. Dizanje PDV-a na ugostiteljske usluge te poskupljenje smještaja u koji je uključena i hrana (pansion, polu pansion, noćenje s doručkom), zbog čega i hotelski proizvod postaje manje konkurentan, smanjuje kapacitet hotelske industrije za investiranjem i novim radnim mjestima povrh sadašnjih potreba.

Dizanje PDV-a čini ukupni hrvatski turistički proizvod bitno manje konkurentnim u odnosu na druge mediteranske zemlje, u usporedbi s kojima već imamo izuzetno visoke stope, a pred nama je kratko vrijeme u kojem bi se primjerice Tursko i Grčko tržište mogli oporaviti. Poreznom reformom ne smijemo smanjiti konkurentnost hrvatskog turističkog proizvoda niti ponovno u Hrvatsku početi dovoditi primarno goste koje ne zanima ništa osim samog smještaja, sunca i mora. Za to se nismo opredijelili Strategijom razvoja turizma i ne smijemo to sada napraviti na mala vrata.

UPUHH nastavlja svoje aktivnosti te će do petka pripremiti dodatne argumente i analize ukupnih učinaka promjene stope PDV-a na konkurentnost hrvatskog turizma i hrvatskog gospodarstva općenito.

   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa