Info
Seniko studio
DOP
11.12.2015. Svaku osmu prometnu nesreću skrivi alkoholizirani vozač
  • Održan stručni skup o sigurnosti u prometu i utjecaju konzumacije alkohola na sigurnost cestovnog prometa
  • Alkohol je uzrok svake osme prometne nesreće, a u svakoj petoj netko strada
  • Više od 30 posto osoba barem jednom sjeda za upravljač pod utjecajem alkohola
Svaku osmu prometnu nesreću skrivi alkoholizirani vozač, a u svakoj petoj netko strada. Upravo su ti, a i mnogi drugi podaci predstavljeni jučer na stručnom skupu organiziranom na temu „Sigurnost u prometu – Alkohol u prometu“ koji je održala udruga Sigurnost u prometu u suradnji sa Zagrebačkom pivovarom. Poražavajuće statističke podatke o razmjeru prometnih nesreća i utjecaju alkohola na vozače predstavili su mnogobrojni stručnjaci, koji su tom prilikom analizirali stanje sigurnosti u prometu i predložili mjere za povećanje sigurnosti i smanjenje rizika nesreća sudionika u prometu uzrokovanih konzumacijom alkohola.

O problemu neodgovorne vožnje pod utjecajem alkohola, opijata i lijekova govorili su:
• Georg-Davor Lisicin – udruga Sigurnost u prometu
• Darko Grac, MUP – Služba za sigurnost cestovnog prometa
• dr. sc. Marko Slavulj – Fakultet prometnih znanosti u Zagrebu
• prim. dr. sc. Marina Kuzman – GZJZ „Andrija Štampar“
• Tina Puhalo Grladinović – Zagrebačka pivovara

Gospodin Darko Grac iz Službe za sigurnost cestovnog prometa Ministarstva unutarnjih poslova na stručnom skupu detaljno je iznio podatke o razmjeru prometnih nesreća, a ponajviše je istaknuo porazne statistike o prometnim nesrećama koje su uzrokovali vozači pod utjecajem alkohola:„Svaka četvrta osoba u 2015. godini poginula je u prometnoj nesreći koju je skrivio alkoholizirani vozač, svaka četvrta osoba zadobila je teške tjelesne ozljede, a gotovo je svaka peta osoba zadobila lakše tjelesne ozljede, što zapravo znači da je alkoholizirani vozač skrivio svaku osmu prometnu nesreću i od toga je u svakoj petoj nesreći netko poginuo. Iako je nakon niza godina primijećen pad broja prometnih nesreća i stradavanja u njima, podaci za ovu godinu pokazuju da je došlo do određenog pogoršanja, što potvrđuje broj poginulih u prometnim nesrećama, koji se u odnosu na 2014. godinu povećao za 11 posto“.
Iz MUP-a također ističu kako je sukladno Nacionalnom programu sigurnosti cestovnog prometa Republike Hrvatske za razdoblje od 2011. do 2020. godine vidljivo smanjenje broja poginulih osoba za 50 posto, a konačni je cilj drastično smanjenje broja poginulih u prometnim nesrećama u tom razdoblju.

U svojem izlaganju gospodin Georg-Davor Lisicin osvrnuo se na rezultate istraživanja akcije „Europska noć bez nesreća“, koju udruga Sigurnost u prometu, kao licencirani partner za Hrvatsku, provodi već četvrtu godinu zaredom u partnerstvu sa Zagrebačkom pivovarom:

„Prema posljednjim podacima koje smo prikupili u pet hrvatskih gradova u studenome ove godine, možemo zaključiti kako je konzumacija alkohola mladih vozača i dalje značajno prisutna tijekom noćnih izlazaka, što upućuje na neodgovorno ponašanje i nužnost nastavka ovakvih i sličnih preventivno-sigurnosnih edukativnih aktivnosti“, osvrnuo se gosp. Lisicin na podatke prema kojima od ukupnog broja mladih ispitanika samo 28 posto nije konzumiralo alkohol.

„Potrebno je i dalje raditi na smanjenju broja i opsega stradavanja mladih vozača i općenito na podizanju razine svijesti i odgovornosti mladih vozača u vožnji sukladno propisima, s naglaskom na pogibeljnost vožnje pod utjecajem alkohola. Bitno je istaknuti kako je kod mladih vozača poželjno u potpunosti izbjegavati konzumaciju alkohola jer i uz najmanje količine mladi vozači stječu lažnu hrabrost i potrebu za dokazivanjem pred vršnjacima u automobilu, što dovodi do posebno teških prometnih nesreća s više stradalih“, istaknuo je gosp. Lisicin.

Podići svijest o odgovornom i umjerenom konzumiranju alkohola već sedam godina cilj je i Zagrebačke pivovare, koja provodi nacionalnu kampanju Razmisli. Ovom je prilikom voditeljica korporativnih komunikacija Zagrebačke pivovare Tina Puhalo Grladinović istaknula neke važne podatke istraživanja o navikama konzumiranja alkohola u Hrvatskoj koje je agencija Hendal provela za Zagrebačku pivovaru u 2015. godini:

„Zabrinjava činjenica da i dalje više od 30 posto od ukupnog broja ispitanika barem jednom sjeda za upravljač pod utjecajem alkohola. No, ako se osvrnemo na podatak o svjesnosti naše kampanje Razmisli, prema kojemu više od pola ispitanika tvrdi kako ih je ta kampanja potaknula da razmisle o tome da ne voze nakon što su pili alkohol, ipak možemo biti zadovoljni što naša, a i slične kampanje imaju pozitivan učinak. No, ne trebamo zanemariti nužnost daljnjeg provođenja ovakvih akcija i stalnog upozoravanja na postojeći problem u društvu.“

Svake je godine u vrijeme blagdana povećana opasnost od prometnih nesreća uzrokovanih pod utjecajem alkohola. Upravo je tim povodom organiziran ovaj stručni skup, s ciljem da upozori i podigne svijest javnosti o posljedicama neodgovorne konzumacije alkohola, a posebice vožnje pod utjecajem alkohola.

   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa