08.09.2015.
Jadran d.d. izrađuje Strateški poslovni plan društva do 2025. godine
Angažman stručnjaka neovisne međunarodne savjetodavne kuće specijalizirane za turizam rezultirat će prijedlogom konkretnih mjera za ostvarivanje još bolje tržišne pozicije i povećanja vrijednosti Jadrana
|
Jadran d.d. iz Crikvenice, turistička tvrtka koja u vlasništvu na crikveničkoj rivijeri ima 8 hotela, 2 autokampa i turističko naselje, u sklopu pripreme tvrtke za daljnji razvoj te moguću promjenu vlasničke strukture, temeljem provedenog javnog natječaja angažirala je uglednu nezavisnu međunarodnu savjetodavnu kuću Horwath HTL specijaliziranu za hotelijerstvo i turizam.
Stručnjaci konzultantske kuće Horwath HTL će, u suradnji sa menadžmentom Jadrana i lokalnom zajednicom, objektivno sagledati postojeći tržišno-financijski položaj portfelja Jadrana te definirati optimalne poslovne modele za daljni razvoj raznovrsnog portfelja, oblikovati razvojnu viziju i moguće projekte unaprjeđenja i razvoja, što bi za cilj trebalo imati dodatna ulaganja u podizanje kvalitete objekata Jadrana.
Horwath HTL regionalni je savjetodavni lider u turizmu i član najveće svjetske savjetodavne mreže specijalizirane za turizam, a do sada je dao podršku investitorima u više od 400 projekata turističkog razvoja.
Područja izvrsnosti međunarodne savjetodavne kuće su upravo master planovi, strategije, destinacijski menadžment, strateško i operativno savjetovanje kompanija u turističkom sektoru, a referentna lista u suradnji s ostalim uredima globalnog Horwath HTL uključuje čak sedam od deset najvećih globalnih hotelskih kompanija poput Hiltona, Starwooda, Marriotta i Intercontinentala kao i vodeće hrvatske hotelske kuće poput Maistre i Ilirije iz Biograda.
Angažman stručnjaka trajat će oko 2 i pol mjeseca, a rezultirati će izradom Strateškog plana poslovanja Jadrana d.d. za razdobolje od 2016. – 2025. godine koji će uključivati analizu kompletnog poslovanja Jadrana, prijedlog vizije i razvojnih uporišta, prijedlog pozicioniranja i razvojnih projekata portfelja Jadrana s investicijskim planom, ocjenu tržišno-poslovnog potencijala, te procjenu poslovne vrijednosti Jadrana.
|
Poslovanje Jadrana nakon izlaska iz stečaja potpuno je stabilizirano, pokrenut je veliki investicijski ciklus usmjeren na povećanje kategorizacije objekata, a istovremeno kontinuirano rastu i naturalni i financijski pokazatelji poslovanja tvrtke.
U sklopu investicijskog ciklusa već su podignute kategorije hotela Slaven, Omorika, zadržana je kategorija hotela Kaštel kojem je prijetio pad kategorije, a uspješno je okončana i investicija u kampu Selce čime je taj kamp postao najviše kategorizirani kamp na crikveničkoj rivijeri.
Za sljedeću godinu najavljuju se investicije u hotel Omorika čime bi taj hotel postao prvi Jadranov hotel sa četiri zvjezdice, a velike investicije u idućoj godini čekaju i još neke hotele u portfelju Jadrana.
Međutim, kako kažu u Upravi ove najveće crikveničke hotelske kuće, postoje veliki kompleksi koje će možda trebati i preorjentirati, poput Kačjaka i Ad Turresa koji zajedno prelaze 500 smještajnih jedinica odnosno mogu primiti preko 1100 gostiju i za takve investicije potrebno je pomno programiranje i model po kojem će se stvoriti dodatna vrijednost i povećati konkuretnost na međunarodnom tržištu.
|
”Iznimno sam ponosan što smo Jadran od tvrtke slučaj, od izmučene tvrtke poznate po najvećem i jednom od najkompliciranijih stečajnih postupaka u zemlji, u kratkom roku uspjeli transformirati u zdravu i uspješnu tvrtku.
Tvrtku koja ponovno zapošljava, vlastitim snagama razvija i gradi, koja na vrijeme plaća sve svoje obveze, koja ulaganjima povećava vrijednost svojim objektima, koja privlači sve više turista i koja podiže atraktivnost i zaradu čitavom crikveničkom kraju.
Pomoć neovisnih stručnjaka s međunarodnim iskustvom dodatno će nam pomoći u tom pozitivnom zamahu, a s obzirom na planiranu promjenu vlasničke strukture odnosno prodaju dionica većinskog vlasnika, cilj ove Uprave maksimirati je vrijednost tvrtke čime će profitirati svi dioničari.
Samo nastavkom vrijednog rada i maksimiranjem vrijednost tvrtke možemo kvalitetno pripremiti tvrtku za privlačenje ozbiljnih investitora, a konačni cilj je ostao isti – vratiti Crikvenicu u vrh hrvatskog turizma”, izjavio je Dino Manestar, predsjednik Uprave Jadrana d.d.
Kao najveći pojedinačni vlasnik Jadrana, sa 79,86 posto dionica, upisan je državni Centar za restrukturiranje i prodaju u ime Republike Hrvatske, a manje dioničarske pakete imaju i dobavljači kao i bivši i sadašnji radnici.
Strategijom upravljanja i raspolaganja imovinom u vlasništvu Republike Hrvatske i operativnim planovima Državnog ureda za upravljanje državnom imovinom dionice Jadrana u vlasništvu države određene su za prodaju, a ovaj Strateški plan trebao bi ponuditi optimalne modele za tu akciju.
Jadran ove sezone bilježi odlične rezultate. U prvih osam mjeseci Jadran je u svojim objektima ostvario ukupno 1,8 posto više noćenja nego u istom razdoblju lani. Turistički dolasci su u istom razdoblju porasli 8,24 posto, od čega u hotelima 5,9 posto, a u kampovima čak 13,37 posto. Prihod Jadrana iz hotelske djelatnosti u osam mjeseci ove godine dosegnuo je 52,2 milijuna kuna i veći je 5,67 posto od lanjskog.
|
|
|
|