Trgovina
Seniko studio
Turizam
12.05.2015. Završna konferencija na Crossbench projektu
14. svibnja 2015. u hotelu Ambasador, Opatija, s početkom u 09.30 održati će se konferenciju u okviru EU projekta CrossBench - Benchmarking hrvatskog i slovenskog hotelijerstva na kojoj će se prezentirati ostvareni rezultati Projekta, a u 10:30 dodjela certifikata Sustainable Hotel Certificate by UPUHH - „zelenim, održivim hotelima“
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu nositelj je odosno vodeći partner IPA projekta prekogranične suradnje Slovenija Hrvatska pod nazivom Benchmarking hrvatskog i slovenskog hotelijerstva: instrument za povećanje konkurentnosti i razvoj poduzetništva.

Projektnu ideju o benchmarkingu u hotelijerstvu Fakultet razvija već posljednjih 5 godina, a krajem 2013. godine prepoznala ju je i EU. Naime, zajedno sa još tri partnera Turistica – fakultet za turistične studije Portorož, Turistična zbornica Ljubljana te Udruga poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske (UPUHH) Fakultet u Opatiji je prijavio projekt, koji je u prosincu 2013. odobren od strane EU te traje od veljače 2014. do lipnja 2015. godine.

Cilj ovog projekta je izrada softvera za usporedbu poslovanja hrvatskih i slovenskih hotela. Praćenje i usporedba odnosi se kako na financijske podatke (prihodi i troškovi) tako i na nefinancijske podatke (zadovoljstvo gostiju i zaposlenika) ali i na podatke iz područja društvene odgovornosti. Pri tome je zadatak za izradu softvera za prikupljanje i usporedbu financijski podataka bio zadatak Opatijskog fakulteta, dok je Fakultet iz Portoroža razvio softver za usporedbu nefinancijskih podataka. Kao testni uzorak koristilo se 20 hotela, od čega 15 iz Hrvatske te 5 iz Slovenije.

Benchmarking softver hotelima daje mogućnost usporedbe ostvarenih poslovnih rezultata s drugim hotelima te pruža niz informacija koje hotele upućuju na njihove nedostatke ali i prednosti u odnosu na konkurenciju, pa tako mogu bolje upravljati troškovima i maksimizirati ostvarenje prihoda, ali i poboljšati svoju odgovornost prema okolišu, zaposlenicima i gostima.

Kako bi se sačuvala tajnost podataka, u izvještajima se iskazuje samo najviša, najniža i srednja vrijednost odabranog uzorka koji sadrži najmanje 3 hotela, a u usporedbi s njim hotel može vidjeti gdje se sam nalazi.
Ovaj projekt ostvaruje i svoje edukativne ciljeve, na način da hotelima da točne upute kako pratiti podatke i generirati izvještaje za menadžere na dnevnoj, mjesečnoj i godišnjoj razini, a da budu u skladu sa standardima svjetskog hotelijerstva. Naravno, samo tako strukturirani izvještaji mogu biti i osnovica za dobru usporedbu s konkurencijom odnosno za benchmarking.
Budući da je u svjetskom hotelijerstvu uobičajeno da hoteli međusobno razmjenjuju prosječnu cijenu sobe, RevPAR, stupanj iskorištenja, i ostale slične pokazatelje, vjerujemo da će se ovim projektom stvoriti sve potrebne pretpostavke za uspješnu usporedbu hotela na području Slovenije i Hrvatske, a naravno posebno s ciljem povećanja konkurentnosti hotela.

U okviru projekta predviđena je konferencija na kojoj će se predstaviti rezultati projekta, koja će se održati 14.05. u 9,30 u hotelu Ambasador.

DODJELA SUSTAINABLE HOTEL Certificate by UPUHH

14. svibnja u Hotelu Ambasador, Opatija, (nakon predstavljanja Crossbench rezultata), s početkom u 10:30 sati, hrvatskim hotelima koji slijede svjetske trendove održivog poslovanja te koji su prepoznali važnost certifikata kojeg je razvila Udruga poduzetnika/poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske, bit će dodijeljeni certifikati, kao drugoj generaciji hotela koji su certifikat zaslužili svojim poslovnim upravljanjem.

Naime, prije početka realizacije projekta, s kojim je UPUHH krenuo u srpnju 2013., u udruzi su detaljno proučeni postojeći zeleni certifikati, kao što su Prijatelj prirode, Travelife, Blaue Angel i sl., a potom su definirani zeleni kriteriji za hotele. Kriteriji su, tome će se sigurno složiti sudionici projekta, vrlo precizno razrađeni za ukupno devet skupina, i to: za upravljanje održivošću, nabavu, prodaju, marketing i PR, okoliš, energetsku učinkovitost, ljudske potencijale I tehničku službu, a projekt je realiziran u nekoliko faza.

U prvoj fazi za prijavljene hotele su organizirane radionice te provedeni auditi na terenu, pri čemu je svaki hotel morao imenovati svog predstavnika, tzv. zelenog koordinatora, kojima je bio namijenjen prvi ciklus radionica.
Radionice su organizirane i nakon provedenih audita timova verificiranih auditora u suradnji s djelatnicima svakog hotela te pripremljenih detaljnih izvješća s prikupljenim podacima o potrošnji energije i vode, tipu otpada, emisiji CO2, GHG inventu itd. s konkretnim prijedlozima ušteda za svaki segment.

Budući da su se u ovaj projekt uključili hoteli s područja čitave Hrvatske, radionice su organizirane u Zagrebu i Splitu, a osim upoznavanja kriterija zelenog poslovanja i utvrđivanja postojećeg stanja u hotelu, na njima su zeleni koordinatori educirani o izradi akcijskog plana, politici upravljanja okolišem, uključivanju osoblja itd.
U drugoj fazi hoteli su morali implementirati projekt i osigurati provedbu akcijskog plana u razdoblju od tri do pet mjeseci, a nakon toga je organiziran drugi ciklus radionica kako bi se analizirali postignuti rezultati. Te su radionice, osim za zelene koordinatore, bile namijenjene edukaciji domaćica, tehničkog osoblja, zaposlenika u nabavi i prodaji kao i drugim službama u hotelu.

Plan je, naime, da koncept zelenog poslovanja usvoje i ostali hoteli u članstvu UPUHH-a, kojih je 80 posto u ukupnom hotelijerstvu Hrvatske, do konca 2018. godine. Isto tako, u planu je da se projektu pridruže i ostale strukovne udruge, poput kampinga, nautičkog turizma i drugih segmenata turističke ponude.

Naime,strateški cilj projekta naslanja se na jedan od primarnih ciljeva zacrtanih Strategijom razvoja hrvatskog turizma do 2020. godine koji se upravo i temelji na uvođenju prakse zelenog poslovanja, što podrazumijeva sinergiju ekonomske dobiti, brige za okoliš u najširem smislu te socijalne uključenosti u širu zajednicu. Kod toga postoje razni kriteriji u svijetu koje hotelijeri mogu odabrati za dobivanje certifikata zelenog hotela, počevši od smanjenja potrošnje energenata, ograničavanja štetnih utjecaja na okoliš do recikliranja, postavljanja zelenih krovova itd., čime se postižu i velike uštede u troškovima.

Ono što i jest jedna od zadaća UPUHH-a,kao krovne hotelijerske udruge jest i briga o članicama na način da se kreiraju projekti koji će omogućiti kolegama smanjenje troškova poslovanja, a istodobno pozitivno utjecati na percepciju njihovih klijenata prilikom implementacije samog sustava zelenog poslovanja.

Brojne analize hotela koji su prešli na zeleno poslovanje pokazuju da se u takvim objektima u prosjeku troši 20 posto manje vode, da su troškovi odvoza smeća 15 posto niži, a dolazi i do poboljšanja okoliša u kojem se objekti nalaze. Ono što je isto tako bitno za naglasiti jest i koncept osvješćivanja kompletnog osoblja hotelskih kuća o važnosti zelenog poslovanja čime se onda podiže i motivacija zaposlenih te stvara bolja komunikacija s gostima, jer osim pojačane brige o zaštititi okoliša oni danas izražavaju i sve viši stupanj socijalne osjetljivosti naspram šire zajednice.

   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa