Seniko studio
Vijesti
12.03.2015. Hrvatska u kupnji preko interneta kaska za europskim trendovima
U Hrvatskoj 32 posto pojedinaca nikada nije ništa kupilo preko interneta i na tom području uvelike kaskamo za europskim trendovima, a kao glavne prepreke kupovini na internetu kupci često navode nepovjerenje u sigurnost takve kupnje, istaknuto je u četvrtak na konferenciji "Internet trgovina i potrošači".

Samo 40 posto korisnika interneta u Hrvatskoj kupuje preko interneta, naspram njih oko 65 posto koliki je prosjek Europske unije. U odnosu na europski prosjek Hrvati zaostaju i kada je riječ o korištenju interneta - 65 posto ih redovito koristi internet, dok je prosjek u EU 75 posto, rečeno je na konferenciji koju su u povodu Svjetskog dana zaštite potrošača organizirali Ministarstvo gospodarstva i Hrvatska gospodarska komora (HGK).

Međutim, ohrabruje da 25 posto malih i srednjih poduzeća u Hrvatskoj prodaje preko interneta, što je znatno bolji rezultat od europskog prosjeka koji iznosi 15 posto. I u prekograničnoj internetskoj prodaji Hrvatska je iznad europskog prosjeka s 8,4 posto naprema europskih 6,5 posto, kazao je pomoćnik ministar gospodarstva Vedran Kružić.

"Strah i nepovjerenje potrošača u kupnju preko interneta, u smislu da će se zloupotrijebiti njihovi privatni podaci ili sredstva plaćanja, je jedan od glavnih razloga zašto Hrvati u manjem broju od Europljana kupuju putem interneta", rekao je Kružić.

Dodao je da Hrvati najčešće preko interneta kupuju tehničku opremu, odjeću, obuću, kozmetiku, knjige i opremu za djecu, a tek onda slijede putovanja, hrana i piće.

Po njegovim riječima, Ministarstvo gospodarstva želi da što veći broj hrvatskih proizvođača, trgovaca i pružatelja usluga bude prisutna na internetu, da se stvori svijest i interes ljudi da se služe internetom i kupuju preko njega, povećaju digitalne vještine u kojima još uvijek zaostajemo za Europom, te poveća sigurnost na internetu. Zato je, kako je kazao, pokrenulo inicijativu smanjenja popratnih troškova, kao što su naknade za plaćanje kreditnim karticama, troškovi poštarina i carine, te inicijativu za uvođenje oznake sigurnosti na portale za internetku prodaju.

"Cilj nam je u 2015. godini povećati broj trgovaca preko interneta za 4 posto, s tim da veliki potencijal leži pogotovo u turizmu", napomenuo je.

Danijela Marković Krstić, voditeljica Europskog potrošačkog centra Hrvatska, naglasila je da se svi potrošači koji imaju pritužbe na prekograničnu kupovinu mogu obratiti njima za pomoć ili savjet, upozorivši pritom da pri kupnji preko interneta posebnu pozornost obrate na opće uvjete kupovine kompanije koja prodaje preko interneta. (H)

   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa