Seniko studio
Vijesti
04.06.2014. Predstavljen promotivni multimedijski CD „100 najznačajnijih gospodarskih subjekata Krapinsko-zagorske županije“
Predsjednik HGK Luka Burilović čestitao je Krapinsko-zagorskoj županiji i Županijskoj komori Krapina na promotivnom multimedijski CD-u „100 najznačajnijih gospodarskih subjekata Krapinsko-zagorske županije“, koji je predstavljen 4. lipnja u Vijećnici HGK radi upoznavanja predstavnika veleposlanstava u RH, ministarstava i medija s gospodarskim potencijalima Krapinsko-zagorske županije, njenim poduzetnicima, pozitivnim iskustvima investitora i jačanja internacionalizacije poslovanja putem kreativnih, inovativnih i suvremenih tehnologija i sadržaja.

Izvozna orijentiranost županije te pozitivni gospodarski pokazatelji i trendovi, osobito u industrijskoj proizvodnji, unatoč višegodišnjim trendovima deindustrijalizacije, kvalitetan su primjer i za druge županije, kazao je Burilović. „U našoj će državi krenuti nabolje, no potreban je i kontinuitet kako se ne bi od svake nove vlasti kretalo ispočetka, što otežava poslovanje“, kazao je. Najznačajnije županijske tvrtke snaga su županije i cijeloga društva.

„Uloga je Komore značajna, posebno u pružanju podrške malom i srednjem poduzetništvu, stoga će se Komora još i više uključiti u promociju gospodarstva poboljšavajući kvalitetu i paletu svojih usluga“, kazao je Burilović napomenuvši važnost Vladina Akcijskog plana podrške izvoznicima, ali i HBOR-a koji bi s kvalitetnim sredstvima, osim putem banaka, trebao i samostalno biti podrška gospodarstvu.

No, naglasio je kako nije zadovoljan s tim prijedlogom Zakona prema kojemu bi u Nadzornom odboru HBOR-a sjedili samo ministri i u kojemu je izostavljen predstavnik gospodarstva, a Vlada bi donosila odluku o kreditima iznad 100 milijuna kuna. „Očekujem da ti prijedlozi neće biti usvojeni“, rekao je Burilović.

Važna je i uloga gospodarske diplomacije koja će pomoći u povezivanju domaćih i inozemnih tvrtki. Uz tržišta EU, važna su tržišta Turske, Ruske Federacije i druga. Problem je i mali broj izvoznika, kojih je oko 12.000, što je tek 12 do 13 posto ukupnog broja gospodarskih subjekata, a potrebno je i povećanje vrijednosti izvoza, objasnio je Burilović.
„Gospodarstvo Krapinsko-zagorske županije dobrim je dijelom orijentirano prema izvozu, koji je 11 posto bio veći u odnosu na prethodnu godinu te u ukupnim prihodima sudjeluje sa 27 posto, a pokrivenost uvoza izvozom doseže 150 posto“, istaknuo je Vid Šanjug, predsjednik ŽK Krapina, dodavši kako su najznačajnije zemlje vanjskotrgovinski partneri županije Slovenija, Austrija, Njemačka i Italija. Šanjug je čestitao tvrtki Vetropack Straža, koja se nalazi među deset najboljih izvoznih tvrtki u Hrvatskoj u posljednjih deset godina, ali je napomenuo kako i brojne druge županijske tvrtke imaju značajan razvojni potencijal.

Župan Krapinsko-zagorske županije Željko Kolar, govoreći o načinima poticanja i subvencioniranja poduzetnika, napomenuo je kako gospodarstvo podupiru sa 17 milijuna kuna ili 10,5 posto proračuna županije putem sajmova, promidžbe, edukacije, subvencioniranja kamata, potpora tradicionalnom obrtu itd. Županija nastoji stvoriti pozitivnu poduzetničku klimu te biti na raspolaganju gospodarstvu, pa je istaknut primjer tvornice valovitog papira, koja je dobila građevinsku dozvolu u roku od sedam dana.

Realizaciju investicije prate od početka do kraja te zaduže i osobu koja posebno na tome radi. Krapinsko-zagorska županija ima 12 poslovnih zona u kojima posluju 182 subjekta sa 5000 zaposlenih na 795 ha zemljišta te imaju slobodnih kapaciteta i proizvodnih hala, kazao je Kolar.

Pomoćnica ministra poduzetništva i obrta Zdenka Lončar istaknula je programe potpora za malo i srednje poduzetništvo, čiji je limit ove godine povećan sa 70 tisuća na 120 tisuća kuna, a jamstva dosežu i do 80 posto iznosa kredita. Napomenula je i dvije grand sheme iz strukturnih fondova od ukupno 1,7 milijardi kuna koje će biti dostupne u listopadu i prosincu ove godine.

Pozvala je institucije da prate obavijesti o tome te informiraju gospodarstvenike o dostupnosti sredstava i potrebnoj dokumentaciji. Zamjenik ministra gospodarstva Alen Leverić osobito je važnim istaknuo sudjelovanje na ovom skupu velikog broja predstavnika veleposlanstava u Hrvatskoj, koji će informirati o ovaj maloj, ali važnoj hrvatskoj županiji. Kako je istaknuo, Vlada RH niti jednu potporu za poduzetnike nije rezala, već je povećavala iznos potpora, kao i jamstava.
Poslovne uspjehe i ulaganja domaćih i stranih investitora predstavili su poduzetnici najznačajnijih tvrtki Krapinsko-zagorske županije. Direktor Vetropack Straže d.d. iz Huma na Sutli Tihomir Premužak naglasio je kako im je cilj biti lider na domaćem tržištu u proizvodnji staklene ambalaže, koju plasiraju na europskom i svjetskom tržištu. Od 1996. godine investirali su 1,5 milijardi kuna u proizvodnju, a godišnje proizvode 250.000 tona stakla te 950 milijuna boca. Prihodi su im 100 milijuna eura.

Direktor tvrtke Omco Coratia d.o.o. iz Huma na Sutli Darko Ranogajec, koja proizvodi staklarski alat, kazao je kako 90 posto proizvodnje plasiraju na izvozna tržišta te ostvaruju polovinu prihoda Omco Grupe. Josip Mihalić, direktor Jedinstva d.o.o. iz Krapine, koja proizvodi modularne jedinice - stambene i tehničke kontejnere, kazao je kako izvoze 50 posto proizvodnje na zapadnoeuropsko tržište te traže partnere za određene projekte.

Kotka d.d. iz Krapine, koja ove godine obilježava 60 godina poslovanja, proizvodi visokokvalitetna muška odijela te ima 600 zaposlenih, kazao je vlasnik i predsjednik Uprave tvrtke Ivica Cerovečki. Tvrtka dnevno proizvodi 800 muških odijela, odnosno 190.000 godišnje te je investirala šest milijuna eura u proizvodnju.

Inkop obuća d.o.o. iz Poznanovca, sa specijaliziranom proizvodnjom namjenske obuće za vojsku, policiju, profesionalnu i radno-zaštitnu obuću, proizvodi 250.000 pari obuće godišnje, zapošljava gotovo 300 djelatnika te ima 30 do 40 posto jeftinije proizvode od vodećih lidera u toj proizvodnji na svjetskom tržištu, stoga planiraju i izvozne poslove, istaknuo je Vlado Rafaj, direktor tvrtke.

Ivana Kolar, direktorica Termi Tuhelj d.o.o. iz Tuheljskih toplica, istaknula je kako tvrtka sa 140 zaposlenih ostvaruje sedam milijuna eura godišnji prihod, 70.000 noćenja te 300.000 posjetitelja godišnje, a 52 posto su im strani gosti.

   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa