Facebook
Twitter
LinkedIn
Google+
RSS
Međunarodno poslovanje
Trgovina
Robe
Edukacija
Potrošači
O marketingu
Info
Naslovnica
Naslovnica
>>
O marketingu
>>
Istraživanja
Petak, 26.04.2024
O marketingu
Osnove marketinga
Brandovi
Istraživanja
Odnosi s javnošću
Seniko studio
Kontakt
Oglašavanje
Časopis
O nama
Impressum
Istraživanja
15.02.2013.
'Oporavak trgovine na malo će izostati'
Potrošači sve manje troše na luksuzne proizvode, a potrošnja se okreće proizvodima koji su egzistencijalno potrebniji.
Konačno priopćenje trgovine na malo potvrdilo je negativna kretanja zabilježena tijekom cijele godine, pišu analitičari u novom izdanju publikacije RBA Dnevne financijske vijesti.
Prema podacima DZS-a realan pad prometa od trgovine na malo u 2012. iznosio je 4,2 posto u odnosu na 2011. godinu dok je u nominalnom izrazu pad iznosio 0,9 posto.
Promatrajući prema kategorijama NKD-a, jedino je trgovina na malo tekstilom, odjećom i obućom i proizvodima od kože u specijaliziranim prodavaonicama zabilježila realan rast i to od 11,3 posto godišnje.
Konačno priopćenje prometa od trgovine na malo potvrđuje očekivani pad potrošnje trajnih i luksuznih dobara čiji udio u trgovini na malo kontinuirano opada od početka krize.
To potvrđuje i pad prodaje motornih vozila od 27,1 posto godišnje u nominalnom izrazu (podjela djelatnosti po trgovačkim strukturama), stoji u analizi.
Potrošači sve manje troše na luksuzne proizvode, a potrošnja se okreće proizvodima koji su egzistencijalno potrebniji, stoji u analizi.
Naime, evidentno je usmjeravanje potrošača na zadovoljavanje osnovnih životnih potreba što se vidi u kontinuiranom rastu udjela prometa ostvarenog u nespecijaliziranim prodavaonicama pretežito živežnim namirnicama (oko 40 posto).
Tako prema nominalnim indeksima promet od trgovine na malo u ovoj kategoriji proizvoda bilježi rast od 4,2 posto godišnje.
U ovoj godini RBA analitičari ne očekuju oporavak trgovine na malo, iako predviđaju da će stopa rasta ipak biti blago pozitivna.
Međutim, to će više biti posljedica učinka baznog razdoblja s obzirom na razmjerno visoke stope pada tijekom prošle godine, nego pozitivnih kretanja.
Preduvjet pozitivnih kretanja u potrošnji je oporavak realnog sektora i tržišta rada, a s obzirom na nepovoljna očekivanja u oba segmenta oporavak trgovine na malo će izostati, zaključuje se u analizi.
(poslovni.hr)
Povezani članci
13.08.15
Vijesti
HGK o prvoj polovici 2015: naznake oporavka u realnom sektoru, pogoršani izgledi kreditnog rejtinga
15.07.15
Financije i gospodarstvo
RBAnalize: slijedi razdoblje blagih stopa rasta gospodarstva
14.11.14
Trgovina na malo
Realan godišnji rast prometa u trgovini na malo od 1,4 posto
29.04.13
Vijesti
Iz sindikata upozoravaju na teško stanje u djelatnosti trgovine
Međunarodno poslovanje
|
Trgovina
|
Potrošači
|
Edukacija
|
Robe
|
O marketingu
|
Info
Opći uvjeti korištenja
|
O nama
|
Impressum
Copyright(c) 2006, Sva prava pridržana.
Design by:
Stedas
Geared by:
Corvus CMS
Tražilica
Upiši pojam
Newsletter
Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!
E-mail:
Anketa
Hoće li 2016. godina napokon biti bolja?
1. Svakako će biti bolja!
2. Ne očekujem veće pozitivne pomake.
3. Ne vjerujem da će biti bolja.