Info
Seniko studio
Financije i gospodarstvo
02.03.2012. U Zagrebu skuplji javni prijevoz nego u Parizu, Rimu, Beču...
U Rimu karta stoji euro ili 7,50 kuna. Naši susjedi Ljubljančani za pojedinačnu kartu plaćaju 6 kuna. Parižani za jednu vožnju moraju izdvojiti 11,25 kuna, a Bečani kartu plaćaju 13,50 kuna

Zagrebački električni tramvaj, tvrtka u sklopu Zagrebačkoga holdinga, uz blagoslov gradonačelnika Milana Bandića povisio je cijene karata te na sebe navukao bijes građana metropole, koji se ovih dana, osim što moraju izdvojiti više novca za kupnju karata i pokaza, moraju suočiti s brojnim kontrolorima koji su krenuli u akciju hvatanja »švercera«.

Jednostavno, ZET svim silama pokušava napuniti svoju blagajnu. No, to građane i nije briga jer će njihovi džepovi biti dobro ispražnjeni. Naime, za pojedinačnu kartu morat će izdvojiti četiri kune više, 12 kuna ako je kupe na kiosku te čak pet kuna više ako je kupe u autobusu ili tramvaju.

Građani će za radnički pokaz iz džepa izdvojiti 70 kuna više; naime, cijena je s 290 narasla na 360 kuna. Srednjoškolcima i studentima ZET uzima 37 kuna više, cijena njihova pokaza porasla je s 83 na 120. Nije se štedjelo ni umirovljenike i nezaposlene koji će također morati dati 37 kuna više, piše Vjesnik.

Ako govorimo o jednoj prosječnoj četveročlanoj hrvatskoj obitelji (dvoje zaposlenih i dvoje školaraca), ona će zbog ZET-a sada morati mjesečno davati 214 kuna više nego do sada, a to je godišnje čak 2568 kuna više. To je, ako računamo da kruh stoji sedam kuna, 366 štruca kruha ili jednostavnije - ZET je jednoj obitelji uzeo godišnji iznos za kupnju kruha.

Također ne treba zanemariti da ovom odlukom zagrebački javni prijevoz postaje najskuplji u Europi. Naime, ako se usporede cijene pojedinačne karte koja iznosi 12 kuna, skuplji smo od Rima.

U Rimu karta stoji euro ili 7,50 kuna. Možemo otići i puno bliže. Naši susjedi Ljubljančani za pojedinačnu kartu plaćaju 6 kuna. Znači, Zagrepčani plaćaju dvostruko skuplje nego stanovnici Ljubljane koji su problem švercanja riješili strogim kontrolama, ali povoljnim kartama. Parižani za jednu vožnju moraju izdvojiti 11,25 kuna, također manje nego Zagrepčani.

U Budimpešti je za kartu potrebno izdvojiti oko osam kuna. Bečani kartu plaćaju 13,50 kuna, no isto tako tijekom školskih praznika, kao i nedjeljom i tijekom državnih praznika, sva djeca do 15 godina voze se besplatno.

Stoga se činjenica da su karte u Zagrebu toliko poskupjele čini prilično nevjerojatnom. Naime, ne možemo se pohvaliti dvostruko boljim prijevozom nego drugi europski gradovi, a ako prijevoz nije toliko dobar onda ni karte ne bi trebale biti dvostruko skuplje. Računica je vrlo jednostavna. (Vjesnik)

Povezani članci
11.04.12 Financije i gospodarstvo
Grad Zagreb i dvije županije žele spojiti javni prijevoz
12.03.12 Vijesti
HUP nezadovoljan učinkom Vladinih mjera gospodarskog oporavka
28.02.12 Vijesti
Odobreno poskupljenje vode i ZET-a
03.11.11 Financije i gospodarstvo
Građani i tvrtke duguju Zagrebačkom holdingu milijardu kuna
27.09.11 Financije i gospodarstvo
Zagrebački holding u gubitku 500 milijuna kuna
01.06.07 Trgovina motornim vozilima
Zagreb: u promet pušteno prvih 10 autobusa na biodizel
14.05.07 Korisne informacije
Zagreb: kupnja ZET-ove vozne karte i SMS porukama s mobitela
08.10.06 Karijere
Smjena u menadžmentu ZET-a: Tolić umjesto Pevaleka
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa