Info
Seniko studio
Financije i gospodarstvo
19.10.2010. Autoindustrija: Hrvatska i dalje čeka na oporavak
Za razliku od Amerike i Azije, hrvatska industrija automobilskih dijelova još ne vidi pozitivne pomake u povećanju narudžbi. Slično je i u ostatku Europe

Ove godine porast prodaje očekuje oko 60 posto lidera automobilske industrije, pokazuje istraživanje A.T. Kearney i SupplierBusinessa Globalni autobarometar. Od 220 najvećih predstavnika globalne automobilske industrije, koliko ih je sudjelovalo u istraživanju, njih 64 posto u Europi očekuje rast prodaje, ipak to je daleko manje od američkog (92 posto) i azijskog (94 posto) očekivanog porasta. No, usporedbe radi, svega je 15 posto ispitanika u prosincu prošle godine očekivalo rast prodaje.

Slično kao i u ostatku Europe, hrvatske tvrtke ne vide pozitivne pomake u povećanju narudžbi. „Nejasno je kada će Europa početi pratiti globalne trendove, Hrvatska mora iskoristiti ovaj oporavak i pokrenuti posustalu industriju automobilskih dijelova prema tržištima koja već izlaze iz krize, a najbliže su nam zemlje zapadne Europe“, objašnjava Branko Žibret, partner i potpredsjednik konzultantske kuće A.T. Kearney.

Usporedo s rastom broja narudžbi, dobavljači autoindustrije moraju odlučiti hoće li uložiti u povratak na stare kapacitete i zapošljavanje ili pričekati neko vrijeme te odbiti neke narudžbe.

Rezultati istraživanja pokazuju da 77 posto svjetskih dobavljača neće smanjivati postojeće poslovanje, a više od pola će se proširiti na nova tržišta bilo unutar bilo izvan automobilske industrije.
„Zadnje dvije godine dobavljači u autoindustriji su na krizu reagirali rezanjem kapaciteta, zatvaranjem pogona i otpuštanjem radnika. Danas se, zbog velike količine narudžbi, moraju odlučiti na ponovno otvaranje pogona ili čekanje potvrde gospodarskog oporavka. Alternativno rješenje je promjena poslovnog modela te korištenje zapošljavanja na određeno kroz posebne agencije za zapošljavanje i povezivanje u još jače klastere radi balansiranja postojećih kapaciteta“, ističe Žibret.

Dodatni segment su zelene tehnologije koje uz sve jaču pojavu hibrida i električnih vozila, postaje dodatna karta za uspješan oporavak automobilske industrije.

Istraživanje pokazuje kako čak 90 posto ispitanika naglašava povećani utjecaj alternativnih pogona u budućnosti automobilskog tržišta.

Njih čak polovica budućnost vidi u hibridno-električnim vozilima, a nešto manje u vozilima na prirodni plin (23%), električnim vozilima (17%) i hibridnim hidrauličkim vozilima (10%). (Bankamagazin)

Povezani članci
24.07.14 Tvrtke i tržišta
Klasterima konkurentnosti po 100 tisuća kuna
15.05.12 Vijesti
Održana sjednica Vijeća Zajednice klastera HGK
29.03.12 Vijesti
Zvonko Merkaš ponovno izabran za predsjednika Udruženja trgovine motornim vozilima i dijelovima pri HGK
28.10.11 Trgovina motornim vozilima
Renault angažira AD Plastik za projekt Edison
09.05.11 Vijesti
Đuro Popijač: Za poticanje klastera 5 mil. kuna
06.05.11 Vijesti
U ponedjeljak počinje 5. međunarodna konferencija o klasterima
18.04.11 Vijesti
MINGORP: Konferencija o klasterima u Opatiji 9. svibnja
22.02.11 Trgovina motornim vozilima
Predstavljen klaster Multibrand
16.04.10 Vijesti
Opatija: Konferencija o klasterima
29.10.09 Vijesti
HUP: U idućih godinu dana još 50.000 otkaza
16.09.09 Trgovina motornim vozilima
Auto-klaster postaje d.o.o., najveći se priključuju
11.05.09 Korisne informacije
Održana 3. međunarodna konferencija o klasterima
20.04.09 Financije i gospodarstvo
U veljači rast prometa i novih narudžbi u industriji
16.01.09 Vijesti
HUP traži hitne mjere za spas industrije
04.12.08 Vijesti
Neophodno jače povezivanje tvrtki iz autoindustrije
20.11.08 Financije i gospodarstvo
Susret hrvatskih s najvećim svjetskim proizvođačem auto-dijelova Magna
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa