Info
Seniko studio
Vijesti iz svijeta
03.09.2010. Karstadt: Spas za popularnu robnu kuću
Lanac njemačkih robnih kuća Karstadt dobio je još jednu priliku. Dogovor sa iznajmljivačima prostora u kojima se nalaze Karstadtove filijale postignut je u posljednjem trenutku. Time se sada može izbjeći stečaj.

Oko 25.000 zaposlenika Karstadta može malo odahnuti. Put za spašavanje ovog insolventnog lanca robnih kuća je slobodan. Kupoprodajni ugovor s investitorom Nicolasom Berggruenom može stupiti na snagu.

Nakon višemjesečnih natezanja on je dobio od iznajmljivača jamstvo za cijenu najama prostora, što je bio njegov uvjet za kupovinu. Sve je zapravo već bilo spremno još u četvrtak (2.9), ali nedostajalo je još nekoliko važnih potpisa. Sad je i to rješeno.
Mlađi i moderniji
Novi vlasnik Berggruen želi zadržati 120 filijala i svih 25.000 zaposlenih. Ovaj 49-godišnji sin legendarnog židovskog kolekcionara umjetnina Heinza Berggruena uložit će u Karstadt 70 milijuna eura. Kao je najavio, on će Karstadt pomladiti i modernizirati.

Tako će ovaj lanac robnih kuća biti pošteđen tužne sudbine njegove setrinske tvrtke Quelle. Quelle, pozanta i izvan Njemačke po svojim katalozima iz kojih su potrošači desetljećima robu naručivali poštom, nakon više pokušaja spašavanja, na kraju je propala.

Berggruen se mjesecima natezao s tvrtkom koja Karstadtu iznajmljuje prostor. Taj je konzorcij od Karstadta bio kupio većinu njegovih prostora da bi mu ih potom iznajmio.

Ovakva "prodaja i ponovno unajmljivnje" često se koristi kako bi se kratkoročno popravili rezultati lošeg poslovanja. No nekretnina se može prodati samo jednom, a nakon toga sve ovisi o dobroj volji iznajmljivača prostora.
Nicolas Berggruen
Nicolas Berggruen
Neizvjesna budućnost
Stručnjaci procjenjuju da čak i nakon Berggruenovog ulaska u posao, Karstadtu slijedi neizvjesna budućnost. Koncept kakovog ima Karstad za svoje robne kuće u gradskim središtima smatra se prevaziđenim. Računa se da će naredenih godina trgovina u cijeloj toj branši stagnirati.

Novi shopping-centri doveli su do krize tradicionalnih robnih kuća, jer oni pod jednim krovom nude proizvode svih specijaliziranih ponuđača. U Njemačkoj je do sad otvoreno 400 takvih novih shopping-centara. A njih ne vode tradicionalni trgovački koncerni već finacijski investitori, koji ih izgrade i potom za njih pronalaze dobre menadžere.

Nekad su robne kuće bile magneti koji su ljude privlačili u gradska središta. Svaka osma njemačka marka koja je sedamdesetih godina potrošena u trgovinama na malo, završila je u blagajnama robnih kuća. No ovaj koncept više ne funkcionira i kupaca više nema dovoljno. Robne kuće nalaze se u krizi, čak iako je Karstadt za sad spašen. (Deutsche Welle)

Povezani članci
20.10.09 Vijesti iz svijeta
Quelle ide u likvidaciju
10.06.09 Trgovina na malo
Metro preuzima Karstadt
18.05.09 Trgovina na malo
Metro ponudio udruživanje Kaufhofa s Karstadtom
09.04.08 Vijesti iz svijeta
Njemački lanac Karstadt planira otvaranje robnih kuća u Rusiji
05.11.07 Tvrtke i tržišta
Metro i Arcandor razmatraju povezivanje
09.02.07 Turizam
KarstadtQuelle kupio Lufthansin udio u Thomasu Cooku
08.01.07 Tvrtke i tržišta
KarstadtQuelle: porast prodaje u četvrtom kvartalu
29.11.06 Trgovina na veliko
KarstadtQuelle će izlistati na burzi ili prodati Neckermann
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa