Međunarodno poslovanje
Seniko studio
Tvrtke i tržišta
21.01.2010. Starbucks nakon dvije godine zabilježio rast prodaje
U tromjesečju završenom 27. prosinca prošle godine prodaja je porasla za četiri posto, ponajviše zahvaljujući novoj instant kavi Via, blagdanskoj potrošnji pića te selektivnom rastu cijena

Nakon dvije godine lanac kafića Starbucks zabilježio je rast prodaje u svojim američkim kafićima koji posluju najmanje godinu dana (same-store sales). U tromjesečju završenom 27. prosinca prošle godine prodaja je porasla za četiri posto, ponajviše zahvaljujući novoj instant kavi Via, blagdanskoj potrošnji pića te selektivnom rastu cijena.

Kvartalna neto dobit iznosi 241,5 milijuna dolara, ili 32 centa po dionici. U istom razdoblju prethodne godine dobit je iznosila 64,3 milijuna dolara ili9 centi po dionici. Prihodi su porasli s 2,6 na 2,7 milijardi dolara.

Posljednji put Starbucks je u američkom dijelu lanca zabilježio rast u fiskalnom tromjesečju koje je završilo krajem rujna 2007. godine. Financijski direktor Starbucksa Troy Alstead za Reuters je izjavio da je rast zabilježen na širokoj osnovi i da je održiv.

"Riječ je o malom luksuzu kojeg si ljudi mogu priuštiti. Nećete zbog svoje mirovine odustati od velikog zadovoljstva kojeg si priuštite svakog jutra“, objasnio je Alstead. Naime, okosnicu poslovanja Starbucksa čini prodaja kave po cijeni od 3 do 4 dolara.

U Starbucksu su svjesni "duboke nesigurnosti“ globalne ekonomije, izjavio je izvršni direktor kompanije Howard Schultz u srijedu. No, kompanija ipak očekuje daljnji rast "same-store“ prodaje u 2010. godini, iako će se problemi na tržištu rada i s hipotekama nastaviti.

Starbucks je znatno smanjio troškove, a u procesu restrukturiranja zatvoreno je više od 900 kafića.

Dobit po dionici bi prema prognozama kompanije trebala iznositi između 1,05 i 1,08 dolara, što nadmašuje očekivanja Wall Stretta od 1,02 dolara po dionici. U odnosu na prethodnu godinu dobit bi, potvrde li se prognoze kompanije, trebala biti veća za 30 posto.

Starbucks je znatno popravio likvidnost. Izvršni direktor Schultz nedavno je rekao kako lanac zbog pada prodaje ima problema pri podmirivanju svojih dnevnih obveza. Schultz je najavio da će se kompanija u predstojećem razdoblju usmjeriti na jačanje poslovanja na stranim tržištima i u divziji koja prodaje zapakirana pića.

Iako je Via, nova instant java u ponudi Starbacksa, pridonijela rastu prodaje u posljednjem kvartalu, financijski direktor Alstead rekao je da to neće utjecati na dobit s obzirom da se prihod od prodaje reinvestira u poslovanje. (Bankamagazin)

Povezani članci
28.10.10 Vijesti iz regije
Starbucks otvara dva nova kafića u Mađarskoj
20.08.10 Tvrtke i tržišta
Starbucks odustao od Hrvatske!
06.11.09 Tvrtke i tržišta
Dobit Starbucksa 150 milijuna dolara
02.07.08 Franchising
U Hrvatskoj se otvara prva kafeterija lanca Costa Coffee
21.11.07 Tvrtke i tržišta
Starbucks sljedeće godine pokreće poslovanje u Bugarskoj
16.11.07 Tvrtke i tržišta
Dobit Starbucksa porasla 35 posto
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa