Robe
Seniko studio
Prehrambeni proizvodi
22.09.2006. Britanija: Konzumiranje vrećice čipsa dnevno = 5 l ulja godišnje
Svaki drugi mali Britanac dnevno pojede vrećicu čipsa ili oko 35 grama čipsa, što je godišnji ekvivalent unošenju u organizam oko pet litara konzumnog ulja, upozorili su u petak znanstvenici iz Britanske zaklade za zaštitu srca (BHF), prenosi France presse.

U vrećici s 35 grama čipsa, sadržano je 12,5 malih žlica ulja, a u većim vrećicama nalaze se dodatne 3,5 male žlice ulja.

U istraživanju što su ga znanstvenici proveli na 1.153 djece u dobi od osam do petnaest godina, ustvrđeno je da prosječno 49 posto britanske djece dnevno pojede vrećicu čipsa. U Škotskoj ih to čini 60 posto, a u području oko Londona, djeca i roditelji nešto su osvješteniji pa taj postotak iznosi "samo" 30 posto. U Walesu se radi o 50 posto. Znanstvenici su također ustvrdili da svako peto dijete koje je sudjelovalo u istraživanju čips jede dvaput dnevno, a neki i češće, izvijestio je Reuters.

"Svakodnevno u organizam unositi tako mastan proizvod koji je k tomu siromašan važnim nutricionističkim sastojcima elementima, dugoročna je opasnost za zdravlje djece", smatra profesor Peter Weinberg, direktor Zaklade. "Brojevi koji govore o sve većem broju pretile djece i one kod koje se razvio dijabetes tipa 2 (vezan uz pretilost) nisu nimalo ohrabrujući", rekao je.

BHF radi na izradi plakata s fotografijom na kojoj će biti prikazana djevojčica koja ispija bocu ulja, a ispod fotografije će pisati : "Ono što je ušlo u čips, ući će i u tvoj organizam".

Britanci su najbrojniji konzumenti čipsa u Europi. Tijekom 2005. u toj je zemlji prodano oko 268.000 tona čipsa, u odnosu na 12 posto manje tijekom 2002. Poražavajući je podatak da Britanci svake tri minute pojedu tonu čipsa, što je dovoljno da se svakih 14 sati napuni jedan olimpijski bazen. (H)

Povezani članci
19.10.12 Tvrtke i tržišta
Popović: Danas bih prodavao Kanaan samo po cijeni trostruko većoj od realne
05.10.12 Promocije
Novi okusi Franck Čipi čipsa
04.05.12 Tvrtke i tržišta
Domaći čips od uvoznog krumpira
15.06.07 Prehrambeni proizvodi
Kellog mijenja nutricionističke i marketinške standarde
08.01.07 Zdravlje
Češnjak ipak ne djeluje na rizične faktore kod srčanih bolesti
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa