15.12.2008.
Marchionne: Automobilskoj industriji nužno je restrukturiranje
Sergio Marchionne
Izvršni direktor Fiata Sergio Marchionne prognozira da je tek šest svjetskih korporacija koje proizvode automobile sposobno preživjeti sadašnju krizu bez velikih potresa, dok ostale da bi opstali čekaju bolni rezovi i međusobna povezivanja
Izvršni direktor Fiata Sergio Marchionne u intervjuu za Automotive News Europe ustvrdio je da će globalnu gospodarsku krizu bez većih potresa preživjeti samo šest svjetskih proizvođača automobila. Jedna od najugroženijih kompanija, tvrdi Marchionne, upravo je njegov Fiat.
Talijanska kompanija u listopadu je objavila najbolje rezultate u trećem tromjesečju u svojoj povijesti, a Fiatova operativna marža od 5,6 posto bila je među najvišima u svijetu.
U to vrijeme u Fiatu su tvrdili kako će iduće godine ostati profitabilni čak i uz pad broja prodanih vozila za prosječno petinu u svim sekorima.
U međuvremenu situacija se drastično promijenila, a Marchionne tvrdi da su automobilskoj industriji nužne brze i značajne strukturne promjene, te da su problemi s kojima se susreće troje američkih proizvođača samo dio mnogo dubljeg problema na svjetskoj razini.
"Moramo okupiti ljude i reći im da je zabava gotova! Moramo to popraviti. Moglo bi biti bolno, moglo bi biti ružno. Ali ako želimo učiniti pravu stvar, moramo to učiniti odmah”, izričit je izvršni direktor Fiata.
Konsolidacija, smanjenje troškova, otpuštanje radnika ili bankrot izrazi su se sve češće čuju u automobilskoj industriji koje često čujete oko sebe.
Sergio Marchionne tvrdi kako će samo šest svjetskih proizvođača automobila uspješno i bez financijskih trzavica prebroditi ovu globalnu ekonomsku krizu koja će potrajati najmanje slijedeće dvije godine.
Marchionne smatra da je za profitabilno psolovanje potrebno godišnje proizvoditi najmanje između 5,5 i 6 milijuna vozila. No, naglašava kako nije riječ samo o broju proizvodenih automobila, nego o cjelokupnoj strukturi poslovanja.
Fiat nije ni na pola puta da ispuni te zahtjeve, ocjenjuje izvršni direktor talijanske kompanije te dodaje da u tome nisu usamljeni. Stoga zaključuje kako su nužna spajanja unutar branše, na jedan ili drugi način.
“Naša strategija industrijskih saveza korak je u tom pravcu. Ali s obzirom na sadašnje okruženje i na ono što nas čeka u budućnosti, process je prespor”, tumači Marchioone.
Fiat već pregovara s BMW-om o suradnji za marke Alfa Romeo i Mini. S BMW-om pregovara i Peugeot, koji već ima dogovore s Fiatom i proizvodi neke modele u talijanskim pogonima.
|
“Možda sam potpuno u krivu, ali moj instikt ukazuje na najgore. Očekuje se da kriza potraje dvije godine, a do tada će se održati po jedan američki, njemački, kineski i japanski proizvođač automobila, jedan europsko-japanski s vjerojatno snažnim ogrankom u SAD-u, te još jedan potencijalni europksi igrač”, rekao je Marchionne.
Uvjete koje spominje Marchionne trenutno može ponuditi pet kompanija: Toyota, General Motors, Volkswagen, Ford i Renault-Nissan.
Mnogo više problema u bliskoj budućnosti mogli bi, uz Fiat, imati BMW i PSA grupacija (Peugeot-Citroen).
Audi će u cijeloj priči proći nešto bolje nego BMW i Mercedes, jer je u vlasništvu VW-a koji će ga "gurati“. Šesta grupacija koja će opstati mogao bi biti Daimler, dok će ostali izlaz morati tražiti u povezivanju. (Bankamagazin)
|
|
|
|