Seniko studio
Broj 2/2003
Izdvajamo iz broja:
Broj 2/2003 - dr.sc. Zvonimir Pavlek
Promjene u turističkoj potrošnji - nova kvaliteta ili nešto drugo? - prof.dr.sc. Nikola Knego
Teorijski i praktički aspekti marketinga (I) - prof.dr.sc. Zdenko Segetlija
Nezaobilazne promjene u strukturi ponude - Ante Gavranović
Radno vrijeme u trgovini i turistička ponuda - Ana Knežević
Intervju - Željko Vugrić - CBA grupa u snažnom razvoju - Tihomir Sertić
Oporezivanje usluga u ugostiteljstvu i hotelijerstvu - Jasenka Gleđa
“Kupujmo hrvatsko”
Hrvatska gospodarska komora ponovno pokrenula akciju
Pod sloganom “Reafirmirajmo domaće tržište - povećajmo zaposlenost” Predsjednik Hrvatske gospodarske komore (HGK) Nadan Vidošević rekao je kako je cilj akcije “Kupujmo hrvatsko” kontinuirano promicanje kvalitetnih hrvatskih proizvoda i izravan utjecaj na svijest potrošača da kupnjom hrvatskih proizvoda razvijamo domaću proizvodnju, čuvamo svoja radna mjesta te, što je osobito važno, potičemo otvaranje novih radnih mjesta.

Hrvatska gospodarska komora ponovno pokreće akciju “Kupujmo hrvatsko”. Akcija je počela 10. svibnja u Sisku, a završit će 27. rujna u Varaždinu. Prodajne prezentacije akcije održat će se u 24 grada po diskontnim cijenama, a planira se i prodaja na posebnom štandu u okviru Zagrebačkog velesajma. Ovogodišnja se akcija “Kupujmo hrvatsko” provodi pod sloganom “Reafirmirajmo domaće tržište - povećajmo zaposlenost”.

Danas je svijest hrvatskog potrošača razvijenija. Akcija “Kupujmo hrvatsko” prvi je put provedena 1997. godine u drukčijim okolnostima, kada su se ponajprije promovirali proizvodi sa znakovima “Hrvatska kvaliteta” i “Izvorno hrvatsko”, a javila se i rasprava o tome vodi li to ka zatvaranju tržišta, rekao je predsjednik HGK Nadan Vidošević.

Istaknuo je da su sada okolnosti značajno drukčije, znakovi “Hrvatska kvaliteta” i “Izvorno hrvatsko” stekli su društveno-gospodarski ugled, a Hrvatska značajan dio vanjskotrgovinske razmjene ostvaruje s političko-trgovinskim asocijacijama kao što su EU, EFTA, CEFTA i druge, pri čemu gotovo nema razlike između domaćeg i inozemnog tržišta. Klasične metode zaštite nacionalnog tržišta više gotovo ne postoje, pa su nužne sofisticirane metode afirmacije i poticanja domaćih proizvođača, odnosno nacionalnog tržišta, a u koje spada i akcija “Kupujmo hrvatsko”.

Znajući da je odluka o kupnji određenog proizvoda isključivo potrošačeva, HGK akcijom želi potaknuti na promišljanje o tome da se pri odabiru proizvoda ima na umu njegovo podrijetlo. Polazi od pretpostavke da ako se kod građana već od najranijeg djetinjstva razvije svijest o potrebi očuvanja i vrednovanja nacionalnog identiteta, ta će činjenica brzo postati općeprihvaćena vrijednost.

Ponovno pokretanje akcije “Kupujmo hrvatsko”, napominje predsjednik HGK, pridonijet će inventivnosti hrvatskih proizvođača kako bi se usmjerili i motivirali na kreiranje novih proizvoda koji će svojom kvalitetom i izvornim hrvatskim odlikama izboriti mjesto na globalnom tržištu.
Akcija je od šireg društvenog značenja, pa ima potporu medija, ponajprije HRT-a te lokalne samouprave i ostalih društvenih subjekata. U HGK navode da će se akcijom nastojat kod potrošača razviti svijest o korisnosti kupnje domaćih proizvoda te uobličiti specifičan sustav vrijednosti koji će pripomoći uređenosti tržišta. Mnogi domaći proizvodi konkurentni su i cijenom i kvalitetom. Predsjednik HGK Nadan Vidošević istaknuo je kako je to jedan od uvjeta privlačenja stranih investitora, ponajprije u proizvodnju, koje moramo poticati da grade proizvodne pogone u Hrvatskoj za širu regiju, a ne samo za našu zemlju. Pritom među hrvatske proizvode spadaju, primjerice i Coca-Cola ili Laško pivo, te ostale strane tržišne marke koje se proizvode u Hrvatskoj. Zbog toga akcija nije usko nacionalno profilirana.

Nekada se sve što je došlo izvana automatski smatralo dobrim, a danas je svijest hrvatskog potrošača značajno razvijenija, te se cijene i kupuju domaći kvalitetni i konkurentni proizvodi, rekao je Vidošević.

U akciji “Kupujmo hrvatsko” sudjeluju 232 tvrtke s oko tisuću proizvoda
Predsjednik HGK Nadan Vidošević upozorio je da je hrvatsko tržište malo, pri čemu u uvjetima globalizacije domaće tvrtke upravo na njemu moraju stjecati reference kako bi dobivale poslove u inozemstvu. Kupovinom hrvatskih proizvoda osiguravamo i otvaramo nova radna mjesta, te se učinkovitije puni državni proračun, što je jedna od bitnih prednosti patriotizma. Vidošević je ustvrdio kako vodeće hrvatske tvrtke moraju prerasti u multinacionalne kompanije koji će biti značajni subjekti u srednjoj i jugoistočnoj Europi. Slične akcije provode se i u drugim zemljama, primjerice u SAD-u, Velikoj Britaniji i Njemačkoj.

Veliki trgovački lanci obilježit će akciju vlastitim promotivnim materijalima, postavljanjem plakata “Kupujmo hrvatsko” i prodajom hrvatskih proizvoda po promotivnim cijenama. HGK je pozvala sve tvrtke da u okviru svojih mogućnosti podrže akciju, a detaljne informacije mogu se dobiti u Sektoru za trgovinu HGK. Ove godine predstavit će se 232 tvrtke s oko tisuću proizvoda, a u akciji sudjeluje i petstotinjak gostiju iz društvenopolitičkog, javnog i estradnog života. U akciji “Kupujmo hrvatsko” sudjeluju tvrtke iz poljoprivredne i prehrambene industrije, industrije pića, tekstilne industrije i uslužnih djelatnosti.

Izdvajamo iz broja:
Broj 2/2003
Promjene u turističkoj potrošnji - nova kvaliteta ili nešto drugo?
Teorijski i praktički aspekti marketinga (I)
Nezaobilazne promjene u strukturi ponude
Radno vrijeme u trgovini i turistička ponuda
Intervju - Željko Vugrić - CBA grupa u snažnom razvoju
Oporezivanje usluga u ugostiteljstvu i hotelijerstvu
Arhiva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa