03.12.2008.
Tiskani mediji prošle godine uprihodili tek 1,8 mlrd kuna
Neto dobit najvećih, EPH i Večernjeg, iznosila je 63 milijuna kuna, a Adria Media Zagreb imala je najveći rast prihoda od 43 posto
Iako novinsko izdavaštvo posljednjih godina muku muči sa sve manjom nakladom i sve većom konkurencijom, prošla je godina bila jedna od najuspješnijih.
Premda domaće novinske kuće prihode ostvaruju i iz drugih, najčešće srodnih djelatnosti, glavninu zarada još uvijek nosi vijest umotana u običan novinski papir, piše nova Banka.
Najprofitabilnija novinska kuća u prošloj godini bila je ujedno i ona najveća, EPH, koja je u 2007. ostvarila više od 43 milijuna kuna neto dobiti, što je bio znatno bolji rezultat u odnosu na godinu ranije kad je poslovala s gubitkom od 40,6 milijuna kuna.
No, bez prošlogodišnje prodaje udjela u zagrebačkom Tisku, EPH bi prošlu godinu završio s minimalnom dobiti, odnosno s “pozitivnom nulom“.
Večernji list, izdavač najtiražnijih dnevnih novina, ostvario je neto dobit od 6,5 milijuna kuna, dok je godinu dana ranije imao gubitak od 626 tisuća kuna.
Večernji list svoj uspjeh može uglavnom zahvaliti smanjenju ostalih troškova poslovanja, i to za gotovo 20 milijuna kuna.
Za dobre rezultate državnog Vjesnika od 9,2 milijuna kuna zaslužna je bila tiskarska djelatnost, dok je povezano društvo Vjesnik naklada d.o.o. i dalje, unatoč državnoj pomoći, u gubicima.
Slobodna Dalmacija prošlu je godinu imala dobit od 2,2 milijuna kuna, dok je godinu dana ranije poslovalo s gubitkom od 10,7 milijuna kuna. No, u devet ovogodišnjih mjeseci Slobodna Dalmacija ponovno je prijavila gubitak od 10,45 milijuna kuna.
U pulskom Glasu Istre poslovni prihodi su u 2007. godini rasli za 10,4 posto, na 176,4 milijuna kuna, što ipak nije bilo dovoljno da se osigura profitabilno poslovanje, a gubitak je iznosio 925 tisuća kuna.
Možda su najzanimljivije rezultate ostvarile medijske kuće 24sata i društvo Adria Media Zagreb (izdavač Storyja, Elle, Klika, Lise i Men's Healtha).
Naime, usprkos činjenici da u 2007. još uvijek nisu ostvarili dobit, u 24sata su povećani poslovni prihodi za 26,3 posto, na gotovo 184 milijuna kuna.
Gubitak 24sata je ipak premašio 7 milijuna kuna, a i kratkoročna kreditna zaduženost društva značajno je porasla, s 32,15 na 48,2 milijuna kuna, kao i gubitak iznad visine kapitala koji je u prošloj godini dosegnuo iznos od 64,6 milijuna kuna.
U tom se smislu čini, bez obzira na značajan rast prihoda od prodaje, da će 24sata uskoro morati dobiti novu financijsku injekciju.
|
S druge je pak strane društvo Adria Media Zagreb prošle godine ostvarilo rast poslovnih prihoda za čak 42,8 posto te operativnu dobit u visini od 4,14 milijuna kuna.
Osim toga Adria je ostvarila i neto dobit u iznosu od 1,89 milijuna kuna, i to nakon gubitaka iz 2006. godine koji su iznosili 5,82 milijuna kuna.
S obzirom na pozitivne poslovne trendove te značajno smanjenje dugova - što je, pretpostavlja se, posljedica dokapitalizacije - čini se da je (i) Adria na dobrome putu da uskoro zaživi i kao profitabilna medijska kuća, zaključuje nova Banka. (Bankamagazin)
|
|
|
|