25.11.2008.
Na sajmu u Maleziji predstavljene članice klastera specijalne odjeće
Zlatko Ivanković
Nakon povratka sa sajma tvrtke su zaprimile gotovo 300 poslovnih upita, a prvi konkretni poslovi mogu se očekivati početkom 2009. godine
Za razliku od SAD-a i Europe, u kojima se bilježi recesija, azijska tržišta još uvijek bilježe gospodarski 'boom' i hrvatski bi proizvođači tamo trebali plasirati svoje proizvode, ali i s tih tržišta nabavljati sirovine te sudjelovati u osnivanju zajedničkih tvrtki s azijskim partnerima, koji imaju dovoljno kapitala.
Ocjena je to koju je na današnjoj konferenciji za novinare povodom nedavnog sudjelovanja hrvatskih izlagača na međunarodnom sajmu Intrade Malaysia iznio manager Hrvatskog klastera specijalne odjeće pri Nacionalnom centru za klastere Hrvatske udruge poslodavaca (HUP) Zlatko Ivanković.
Na tom je sajmu tvrtka Šestan-Busch izložila borbene kacige za vojsku i policiju, tvornica Čateks maskirnu vojnu odoru, tvrtka Jelen vojnu obuću, obuću za vatrogastvo i naftnu industriju te modnu odjeću, a tvrtka Jacquard tkano i tiskano znakovlje.
Svoje je proizvode, tende i suncobrane, putem video prezentacije predstavila i tvrtka Suman, a sudjelovala je i hrvatsko-kanadska tvrtka Caristrap, koja proizvodi trake za pakiranje i dizanje tereta.
Ivanković je istaknuo da je izložbeni prostor hrvatskih tvrtki na tom sajmu izazvao vrlo velik interes potencijalnih partnera, a nakon povratka sa sajma tvrtke su zaprimile gotovo 300 poslovnih upita, uglavnom iz Malezije, ali i iz Tanzanije, Kenije, Uzbekistana, Egipta i Gane.
Kao primjer je naveo upit vezan uz tender malezijske vlade za opremanje vojske i policije, kojim se traži kompletna oprema - sastavljena od čizama, odora i kaciga. Za sve to Hrvatska može biti isporučitelj, rekao je Ivanković, ističući da se konkurencije ne trebaju bojati, jer hrvatski proizvođači imaju niže cijene uz istu ili čak i bolju kvalitetu.
Kako se sajam održao nedavno (od 13. do 16. studenog), za sada nije postignut niti jedan konkretni dogovor, ali Ivanković drži da je sada trenutak da se hrvatske tvrtke okrenu tom tržištu, na kojem još uvijek ima dosta kapitala te na kojem su partneri zainteresirani i za joint venture projekte u Hrvatskoj, kao ulazu na europsko tržište.
Naglasio je i potencijale suradnje s tamošnjim partnerima u suprotnom smjeru, u uvozu sirovine, koja bi donijela uštede na ulaznim troškovima npr. hrvatskim tekstilnim tvrtkama te je u tom smislu za prosinac najavio posjet Hrvatskoj najvećeg proizvođača sintetskih tkanina u tom dijelu svijeta, tvrtke Indorama iz Jakarte. (H)
|
|
|
|