Info
Seniko studio
Vijesti iz regije
20.11.2008. Automobilska industrija u BiH na udaru krize
Planirana proizvodnja u tom će sektoru ove godine biti smanjena u rasponu od 10 do 25 posto

Automobilska industrija u Bosni i Hercegovini već trpi posljedice snažne krize u koju su zapali neki od najvećih svjetskih proizvođača automobila, prvenstveno kroz smanjenje potražnje autodijelova i do čak 25 posto.

U Automobilskom klasteru u BiH, koji okuplja 12 domaćih proizvođača, ističu da će se kriza koja je zahvatila kompletnu američku autoindustriju i njemački Opel sigurno odraziti i na domaće isporučitelje autodijelova, prije svega na one koji rade prvu ugradnju vozila nove generacije.

Krunoslav Rašić, predsjednik Auto-klastera BiH smatra da će planirana proizvodnja tamošnjih tvrtki pod utjecajem globalne krize biti smanjena za 10 do 25 posto, ovisno o tome koliko je koje poduzeće vezano ugovorima sa inozemnim kompanijama.

Ovogodišnja proizvodnja članica Auto-klastera će stoga, i pored ambicioznih planova, ostati na otprilike prošlogodišnjoj vrijednosti od 115 milijuna eura, dok za cijeli automobilski sektor BiH iznosi oko 200 milijuna eura.

U sarajevskom ASA preventu, najvećem izvozniku u branši, potvrdili su da će problemi svjetske automobilske industrije neminovno ostaviti posljedice na njih, ali uvjeravaju da će zbog pretežne vezanosti za Volkswagen, njemačkog giganta koji se za sada uspješno nosi s krizom, zadržati dobre poslovne pozicije.

“Kriza nas sigurno ne može zaobići, jer se bilježi smanjeni broj narudžbi. Ona, međutim, neće imati presudan utjecaj na našu grupaciju, jer je pozicija Volkswagena garant naše stabilnosti. Opredijeljeni smo na širenje i razvoj, tako da ćemo sve pokrenute projekte sigurno i nastaviti”, kaže Vedran Peršić, glasnogovornik ASA Group-a.

I domaći proizvođači auto-dijelova koji nisu vezani za automobilsku industriju na Zapadu, suočavaju se s problemima.

Tako su poslovni partneri srbijanskih automobilskih tvornica bili neugodno iznenađeni odlukom da se u Kragujevcu ugasi proizvodnja juga i zastave 101.

"Nikako nije dobro što Fiat u Zastavi prekida stari program, jer mi na taj način, zbog suradnje s tvornicom 21. maj praktično gubimo dva kupca dijelova za prvu ugradnju", izjavila je Milena Dodig, voditeljica prodaje u banjalučkom poduzeću Čajavec - Nova elektromehanika.

Iako Zastava ima obvezu da tržište snabdijeva dijelovima čak sedam godina nakon silaska posljednjeg juga i zastave 101 s traka, voditeljica je kazala da je to za njih premala utjeha. BiH proizvođači, s druge strane, svoju šansu vide u planiranoj proizvodnji novih Fiatovih modela u Kragujevcu.

Međutim, na eventualne ugovore sa talijanskim proizvođačem će, ističu, morati čekati i godinu dana. “Fiat novu liniju gradi na novoj lokaciji, pa ne vjerujem da će tamošnja proizvodnja krenuti prije 2010. godine”, zaključuje Milena Dodig. (Bankamagazin[/

Povezani članci
28.09.09 Vijesti iz regije
BiH uvodi nove registarske oznake
12.01.09 Trgovina motornim vozilima
Škoda prekinula proizvodnju u BiH
04.12.08 Vijesti
Neophodno jače povezivanje tvrtki iz autoindustrije
18.07.07 Izvoz
Hrvatska i u prvoj polovici 2007. najvažniji trgovinski partner BiH
20.06.07 Trgovina na veliko
Deficit bh. robne razmjene s inozemstvom 1,47 milijardi eura
23.04.07 Strateški savezi
Vanjskotrgovinski deficit BiH i dalje u porastu
24.02.07 Turizam
Lani u BiH 15 posto više turista
31.01.07 Trgovina motornim vozilima
Proizvodnja auto dijelova u BiH povećana 20 posto
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa