18.11.2008.
Gubitak Croatia Airlinesa 21,6 mil. kuna
Devetomjesečni je gubitak nastao prije svega uslijed rekordno visokih cijena goriva što je donijelo dodatnih 109 milijuna kuna troškova
Domaća zrakoplovna kompanija Croatia Airlines Grupa u devet ovogodišnjih mjeseci ostvarila je gubitak od 21,6 milijuna kuna dok je u istom prošlogodišnjem razdoblju tvrtka poslovala s dobiti od 18,8 milijuna kuna, stoji u nerevidiranom, konsolidiranom izvješću objavljenom na Zagrebačkoj burzi.
Samo u trećem tromjesečju ostvaren je gubitak od 22,4 milijuna kuna dok je u istom prošlogodišnjem razdoblju bio gotovo duplo niži - iznosio je 11,4 milijuna kuna. Kako se navodi u pojašnjenju Uprave uz financijsko izvješće, devetomjesečni je gubitak nastao prije svega uslijed rekordno visokih cijena goriva što je donijelo dodatnih 109 milijuna kuna troškova.
Negativan utjecaj porasta cijena goriva nije mogao nadoknaditi niti značajan porast operativnih prihoda za 162 milijuna kuna kuna u odnosu na isto razdoblje prethodne godine, navodi se dalje u pojašnjenju.
Ukupni prihodi Croatia Airlines Grupe porasli su u devet mjeseci 14,25 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine na 1,34 milijarde kuna zahvaljujući rastu broja putnika.
Prihodi od prodaje u zemlji veći su u odnosu na isto razdoblje prošle godine za 37,12 posto i iznose 437,8 milijuna kuna, a prihodi od prodaje u inozemstvu veći su za 3,4 posto i iznose 729,2 milijuna kuna.
"Ovakvi su rezultati ostvareni unatoč znakovitom padu prodaje na najvećem inozemnom tržištu, tržištu Amerike, koje se nalazi u recesiji i gdje je vrijednost prodaje dodatno devalorizirana slabijim dolarom, što govori o rastu na većini ostalih tržišta redovnog prometa koji je pokrio pad na američkom tržištu", pojašnjavaju iz tvrtke.
Ukupni troškovi Croatia Airlines Grupe porasli su za 17,97 posto u odnosu na isto razdoblje 2007. godine, a sami operativni troškovi veći su za 19,33 posto. Glavni uzrok njihovog značajnog rasta je povećanje cijena goriva.
Isključe li se troškovi goriva, ostali operativni troškovi su 2 posto manji od planiranih, a njihovo povećanje u odnosu na prošlu godinu bilo je planirano te uvjetovano porastom prometa (rast naleta u blok satima za 6 posto i broja prevezenih putnika za 10 posto), proširenjem flote (inicijalni troškovi pripreme prihvata i uvođenja Q400 zrakoplova u promet) i prodajom flote kratkog doleta (rashod ATR42 zrakoplova).
Operativni troškovi podržavaju pripremu i realizaciju brojnih projekata, od kojih su najznačajniji pripreme za proširenje flote u budućnosti, izgradnja novog hangara, uvođenje SAP ERP sustava i prelazak na Common IT Platformu, pojašnjava Uprava Croatia Airlinesa. (Bankamagazin)
|
|
|
|