O marketingu
Seniko studio
Brandovi
04.11.2008. (Goran Pavlović) Predstavljeno istraživanje 'Trusted brand'
Povjerenje potrošača prema robnim markama ostalo je gotovo nepromijenjeno u odnosu prvo istraživanje provedeno lani

Trusted brand, jedno od najvećih europskih istraživanja o povjerenju potrošača prema robi široke potrošnje koje od 2001. godine u 18 europskih zemalja te drugi puta u Hrvatskoj provodi časopis Reader's digest, pokazalo je kako hrvatski potrošači uglavnom vjeruju istim robnim markama kao i lani.

Naime, čak 94 posto prošlogodišnjih pobjednika zadržalo je povjerenje potrošača. Istraživanje bazirano na anketi više od 800 ispitanika realizirala je agencija Mediana Fides uz potporu Hrvatske gospodarske komore.

Tehnologija istraživanja provedena je na način da se ispitanicima poštom šalje upitnik u kojem nije navedeno niti jedno ime proizvoda ili usluge kao odgovor, već su sami morali upisati imena robnih marki koje po njihovom mišljenju zaslužuju povjerenje.

Ocjenjivalo se prema kriterijima kvalitete, izgleda, upotrebljivosti i primjerenosti cijene klasičnim školskim ocjenama od 1 do 5.

U 36 kategorija proizvoda i usluga pobjednici su 22 domaće i 12 stranih robnih marki. U odnosu na lani istraživanje je prošireno s tri nove kategorije – vina, dječja hrana i maslinova ulja.

Kao i prošle godine, domaće robne marke mahom su pobjednice u kategorijama prehrambenih proizvoda: Dukat, Franck, Ožujsko pivo, Kraš, Vindija i Gavrilović.

S pobjedom u tri kategorije najuvjerljivija robna marka je Nivea, iako se radi o laganom padu s obzirom da je lani odnijela pobjedu u čak pet kategorija.

Novi pobjednici su voda Jana i Coldrex kao sredstvo protiv prehlade i kašlja. Najbolji trgovački lanac i ove je godine Konzum, dok u kategoriji kućanskih uređaja najveće povjerenje potrošača uživa Gorenje.

Ono u čemu se slažu potrošači jest da je Nokia najbolji mobitel. Finski proizvođač osvojio je titulu Trusted brand u svih osam godina koliko se istraživanje provodi i to u svim zemljama.

Kada je riječ o zaštiti potrošača u Hrvatskoj, istraživanje je pokazalo kako polovica njih (50,4%) smatra kako su upoznati s pravima koja imaju kao potrošači, no čak 90,4 posto njih drži kako je zaštita potrošača u Hrvatskoj slaba.

Nisko je povjerenje u zakon i praksu zaštite potrošača (22,4%), a manje od četvrtine (23,1%) osjeća se kao potrošač sigurno u Hrvatskoj.

Časopis Reader's digest izlazi u 65 zemalja na 25 jezika i trenutno ima oko 100 milijuna čitatelja. U Hrvatskoj izlazi treću godinu te ima oko 60 tisuća pretplatnika i 200 tisuća čitatelja.

Povezani članci
08.03.12 Brandovi
Istraživanje Reader's Digesta za oznake Trusted Brands 2012.
13.06.11 Trgovina na malo
Konzum dobitnik nagrade Trusted Brands
01.06.11 Brandovi
Dodijeljene nagrade Trusted Brand Hrvatska
29.03.11 Brandovi
Hrvati više vjeruju euru nego članice eurozone
18.10.10 Brandovi
Zagreb: Predstavljeni ključni Best Buy Award dobitnici
04.10.10 Brandovi
Jana osvojila nagradu Trusted Brand
30.09.10 Trgovina na malo
Konzumu četvrtu godinu zaredom priznanje Trusted Brands
16.10.09 Trgovina na malo
Hrvati imaju povjerenja u domaće proizvode
18.09.09 Brandovi
Najvredniji svjetski brandovi i dalje Coca-Cola i IBM
12.11.08 Brandovi
Gorenje u Hrvatskoj osvojilo nagradu Trusted Brand
29.09.08 Brandovi
Lino dječja hrana Podravke dobila nagradu Trusted Brand 2008
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa