Seniko studio
Broj 5/2003
Izdvajamo iz broja:
Broj 5/2003 - prof.dr.sc. Zdenko Segetlija
Neke naznake uloge obrazovanja u pružanju trgovinske usluge - prof.dr. Nikola Knego
Intervju - Stanko Škrobo - Iz trgovačke škole u trgovačke lance - Tihomir Sertić
Treba li trgovini uopće stručna sprema? - Ana Knežević
Marketing proizvođača, trgovina i stručnost i obučenost trgovaca - mr.sc. Stipan Bilić
Što je to – suvremeni prodavač? - mr.sc. Zvonimir Pavlek
Suvremena trgovina traži nove kadrove - Ante Gavranović
Kako poboljšati sustav - dr.sc. Danko Matasović
Gorenje - inteligentni dom
Već se nekoliko godina uveliko govori o inteligentnim, povezanim napravama, o hladnjacima s ugrađenim monitorima s mogućnošću spajanja na internet koji samostalno kod dobavljača naručuju hranu itd. Neki od tih proizvoda već se mogu nabaviti na tržištu, iako su zbog visokih cijena većini ljudi nedostižni, a sa stanovišta upotrebe predstavljaju samo neku vrstu prestiža.

GORENJE je stoga odlučilo da u svojem inteligentnom kućanstvu uspostavi malo drugačiju kvalitetu, kako bi što veći broj ljudi pripremili na ideju inteligentnog kućanstva. Ako će ljudi primiti inteligentno kućanstvo kao nešto realno i korisno, GORENJE smatra da će si time stvoriti krug potencijalnih kupaca i istovremeno dobiti potrebne povratne informacije s tržišta, koje će im pomoći u oblikovanju njihovih konačnih proizvoda, usklađenih sa standardima.

GORENJE je zbog toga izradilo prototip kućnog sustava za demonstraciju njegove uporabe kod potencijalnih kupaca.

Sustav inteligentnog kućanstva GORENJE sastavljen je iz naprava koje su ljudima već poznate i koje većinom koriste u svom kućanstvu. Iz postojećih kućanskih aparata (perilica, hladnjak, pećnica, kuhalište, grijač vode), osobnog računala i još nekih drugih manjih naprava, koje sustav čine upotrebljivim (kamera, dlanovnik, mobilni telefon, rasvjeta...)

GORENJE je upotrijebilo svoje standardne aparate (koji se mogu nabaviti na tržištu), kojima su ugradili dodatni elektronski modul za komunikaciju preko električne mreže (220 V), odnosno drugi za uporabu bežične komunikacije.

Za powerline komunikaciju u GORENJE sustav su implementirali proizvode tvrtke Echelon (LonWorks Powerline Network Adapter, LonWorks transceivers, uporaba LonTalk komunikacijskog protokola).

Bežičnu komunikaciju s hladnjakom je GORENJE izvelo uz primjenu Bluetooth tehnologije, upotrebljeni protokol je GoTalk protokol, vlastiti protokol GORENJA, kojega već godinu dana uspješno koriste pri razvoju i testiranju novih kućanskih aparata GORENJE.

Sustav je zbog toga postavljen vrlo otvoreno, navode u GORENJU, jer su upotrijebili različite protokole i naprave različitih proizvođača te ih uključili u cjelinu, pokazavši mogućnost sinergije različitih standarda i naprava.
Primjerice, za "gateway", odnosno za kućnog poslužitelja upotrijebili su obično osobno računalo, koje je dio gotovo svakog kućanstva, ali su kao opciju ili dio gateway-a upotrijebili i dlanovnik te mobilni telefon. Veća razlika između raširenih kućnih osobnih računala i onoga GORENJA je samo u uporabi LCD monitora s Touch screen funkcijom. Umjesto toga može se jednostavno upotrijebiti miš i obični monitor. Dodani su još i TV tuner, na USB priključena WEB kamera, Wireless Access Point za komunikaciju s dlanovnikom, GSM modem za slanje SMS upozoravajućih poruka i na serijski port priključen Powerline modem.
GORENJE je veliki naglasak stavio i na grafički izgled korisničkog sučelja. Cilj je bio napraviti jednostavno razumljivo, na prvi pogled ugodno i jednostavno upotrebljivo grafičko sučelje za nadzor i upravljanje mreže, a što im je, kako tvrde, u potpunosti i uspjelo.

GORENJE je u svoj sustav, pored nadzora kućanskih aparata GORENJE
uključio i ostale aktualne funkcije, kao što su video-nadzor, gledanje TV-a, slušanje radija, nadzor rasvjete, telefoniranje putem interneta, pregled troškova električne energije (power management), što sve čini sustav i upotrebljivim i privlačnijim korisniku.

Pri nadzoru mrežno povezanih naprava GORENJE je pokazalo širu mogućnost uporabe, a ne samo paljenje, gašenje i namještanje programa, odnosno temperature pojedinačne naprave.

Na primjer, kod perilice je GORENJE u GUI uključio savjetnika, koji s izborom određenih mogućnosti u odnosu na vrstu, boju i stupanj zaprljanosti umetnutog rublja predlaže određeni program pranja.

Moguća su i dodatna namještanja pranja za zahtjevnije korisnike te mogućnost vremenskog namještanja, kada stroj treba započeti s pranjem, odnosno, što je novost, kada rublje treba biti oprano.

GORENJE je taj aparat iskoristio i za slanje alarmnih poruka na mobilni telefon. Napominju i prednost takvog automatskog obavještavanja servisa kod težih kvarova naprava.

Kod grijalice vode GORENJE je najbolje izložilo mogućnost namještanja vremena - kada u grijalici treba biti topla voda - jer je to vrlo praktično, ako, na primjer znamo da ćemo doći kući ili možda u vikendicu u neko određeno vrijeme i da ćemo tada trebati toplu vodu. Kod staklokeramičkog kuhališta je u središtu pozornosti pitanje sigurnosti, pa su zato u GORENJU mogućili daljinsko isključivanje svih upaljenih ploča.

Izdvajamo iz broja:
Broj 5/2003
Neke naznake uloge obrazovanja u pružanju trgovinske usluge
Intervju - Stanko Škrobo - Iz trgovačke škole u trgovačke lance
Treba li trgovini uopće stručna sprema?
Marketing proizvođača, trgovina i stručnost i obučenost trgovaca
Što je to – suvremeni prodavač?
Suvremena trgovina traži nove kadrove
Kako poboljšati sustav
Arhiva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa