O marketingu
Seniko studio
Brandovi
15.08.2006. (Snježana Vujsić Sardelić) Sky Cola ulazi i u HORECA kanal
Jamnica će ugostiteljstvu i hotelima plasirati svoju, u maloprodaji već etabliranu, colu u staklenim bocama od četvrtine litre. HORECA kanal, inače, broji oko 20.000 ugostiteljskih objekata diljem Hrvatske

Dok na vidiku još nema kraja procesu prodaje Eurobeva (bivša Lura pića), koji potencijalne kupce najviše zanima zbog licencnog ugovora kojeg kompanija ima s Pepsi-Colom, najveći hrvatski proizvođač vode i sokova, Agrokorova Jamnica, ovih bi dana trebala krenuti s plasmanom sokova iz cola segmenta u HORECA kanalu.

U maloprodaji već etablirani brand Sky Colu, Jamnica će ugostiteljstvu i hotelima plasirati u povratnoj staklenoj ambalaži od 0,25 l. Premda u kompaniji ne žele izrijekom potvrditi ovu informaciju, naglašavaju kako istraživanja pokazuju da u HORECA kanalu, u segmentu cola pića, ima prostora za rast drugih brendova. To je, navodno, i glavna podloga odluci da se krene u ovu investiciju. Ona, kažu upućeni, ne iziskuje veliko ulaganje budući da je riječ tek o manjim preinakama na liniji za punjenje. Istodobno, u Jamnici su zadovoljni pozicijom koju je taj brend dosad izgradio kod potrošača pa vjerojatno računaju da će ga kupci prepoznati i u HORECA kanalu u kojem Jamnica kroz svoje vode i sokove ima izrazito dobre tržišne pozicije. HORECA kanal, inače, broji oko 20.000 ugostiteljskih objekata diljem Hrvatske.

Tržište osvježavajućih gaziranih bezalkoholnih pića, pak, količinski je "teško" oko 190 milijuna litara. Od toga, pića iz cola segmenta zauzimaju oko 60 posto udjela, pića od citrusa 25 posto udjela, a svi ostali okusi drže ostatak. Procjene su, pak, da Coca-Cola u segmentu cola pića drži više od 70 posto tržišta, Lura s Pepsijem oko šest posto, privatne marke oko sedam posto, dok svi ostali dijele 15 posto udjela.

U ovoj kategoriji pića posljednjih nekoliko godina dogodio se pravi boom privatnih marki koje su cjenovno ispod tržišnog prosjeka, a upućeni kažu da ga većinom diktira Coca-Cola. Stoga ne čudi brzi proboj private labela na tako cjenovno osjetljivo tržište. To je i prilika da regionalni poizvođači u Hrvatskoj, zbog osjetno nižih cijena od tržišnog prosjeka (katkada i preko 70 posto), nađu put do potrošača. Premda im je udio na tržištu takav da ne može znatno utjecati na kretanje kategorije, u pojedinim regijama, upravo će cijenom pridobivati potrošače i tako otežavati poziciju glavnim igračima. U većini slučajeva takvi proizvođači u pravilu se i ne namjeravaju širiti na cijelo tržište jer bi u tom slučaju distribucija zahtijevala dodatna ulaganja i automatski utjecala na podizanje cijena. Plasmanu Sky Cole, pak, cijela će Jamnica biti podrška. Uz to, čuje se da je proizvođač sirovine i jedan od najvećih opskrbljivača koncentrata u svijetu.

Izvor: poslovni.hr

   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa