Edukacija
Seniko studio
Seminari, konferencije
16.10.2008. Dawson: Inovacija je srž uspjeha maloprodaje
John Dawson
John Dawson
Za uspjeh je potrebna hrabrost za uvođenje novih tehnika i pristupa koji su prilagođeni različitim tržištima

Govoreći o suvremenim trendovima u maloprodaji na Četvrtom maloprodajnom forumu, koji se u organizaciji Internacionalnog centra za profesionalnu edukaciju i časopisa Progressive magazin održao danas u Zagrebu, John Dawson, jedan od vodećih svjetskih stručnjaka za nove trendove i inovacije u maloprodaji, na primjerima vodećih svjetkih retailera – Walmarta, Tesca i Carrefoura – pokazao je kako je upravo inovativnost ključ njihovog uspjeha na tržištu.

Inovacija u maloprodaji za Dawsona znači 'natjecati se u onome u čemu si drugačiji' te predstavlja srž poslovnog uspjeha velikih maloprodajnih lanaca.

Očituje se u nekoliko različitih područja. Na prvome mjestu je razvijanje novih formata prodajnih objekata planski osmišljenih i prilagođenih zahtjevima područja u kojem se nalaze (urbana ili ruralna sredina) te profilu ciljne skupine potrošača u tom području.

Potom je važno preuzeti kontrolu nad brandom te marketinški upravljati njegovim razvitkom. Dawson pritom naglašava kako se radi o sveobuhvatnom procesu u kojem je neophodno integrirati brandiranje proizvođača (tvrtke), prodajnog objekta te napose samog proizvoda.

Rast maloprodajnih lanaca u ne tako davnom vremenu ograničavali su kapaciteti tržišta. Danas, pak, takvih limita više nema, smatra Dawson, jer lanci jednostavno poslovanje presele u nove zemlje.

„Prirodan je to proces rasta od nacionalnih, međunarodnih do globalnih igrača na otvorenom svjetskom tržištu kojima limiti mogu biti samo vlastita neinventivnost. Uspješni lanci svoj uspjeh ne uzimaju zdravo za gotovo, već konstantno provode istraživanja tržišta, navika potrošača te primjenjuju prilagođen pristup svakom od nacionalnih tržišta imajući u vidu specifičnosti koje na njemu vladaju“, rekao je.

U maloprodaji prepoznaje dva elementa kojima pridaje podjednaku važnost: potrošač i proizvod, te poručuje kako je potrebno zaobići sve prepreke koje se mogu pojaviti u postupku kreiranja njihove međusobne veze.

Reakcija pri kreiranju prodajne politike, što je neprekidan proces, mora biti jednako brza koliko i kreativna jer se tako usmjerenim inovativnim pristupom omogućava povećanje ukupne produktivnosti poslovanja, zaključio je Dawson.

Povezani članci
12.05.11 Seminari, konferencije
Zagreb: 6. maloprodajni forum u duhu inovacije
19.03.09 Seminari, konferencije
Kako kupac doživljava brend ključno je za afirmaciju proizvoda
04.03.09 Seminari, konferencije
Shaun Smith u Zagrebu!
05.06.08 Seminari, konferencije
Tom Peters na Adria Business Forumu
14.05.08 Seminari, konferencije
Fitz-Enz: Ljudski resursi su kratkoročni trošak, ali dugoročni profit
29.02.08 Seminari, konferencije
Klasični mediji gube marketinšku bitku s internetom
17.05.07 Seminari, konferencije
Jack Welch na Adris Business Forumu
15.05.07 Seminari, konferencije
Adris Business Forum u Zagreb dovodi legendarnog Jacka Welcha
27.03.07 Seminari, konferencije
Javne usluge u konkurentskom polju
02.03.07 Seminari, konferencije
Jack Welch u Zagrebu 17. svibnja
14.01.07 Seminari, konferencije
Prva hrvatska konferencija o Internet oglašavanju
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa