20.08.2008.
Pad udjela pet najvećih osiguravatelja
Croatia osiguranje i dalje drži vodeću poziciju prema ukupnoj premiji te neživotnim osiguranjima, dok u životnim osiguranjima najveći udjel ima Allianz
Udjel premije pet najvećih domaćih osiguravatelja u ukupnoj zaračunatoj bruto premiji do kraja srpnja ostvario je daljnji pad u odnosu na prvo polugodište te u odnosu na isto lanjsko razdoblje, pokazuju podaci Hrvatskog ureda za osiguranje.
Naime, ukupna je premija prve petorke koju čine Croatia osiguranje, Allianz, Euroherc, Jadransko osiguranje i Kvarner VIG krajem srpnja zauzimala 70,85 posto tržišta dok je u istom lanjskom razdoblju taj postotak iznosio 71,13. Krajem prvog polugodišta, premija ovih pet osiguravatelja zauzimala je 71,26 posto.
Croatia osiguranje i dalje drži vodeću poziciju prema ukupnoj premiji (udio 36,58 posto, premija 2,21 milijardi kuna) te na tržištu neživotnih osiguranja (43,54 posto, 2 milijarde kuna), dok u životnim osiguranjima s udjelom od 14,04 posto i premijom od 200,24 milijuna kuna drži drugo mjesto iza Allianza (17,39 posto, 247,98 milijuna kuna).
Allianz je drugi ukupno prema ukupnoj premiji s udjelom od 11,55 posto uz premiju od 697,75 milijuna kuna, te i dalje treći u neživotnim osiguranjima s udjelom od 9,74 posto i premijom od 449,78 milijuna kuna.
Drugo mjesto u neživotnim osiguranjima pripada Eurohecu (14,03 posto), te treće prema visini ukupne premije (10,72 posto) s premijom od 647,76 milijuna kuna.
U životnim osiguranjima na trećem je mjestu po premiji ponovno Grawe osiguranje s udjelom od 10,75 posto i premijom od 153,35 milijuna kuna, četvrti je Merkur (10,44 posto, 148,84 milijuna kn).
Značajnije udjele imaju i Agram životno (8,89 posto, 126,84 milijuna kuna), Kvarner VIG (7,93 posto, 113,17 milijuna kuna), te Osiguranje Zagreb (8,04 posto, 114,71 milijuna kuna).
VIG kao grupa (koju čine Kvarner, Cosmopolitan Life, Helios i odanedavno Erste Sparkassen osiguranje) zajedno je zaračunao 7,75 posto ukupne premije (467,84 milijuna kuna), dok koncern Agram (Agram životno, Euroherc, Sunce i Jadransko osiguranje) drži zajedno 19,69 posto tržišta. Croatia kao grupa ima tržišni udio od 37,52 posto uz premiju od 2,27 milijardi kuna.
Ukupna zaračunata bruto premija 24 osiguravajuća društva koja posluju u Hrvatskoj za sedam ovogodišnjih mjeseci iznosi 6,04 milijarde kuna, što je 6,9 posto više u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, kada je zračunata premija od 5,65 milijarde kuna. (Bankamagazin)
|
|
|
|