13.08.2008.
Zagreb sve zanimljivije 'city break' odredište
Među strancima koji su posjetili Zagreb izdvaja se 17 tisuća Japanaca, čime su po posjeti 'izbili' na treće mjesto (iza Nijemaca i Amerikanaca)
Zagreb je u ovogodišnjem srpnju i u sedam mjeseci zabilježio nastavak pozitivnog trenda turističke posjete, posebno sa stranih tržišta, što pokazuje i da glavni hrvatski grad postaje sve zanimljivije hrvatsko, ali i europsko 'city break' ili odredište kratkog gradskog odmora.
Prema najnovijim podacima Turističke zajednice grada Zagreba (TZGZ) Zagreb je u srpnju ove godine posjetilo 63 tisuće turista, ostvarivši 105,5 tisuća noćenja, što je 4 i 2 posto više nego u istom mjesecu prošle godine.
Strani su turisti s 52,5 tisuće dolazaka i gotovo 79 tisuća noćenja u srpnju upisali poraste od 5 i 3 posto, dok je domaćih, očekivano, došlo 1 posto manje, a noćilo 4 posto manje.
Za sedam mjeseci porasti su značajno veći - došlo je 9 posto više turista ili 356 tisuća, a 650 tisuća noćenja 7 posto je više nego u istom lanjskom razdoblju.
Pritom je stranih turista došlo 8 posto više i imali su 5 posto više noćenja, dok je domaćih došlo 10 posto više s 13 posto više noćenja.
Direktorica TZGZ-a Amelia Tomašević pritom ističe da Zagreb iz godine u godinu postaje sve dinamičniji grad te povećava različitost svoje turističke ponude, slijedom čega ga posjećuje i sve više stranih turista, koji su za razliku od prije sada i ljeti itekako prepoznatljivi na gradskim ulicama.
Naglašava i da se u Zagrebu tijekom cijele godine, pa i ljeti, ima što vidjeti i doživjeti, te da je po gradskim podacima samo u lipnju i srpnju održano preko 450 različitih događanja, od koncerata, kazališnih, uličnih i klupskih manifestacija do sportskih i ostalih priredbi.
Za strane turiste kaže da u prosjeku u Zagrebu provedu dvije noći, ali i da ih je sve više na jednodnevnim izletima po gradu na koja dolaze iz jadranskih i drugih hrvatskih odredišta te iz Slovenije i drugih susjednih zemalja.
Ti turisti često nisu statistički evidentirani, jer ne noće, ali su značajni zbog svoje potrošnje i promocije grada.
Među strancima koji su ove godine bili u Zagrebu, Tomašević posebno izdvaja 17 tisuća ili gotovo 70 posto više Japanaca nego lani, čime su u sedam mjeseci po posjeti 'izbili' na treće mjesto (iza Nijemaca i turista iz SAD-a).
Njihova značajno veća posjeta, kaže, koliko iznenađuje toliko i ne čudi, jer Zagreb već skoro 10 godina radi na tom tržištu i ima spremne brošure, kataloge, vodiče i sl. (H)
|
|
|
|