24.07.2008.
Odobreno preuzimanje Volkswagena
Porsche je najveći dioničar Volkswagena, a prošlog mjeseca s kompanijom iz Wolfsburga ugovorio je kupnju dodatnog paketa dionica kojim bi stekao punu kontrolu nad tvrtkom
Europska komisija odobrila je Porscheu preuzimanje Volkswagena, najvećeg europskog prizvođača automobila. Spajanje dviju kompanija nije u suprotnosti s Uredbom o spajanju (Merger regulation), niti će utjecati na konkurentnost unutar europskog ekonomskog prostora, ocjenila je EK.
Porsche je najveći dioničar Volkswagena, a prošlog mjeseca ugovorio je s kompanijom iz Wolfsburga kupnju dodatnog paketa dionica koji donosi 4,92 posto glasova, čime bi stekao punu kontrolu nad tvrtkom.
EK smatra da se spajanjem neće stvoriti nedopuštena koncentracija, niti da će doći do poremećaja na europskom tržištu s obzirom da tvrtke uspješno surađuju već godinama, dijeleći poslove i neke zajedničke projekte poput razvijanja sportskih terenaca (SUV).
U novoj konstelaciji snaga podjela aktivnosti ostat će nepromijenjena, Porsche će i dalje producirati SUV-ove i sportska vozila visoke kvalitete, obraćajući se najgornjem dijelu tržišta, dok će VW nastaviti producirati širok spektar, od malih osobnih automobila do komercijalnih vozila.
Holding Porsche u većem dijelu članica EU, osim vozila s vlastitim brandom, distribuira Volkswagenovu paletu. S druge strane, VW distrubiura proizvode VW Group koji, osim vozila s VW-ovim brandom, okupljaju marke Audi, Seat, Bentley, Škoda, Lamborghini i Bugatti.
Transakciji su prethodile i izmjene njemačkih zakona, prema kojima je Volkswagen dugo bio izuzet od pravila unutarnjeg tržišta uz neke specifičnosti poput mjesta predstavnika države u upravnom odboru koncerna bez obzira što je država davno prestala biti dioničarem.
Nakon objave da je preuzimanje odobreno, neovisno od nje stigla je i vijest o iznenađujućem skoku profita VW-a, suprotno očekivanjima da će se problemi na svjetskim financijskim tržištima negativno odraziti na europske proizvođače vozila.
Dobre rezultate ostvarili su gotovo svi europski proizvođači, pogotovo talijanski Fiat te francuski Peugeot Citroen PSA.
Samo u drugom kvartalu ove godine dobit Volkswagena porasla je za 35 posto u odnosu na prošlu godinu dostigavši 1,64 milijarde eura. Prodaja je porasla za 4,5 posto ili 29,5 milijardi eura. U šest mjeseci ove godine VW je prodao 3,27 milijuna vozila, a po prvi u Kini je prodano više od pola milijuna vozila.
S druge strane Rajne, u Francuskoj, Peugeot Citroen je u prvoj polovici godine ostvario neto profit od 733 milijuna eura uz porast prodaje od 4,6 posto na 1,8 milijuna vozila.
Francuzi očekuju da će prodaja u Europi pasti za četiri posto, ali to bi trebali apsorbirati apetiti tržišta u Južnoj Americi, Kini i Rusiji uz porast potražnje od 15 posto.
Na vijest o dobrim rezultatima porasla je vrijednost dionica proizvođača automobila – dionice Volkswagena su u Frankfurtu skočile za skoro četiri posto, na 203,75 eura. ([url="http://www.bankamagazin
|
|
|
|