Seniko studio
Broj 6/2004
Izdvajamo iz broja:
Broj 6/2004 - Ema Culi
Uloga državnog inspektorata RH u zaštiti potrošača - Danica Ledecki
Hrvatska i EU ili naš gospodarski trenutak - Ante Gavranović
Obveze trgovca u zaštiti potrošaća prema europskim standardima - Jasenka Gleđa
Problematika nelojalne konkurencije i prodaje ispod opravdanih cijena - Stipan Bilić
Osvrt na Nacrt Direktive Europske komisije o uslugama (na unutarnjem tržištu EU) - Ana Knežević
Walmartizacija svijeta - međunarodna odgovornost sindikata - Ana Knežević
Nacionalni program Republike Hrvatske za pridruživanje EU za 2005. s osvrtom na kratkoročne prioritete u području zaštite potrošača i zdravlja - Željka Lukačević-Subotić
Intervju s Darkom Marincem, predsjednikom Uprave Podravka d.d. Koprivnica
Uredništvo
Zadovoljstvo potrošača - glavno opredjeljenje i usmjerenje

Molim Vas, recite za čitatelje časopisa najzanimljivije periode iz Vašeg poslovnog života (gdje ste počeli raditi...)

1975. godine započeo sam svoj rad u Plivi. Voditeljem projekta imenovan sam 1978. godine, a zatim i generalnim direktorom tvornice penicilina. Direktorom Odjela veterine i agrokemije postao sam 1984. godine. Od 1990. do 1992. godine radio sam kao direktor Plivinog odjela za istraživanje i razvoj. Utemeljio sam i vodio Plivina poduzeća u Poljskoj, Češkoj i Slovačkoj. Od 1996. do 1999. godine bio sam potpredsjednik Uprave Plive.

Od kada ste u Podravci d.d. i koje ste poslove do sada obavljali?

Od travnja 2000. godine sam u Podravci d.d. i bliži se kraj mom petogodišnjem mandatu na poziciji predsjednika Uprave koji sam tada dobio od Nadzornog odbora Podravke.

Što nam možete reći o širenju Podravke d.d. na europsko tržište, a posebice na tržište naših bližih susjeda?

Podravka je u cijelosti internacionalna kompanija. Danas prodajemo naše proizvode u skoro pedesetak zemalja svijeta, od Bosne i Hercegovine do Australije. Naravno, na tržištu bivše Jugoslavije početkom devedesetih izgubili smo velik dio tržišta, koje ipak postepeno vraćamo, tako da nam ta tržišta bilježe konstantni rast prihoda od prodaje. Uostalom, u našem ukupnom prihodu, koji je u 2003. godini iznosio 439 milijuna eura, tržište Bosne i Hercegovine sudjeluje s 8 posto i iza Hrvatske je bilo naše najjače tržište.

Imate li namjeru širenja na tržišta izvan Europe?

Naravno. Smatramo da kvaliteta i asortiman naših proizvoda to omogućuju i daljnja internacionalizacija našeg poslovanja nam je jedan od prioriteta. Trenutačno ako gledamo izvaneuropske zemlje, imamo poduzeće u Australiji koje dobro posluje, a početkom 2005. godine otvaramo i predstavniništvo u New Yorku budući da smatramo da sjevernoamerički kontinent ima, gledano s našeg aspekta, potencijal. Tamo smo već i otprije putem distributera prisutni, i jedan smo od lidera u tzv. Etničkom segmentu.
Poznati ste po odličnoj kvaliteti proizvoda. Što biste istaknuli kada je riječ o tradicionalnim, a isto tako i novim proizvodima Podravke?

Drago mi je da ste postavili ovo pitanje upravo na ovakav način. Naime, kvaliteta proizvoda je nešto što doista s velikim ponosom naglašavamo. U cijelom proizvodnom procesu sve je podređeno upravo kvaliteti. Stoga naše marke ili naši proizvodi ponekad jesu skuplji na polici od proizvoda konkurenata, no naš kupac uvijek može računati da se radi o vrhunskoj kvaliteti. Uostalom, i na razini cijele kompanije imamo Politiku kvalitete prema kojoj svi naši proizvodi i poslovni procesi su utemeljeni na načelima upravljanja kvalitetom, a zadovoljstvo klijenata i potrošača naše je glavno opredjeljenje i usmjerenje. Obvezujemo se udovoljiti zahtjevima naših klijenata i potrošača i stalno poboljšavati kvalitetu naših proizvoda i poslovnih procesa. Vjerujem da to uspješno činimo, jer naši novi proizvodi koje lansiramo na tržište jamče kvalitetu kao i naši, kako ste ih nazvali tradicionalni, poput Vegete ili juha.

Podravka je od 2001. godine članica Svjetskog savjeta za održivi razvoj. Ujedno je i članica Upravnog vijeća Hrvatskog savjeta za održivi razvoj, kao i aktivan član Vijeća Zajednice za zaštitu okoliša pri HGK. Možete li komentirati aktivnosti Podravke na području zaštite okoliša i ekologije?

Sa zadovoljstvom ću komentirati jer smatram da smo tu doista jedna od vodećih hrvatskih kompanija. Uostalom, uz Plivu smo jedini iz Hrvatske u Svjetskom savjetu održivog razvoja. Zaštita okoliša jedan je od prioriteta kompanije i provodi se primjenom načela održivoga razvoja i čistije proizvodnje. Sve naše aktivnosti moraju biti u skladu s važećim nacionalnim zakonskim odredbama glede zaštite okoliša, kao i s propisima zemalja u kojima poslujemo. U slučaju nepostojanja vlastitih zakonskih odredbi primjenjuju se međunarodni standardi. No, to nije tako samo na papiru već su razvoj ekologije i plan zaštite okoliša zacrtani u Podravci cjelovitim i sustavnim rješenjima u sektoru otpadnih voda, gospodarenja otpadom, zagađenja zraka te ekološki prihvatljiva proizvodnog procesa od sirovine do gotovog proizvoda. Nedavno smo izdali i naše prvo Izvješće o održivom razvoju na kojem smo u jednoj publikaciji sublimirali što i kako činom u pogledu održivog razvoja jer smatramo kako bez održivog razvoja nema ni održive budućnosti.
Nedavno je Podravka osnovala Zakladu «prof. Zlata Bartl». Možete li čitatelje časopisa ukratko upoznati s osnovnim ciljevima i djelovanjem Zaklade?

Zakladu smo pokrenuli kako bismo se odužili profesorici Bartl Podravka osobi najzaslužnijoj za nastanak naše najpoznatije marke Vegete. Svrha Zaklade je promicanje i poticanje stvaralačkog, inovativnog i znanstveno-istraživačkog rada među visokoobrazovanim mladim ljudima, osobito na tehničko-tehnološkom području kojim se bavila prof. Zlata Bartl. Zaklada će potpomagati redovite studente putem dodjela stipendija i potpora dodiplomskih i poslijediplomskih studija državljana Republike Hrvatske. Vjerujemo da je takav način najbolje poveziv s profesoricom Bartl budući da je nju karakteriziralo upravo stvaralaštvo i inovativnost. Najbolji dokaz za te činjenice je Vegeta, jedan od najpoznatijih hrvatskih proizvoda, koji se danas prodaje na svim naseljenim svjetskim kontinentima. Vegeta je u 2003. godini imala prodaju u visini 600 milijuna kuna i čini blizu 20 posto Podravkinog ukupnog prihoda.

Kako ocjenjujete časopis Suvremena trgovina i što su Vaše preporuke uredništvu za budući rad?

Suvremena trgovina je jedan od primjera kvalitetnog specijaliziranog časopisa koji na korektan način prati događanja u trgovini. Znam da je osobito rado čitan među našim zaposlenicima u prodaji i marketingu budući da u njemu mogu pronaći relevantne informacije. Stoga želim Suvremenoj trgovini i nadalje uspješan rad, a iskoristio bih i prigodu da svim vašim čitateljima zaželim čestit Božić i sretnu 2005. godinu.

Izdvajamo iz broja:
Broj 6/2004
Uloga državnog inspektorata RH u zaštiti potrošača
Hrvatska i EU ili naš gospodarski trenutak
Obveze trgovca u zaštiti potrošaća prema europskim standardima
Problematika nelojalne konkurencije i prodaje ispod opravdanih cijena
Osvrt na Nacrt Direktive Europske komisije o uslugama (na unutarnjem tržištu EU)
Walmartizacija svijeta - međunarodna odgovornost sindikata
Nacionalni program Republike Hrvatske za pridruživanje EU za 2005. s osvrtom na kratkoročne prioritete u području zaštite potrošača i zdravlja
Arhiva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa