Edukacija
Seniko studio
Seminari, konferencije
14.05.2008. Fitz-Enz: Ljudski resursi su kratkoročni trošak, ali dugoročni profit
Kvalitetna radna snaga inkorporirana na osnovu dugoročnog planiranja u sustav poslovanja donosi profit i uspjeh tvrtke

«Cijena, vrijeme, kvaliteta, kvantiteta i zadovoljstvo poslom osnovni su parametri prema kojima se ravnaju poslodavci kada je u pitanju organizacija i planiranje ljudskih resursa, odnosno zapošljavanja novih ljudi. I dok je cijena rada prva osnovica za pregovore, vrijeme zapošljavanja oscilira ovisno o poslovnim planovima, kvantiteta određuje broj potrebitih uposlenika pri čemu se mora voditi računa o zadovoljstvu koje bi budući radnik trebao imati u obavljanju posla, ipak se kvaliteta svakog pojedinog radnika treba uzimati kao osnovni preduvjet organizacije rada koja se uvijek i bez izuzetka temelji na ljudskim resursima».

Rekao je to Jac Fitz-Enz, vodeći svjetski stručnjak na području upravljanja ljudskim resursima, na HR (Human resource) Forumu koji se, u organizaciji Internacionalnog centra za profesionalnu edukaciju (ICPE) i portala tržišta rada Moj Posao, održao u srijedu u zagrebačkom Hotelu Antunović.

Pozivajući se na svoje bogato iskustvo rada na području ljudskih resursa u velikim američkim korporacijama poput Wells Fargo Bank, Imperial Bank i Motorola Computor Systems, Fitz-Enz smatra kako je svaka investicija u kadrovsku kvalitetu isplativa i to u kratkoročnom periodu.

Ljudski kapital je ekonomska kategorija zasigurno ne u manjoj mjeri nego onaj financijski te je, kao takav, strateška odrednica poslovanja kompanije neovisno o vrsti poslovanja, rekao je.

Ispravna strategija, po njemu, podrazumijeva raspolaganje sa specifičnim znanjima i vještinama da se potencijali koje tvrtka ima na kraju pretoče u konkretan i uspješan proizvod.

Preduvjet tomu vidi u osmišljavanju efikasne komunikacije unutar zasebnih odjela tvrtke. «Organizacija putem tzv. 'silosa', odvojenih segmenata koji odrađuju svoj posao bez obzira na tijek cjeline poslovanja te koji međusobno gotovo nemaju komunikacije, dovodi do praktičnih problema i neučinkovitosti.»

Pritom je na primjeru američke multinacionalne kompanije prikazao međusobnu povezanost rasta profita i broja zaposlenih u uvjetima organizacije na osnovu silosa. «Rast prihoda kompanije bio je dovoljan znak da se odjel ljudskih resursa aktivira i zapošljava veliki broj ljudi dok, istovremeno, nije postojala 'cost benefit' analiza o dugoročnom poslovanju kompanije. Zapošljavanje, a potom otpuštanje radnika, kada bi prihodi pali zbog velikih troškova za plaće, doveli su do toga da je tvrtka u pet godina utrošila 1,5 milijardi dolara samo na fluktuaciju radne snage pa je slom bio neizbježan.»

Povećani poslovni prihodi kroz obim poslovanja nameću potrebu zapošljavanja radnika, ali to je proces koji se treba uskladiti s realnim potrebama, a ne s trenutačnim profitnim maržama, konstatirao je.
Suvremeni način poslovanja zahtjeva brze ali racionalne i mudre strateške odluke u uvjetima kada tržište ne prašta pogreške. Strateško promišljanje podrazumijeva usredotočenost na bitne odluke te se pritom ne treba obazirati na one probleme koji su po prirodi stvari manje važni, rekao je američki stručnjak.

Uspješna organizacija je onoliko jaka koliko su jake veze koje povezuju njezinu unutarnju strukturu, zaključio je.

Povezani članci
19.05.15 Edukacija
Završena prva Futura A akademija u 2015. godini
08.11.12 Seminari, konferencije
Završena 10. jubilarna Educa Plus
03.10.12 Seminari, konferencije
Beograd: Otvorena HR Arena 2012
19.09.12 Seminari, konferencije
HR Arena: Talentiranih ljudi na tržištu sve je manje
18.09.12 Seminari, konferencije
Zagreb: Započela regionalna konferencija o ljudskim potencijalima
27.03.12 Seminari, konferencije
Crnković Pozaić: Za val zapošljavanja treba gospodarska strategija
14.12.11 DOP
Coca-Cola HBC Hrvatska dobitnik nagrade "Ključna razlika"
09.11.11 Vijesti
Konferencija o cjeloživotnom učenju i razvoju ljudskih potencijala EDUCA PLUS
12.05.11 Seminari, konferencije
Zagreb: 6. maloprodajni forum u duhu inovacije
04.05.09 Seminari, konferencije
Održana konferencija o ljudskim resursima
19.03.09 Seminari, konferencije
Kako kupac doživljava brend ključno je za afirmaciju proizvoda
04.03.09 Seminari, konferencije
Shaun Smith u Zagrebu!
23.02.09 Seminari, konferencije
Ljudski resursi u doba krize – 3. HR konferencija
16.10.08 Seminari, konferencije
Dawson: Inovacija je srž uspjeha maloprodaje
05.06.08 Seminari, konferencije
Tom Peters na Adria Business Forumu
28.05.08 Vijesti
MINGORP: 12. Nacionalno savjetovanje o gospodarstvu i poduzetništvu
29.02.08 Seminari, konferencije
Klasični mediji gube marketinšku bitku s internetom
11.10.07 Seminari, konferencije
Zagreb: Održana konferencija o ljudskim resursima
17.05.07 Seminari, konferencije
Jack Welch na Adris Business Forumu
15.05.07 Seminari, konferencije
Adris Business Forum u Zagreb dovodi legendarnog Jacka Welcha
27.03.07 Seminari, konferencije
Javne usluge u konkurentskom polju
02.03.07 Seminari, konferencije
Jack Welch u Zagrebu 17. svibnja
14.01.07 Seminari, konferencije
Prva hrvatska konferencija o Internet oglašavanju
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa