09.05.2008.
Promocija knjige: Potpuno upravljanje kvalitetom u obrazovanju
Zadovoljstvo nam je pozvati Vas na predstavljanje knjige
Potpuno upravljanje
kvalitetom u obrazovanju
autora
Dragutina Funde
Program predstavljanja knjige vodit će
Adam Končić
O knjizi će govoriti:
dr. sc. Dragutin Funda, autor
prof. dr. sc. Ištvan Černiček, recenzent
mr. sc. Živko Kondić, recenzent,
te dipl. ing. Nenad Lihtar, izdavač
U glazbenom programu će sudjelovati
Ivan Zovko
petak, 16. svibnja 2008. u 16 : 00 sati
Kino-dvorana Ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva (istočni ulaz)
Ulica grada Vukovara 78, Zagreb
Molimo vas da potvrdite svoj dolazak.
tel. 01 6605 151
fax. 01 6673 805
e-mail: kigen@kigen.hr
|
__________________________________________
Predstavljanje knjige Potpuno upravljanje kvalitetom u obrazovanju, autora dr. sc. Dragutina Funde, u izdanju nakladničke kuće Kigen d.o.o. održat će se u petak 16. svibnja u 16. sati, u Kino-dvorani Ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva, Ulica grada Vukovara 78.
O knjizi će govoriti njezin autor dr. sc. Dragutin Funda, ravnatelj Hrvatskoga zavoda za norme te recenzenti prof. dr. sc. Ištvan Černiček, mr. sc. Živko Kondić i Nenad Lihtar, dipl. ing.
Sustav niza norma ISO 9000:2000 denira kvalitetu kao “stupanj do kojeg skupina postojećih svojstava ispunjava zahtjeve”. Kvaliteta je, dakle, ukupnost osobina i značajka proizvoda ili usluga na kojima se temelji njihova sposobnost da zadovolje izričite želje ili očekivane zahtjeve.
Upravljanje kvalitetom je dio upravljanja kojim se ostvaruju ciljevi kvalitete kroz planiranje, praćenje, osiguravanje i poboljšavanje kvalitete.
U suvremenim uvjetima upravljanje kvalitetom postaje poslovna funkcija kao i bilo koja druga funkcija (npr. prodaja), s time što u njoj moraju sudjelovati ljudi svih specijalizacija i iz svih odjela u organizaciji. Uključivanje svih članova organizacije približava nas potpunomu upravljanju kvalitetom (Total Quality Management, TQM), kojoj je u žarištu usavršavanje kvalitete cijeloga poslovnog sustava.
U razvijenim se zemljama obrazovanju pridaje temeljna uloga u gospodarskome i društvenome napretku. Kvaliteta obrazovanja postaje sve važnija.
Dana 20. rujna 2000. godine Vlada Republike Hrvatske donijela je odluku kojom se zadužuje Ministarstvo pravosuđa da predloži akt o povećanju kontrole kvalitete rada, nakon čega bi se sva ministarstva trebala ustrojiti prema međunarodnoj normi ISO 9001:2000. Ministarstvo prosvjete i športa Republike Hrvatske je 2002. godine, a radi promjena u odgojno-obrazovnome sustavu, predvidjelo mjeru obnove ustanova upravljanja primjenom standarda kvalitete (v. Koncepcija, 2002., str. 149). Među odgovorima Vlade Republike Hrvatske na pitanja Europske Unije tijekom 2003. godine, u poglavlju 18. Obrazovanje, navedeno je i uvođenje sustava upravljanja kvalitetom u srednje škole.
U nastajanju knjige pomoglo je šezdeset osnovnih i trideset srednjih škola iz svih županija republike Hrvatske, u kojima je provedeno istraživanje radi utvrđivanja učinkovitosti potpunog upravljanja kvalitetom u obrazovanju.
Riječ recenzenata
Rezultati prikazani u knjizi predstavljaju nove i znanstvenim metodama izvedene postavke koje znatno pridonose povećanju fonda znanstvenih informacija u području strategijskog upravljanja organizacijama i društvom u cjelini.
Posebna je vrijednost ove knjige u tome što pokazuje mogućnosti i pravce budućih istraživanja u ovome području, kao i formiranja temelja za kreiranje konkretnog modela za upravljanje potpunom kvalitetom u obrazovanju.
prof. dr. sc. Ištvan Černiček
|
Pravo osvježenje u području stručne literature koja se bavi problematikom kvalitete, totalnim upravljanjem kvalitetom i modelima poslovne izvrsnosti.
Autor se kroz provedeno istraživanje predstavio kao vrstan poznavatelj sustava upravljanja kvalitetom u procesima obrazovanja i suvremenih menadžerskih i statističkih alata. Poboljšavanje postojećeg sustava upravljanja kvalitetom u obrazovanju autor vidi u dostizanju poslovne izvrsnosti primjenom sustava potpunog upravljanja kvalitetom (TQM-a).
mr. sc. Živko Kondić
|
|
|
|