05.05.2008.
Microsoft povukao ponudu za preuzimanje Yahooa
Microsoft je povisio ponudu s 31 na 33 dolara po dionici, no poslovodstvo Yahooa tražilo je 37 dolara po dionici ili ukupno 53 milijarde dolara
Microsoft je u subotu povukao ponudu za preuzimanje Yahooa, jer su pregovori dviju kompanija propali zbog cijene, premda je najveća svjetska softverska tvrtka povisila ponudu za 5 milijardi dolara, na 47,5 milijardi.
Izvršni direktor Microsofta Steve Ballmer kazao je kako je njegova tvrtka povisila ponudu s 31 na 33 dolara po dionici, no da je poslovodstvo Yahooa tražilo 37 dolara po dionici ili ukupno 53 milijarde dolara.
"Unatoč svim našim naporima, pa i povećanju ponude za otprilike 5 milijardi dolara, Yahoo nije prihvatio našu ponudu. Nakon pažljivog razmatranja, vjerujemo da financijski zahtjevi Yahooa nisu prihvatljivi, te da je u najboljem interesu Microsoftovih dioničara i zaposlenika da povučemo naš prijedlog", kazao je Ballmer u priopćenju. Yahoo dosad nije komentirao razvoj događaja.
Laura Martin, analitičarka u tvrtki Soleil Securities, kaže kako je Yahoo tražio previsoku cijenu i očekuje da će u ponedjeljak, kada započne trgovanje na Wall Streetu, cijena dionica te internetske tražilice pasti.
Prošloga petka cijena Yahooa porasla je gotovo 7 posto, na 29,40 dolara, jer su se ulagači nadali sporazumu između Microsofta i Yahooa.
"Poslovodstvo Yahooa želi previsoku cijenu za njihovu kompaniju. Mi smatramo da je cijena od 33 dolara po dionici pravična, s obzirom na slabljenje američkog gospodarstva i slabe marketinške trendove", kaže Laura Martin.
Microsoft je 31. siječnja objavio ponudu za preuzimanje Yahooa vrijednu 31 dolar po dionici ili ukupno 42,3 milijarde dolara. Preuzimanjem Yahooa Microsoft je želio ući u borbu s Googleom, vodećim svjetskim Internet pretraživačem.
Yahoo je na početku odbijao službeno pregovarati s Microsoftom, tvrdeći da je ponuda preniska.
Stoga je započeo razgovore o mogućem povezivanju s medijskim gigantom Time Warnerom i njegovim AOL Internet odjelom. Pregovarao je i o partnerstvu u području marketinga s Googleom.
Tek nakon što je prošloga vikenda istekao rok za odgovor na Microsoftovu ponudu, poslovodstvo Yahooa počelo je pregovore s Microsoftom, jer je prijetila mogućnost da se softverski div upusti u neprijateljsko preuzimanje Yahooa, odnosno da se izravno obrati dioničarima, a ne poslovodstvu te internetske tražilice.
U prošlotjednim pregovorima, daleko od očiju javnosti, Microsoft je povećao ponudu, no poslovodstvo Yahooa nije bilo ni time zadovoljno, pa su pregovori propali. (H)
|
|
|
|