21.04.2008.
Slabi dolar nagrizao prihode Nestlea
Ukupni prihodi švicarske kompanije u prvom su tromjesečju iznosili 25,3 milijardi dolara
Švicarski prehrambeni div Nestle izvijestio je u ponedjeljak da je u prvom ovogodišnjem tromjesečju ostvario rast prihoda od šest posto, na 25,7 milijardi švicarskih franaka (25,3 milijardi dolara), u skladu s očekivanjima, budući da je slabi tečaj dolara nagrizao snažan rast obujma prodaje i cijena.
U istome razdoblju, temeljni ili organski rast - u koji nisu uračunata kretanja valutnih tečajeva i akvizicije - dosegnuo je stopu od 9,8 posto, premašivši očekivanja, što je siguran znak da ta najveća svjetska prehrambena grupacija dobro stoji unatoč oštrim oscilacijama na svjetskim tržištima sirovina poput kave, brašna i kakaa.
Strateška usmjerenost na zdravlje i nutricionizam i ciljane akvizicije učinile su Nestle miljenikom prehrambenog sektora, pridonijevši rastu prihoda i dobiti te kompanije čak i u nepovoljnim tržišnim okolnostima.
Proizvođač instant kave Nestle i čokoladica KitKat potvrdio je svoju u ožujku povišenu prognozu rasta temeljnih prihoda u ovoj godini na oko 7,4 posto, slično kao i prošle godine, a predviđa i poboljšanje operativnih margina.
Analitičari su očekivali rast prihoda na 25,5 milijardi franaka, budući da Nestle tradicionalno koristi svoj utjecaj na utvrđivanje cijena koji mu osigurava brand kako bi prenio rast troškova na klijente u veleprodaji.
"Rezultati su dobri, u gornjem rasponu očekivanja analitičara", kazao je Mario Montagnani, analitičar brokerske tvrtke Chevreux. "Takvim je rezultatima snažno pridonio rast prodaje, a ne samo povećanje cijena", dodao je.
Nestle je u prva tri mjeseca ove godine povisio cijene za 5,3 posto, istodobno zabilježivši 4,5-postotni "realni interni rast", kojim uglavnom mjeri obujam prodaje.
Klizanje tečaja dolara nadomak rekordno niskoj razini prema švicarskom franku u prvom tromjesečju umanjilo je prihode za sedam posto, navode u kompaniji.
Nestle je ustvrdio da je među prvima uočia prijetnju rasta cijena sirovina, te je strategijom hedginga i podizanjem cijena osigurao prednost nad konkurentima Danoneom i Unileverom.
Od prodaje dijela poslovanja s kontaktnim lećama Alson prikupit će 39 milijardi dolara u nekoliko faza. Kako tvrde analitičari, time namjerava kupiti velikog igrača u sektoru zdravlja i nutricionizma, kao i otplatiti dugove, te otkupiti svoje dionice. (H)
|
|
|
|