01.04.2008.
Optima telekom poslovao s gubitkom od 128,4 milijuna kuna
Iako je još uvijek negativan, EBITDA je u odnosu na 2006. poboljšan za iznos od 47,7 milijuna kuna ili za 47,2 posto i sada iznosi -53,3 milijuna kuna
Optima telekom, vodeći fiksni alternativni operater u Hrvatskoj, prošlu poslovnu godinu završio je s gubitkom od 128,4 milijuna kuna, navodi su u revidiranom financijskom izvješću dostavljenom Zagrebačkoj burzi.
U komentaru se navodi da je „ostvareni gubitak na razini ostvarenog rezulatata iz prethodne godine“ te da će se, zajedno s dijelom gubitka iz prethodnih godina, pokriti iz kapitala tvrtke, što će rezultirati smanjenjem iskazanog gubitka iznad visine kapitala s 202,9 milijuna kuna na 109,0 milijuna kuna.
Optima telekom lani je ukupno prihodovao 307,22 milijuna kuna, što znači da su prihodi porasli za 61,8 posto. Ukupni rashodi porasli su za 37,45 posto, na 435,61 milijun kuna.
Prihodi od prodaje u zemlji porasli su za 77,1 posto, na 264,91 milijun kuna, dok su prihodi od prodaje u inozemstvu porasli za 41,9 posto, na 35,38 milijuna kuna.
U komentaru izvješća naglašava se da je u odnosu na 2006. godinu poboljšan EBITDA za iznos od 47,7 milijuna kuna ili za 47,2 posto i da sada iznosi -53,3 milijuna kuna.
„Negativan EBITDA za 2007. je očekivan i rezultat je troškova nastalih daljim širenjem vlastite mreže kao i troškova prijelaza/spajanja korisnika na mrežnu infrastrukuru Optime. Unatoč boljem rezultatu EBITDA, EBIT iznosi -128,4 milijuna kuna te je na razini rezultata iz prethodne godine, čemu je uzrok porast troškova amortizacije i troškova financiranja“, navodi se u komentaru izvješća.
Prihodi od prodaje telekomunikacijskih usluga u 2007. u odnosu na 2006. rasli su za 72 posto, sa 175,5 milijunakuna na 302,1 milijuna kuna.
Analizom prihoda po vrstama usluga vidi se da je najviše rastao promet od podatkovnih usluga (+282,3%), prihod od Interneta (+105,5%) i prihod od govonih usluga (+63,1%).
Zbog intezivnih prodajnih aktivnosti tijekom 2007. svi korisnički segmenti zabilježili su rast, kažu u Optima telekomu.
Prihod u segmentu velikih korisnika rastao je 27,65 posto, u segmentu malih i srednjih poslovnih 40,4 posto, a u segmentu malih kućnih uredskih korisnika 66,9 posto.
Najveći porast, od 83,7 posto, dogodio se u segmentu kućanstva zahvaljujući aktivnosti u procesu raspetljavanja lokalne petlje.
|
U strukturi rashoda kamate i ostali financijski rashodi iznose 43,3 milijuna kuna i čine 9,94 posto ukupnih rashoda.
U odnosu na prethodnu 2006. godinu kamate i ostali financijski rashodi porasli su za 86,4 posto kao posljedica porasta kreditnih obveza tijekom prošle godine i relativno visokih troškova prilikom plasiranja na tržište obveznica u vrijednosti 250 milijuna kuna te izdanja 800 tisuća novih redovnih dionica putem inicijalne javne ponude.
Porast zaduženja kod banaka rezultat je ulaganja u razvoj vlastite mreže, te druga kapitalna ulaganja u iznosu od 119,7 milijuna kuna u 2007. godini.
Tijekom 2007. Optima telekom postavio je svoju opremu na 99 novih kolokacija, što u odnosu na prethodnu godinu predstavlja povećanje broja kolokacija za 450 posto (u 2006. broj kolokacija bio je 22).
Aktivirane kolokacije u 2006. te novoaktivirane kolokacije u 2007. omogućile su povećanje broja dostupnih telefonskih priključaka tijekom prošle godine s 44.280 na 386.746, odnosno za 773 posto, što čini 23 posto tržišta aktivnih priključaka fiksne telefonije.
Strategija izgradnje mreže slijedila je ravnomjerni regionalni razvoj, pa je tako Optimina mreža do kraja prošle godine bila prisutna u 21. mjestu uz stopostotnu pokrivenost.
Također, tijekom prošle godine Društvo je izgradilo i postavilo novih 642 kilometra optičke mreže, čime je mreža povećana za 83 posto u odnosu na 2006. godinu.
Optička mreža Društva na području cijele Hrvatske iznosi 1.370 kilometara.
U veljači 2007. vlasnik Društva izvršio je dokapitalizaciju u iznosu od 20 milijuna kuna, te je temeljni kapital Društva povećan s 200 tisuća kuna na 20,2 milijuna kuna.
U rujnu prošle godine Društvo je preregistrirano iz društva sa ograničenom odgovornošću u dioničko društvo, a u studenom je izdalo 800 tisuća novih redovnih dionica koje su prodane putem inicijalne javne ponude čime je izmjenjena vlasnička struktura Društva.
Ukupan broj dionica povećan je na 2.820.000. Prilikom upisa novih dionica ostvarena je kapitalna dobit od 194,4 milijuna kuna.
Većinski vlasnik društva sa 67,73 posto je Matija Martić. Uz poslovne banke (što obuhvaća i skrbničke račune), među deset najvećih dioničara su i zagrebački odvjetnik Marijan Hanžeković, koji posjeduje 4,75 posto dionica, te brokerska kuća Auctor. (Bankamagazin)
|
|
|
|