Potrošači
Seniko studio
Vijesti
03.08.2006. (Vera Pfaff ) Kupci ne znaju koliko ih zakon dobro štiti
U Zakonu o zaštiti potrošača stoji da bi vraćeni novac trebao biti uvećan i za zatezne kamate

Svaki hrvatski potrošač barem je jednom u životu reklamirao kupljeni proizvod. I požalio. Poučeni svaki svojim iskustvom, građani dobro znaju da je reklamacija posljednji korak koji se poduzima ako se kupi neispravan proizvod. Manji nedostaci se zanemaruju, veći se samostalno uklanjaju, a proizvod se reklamira samo ako uopće ne pokazuje znakove života.

Ilija Rkman, predsjednik udruge za zaštitu potrošača »Potrošač«, potvrdio je da građani nerado reklamiraju proizvode. Prepričao je slučaj građanina koji se žalio da mu automobil troši dvostruko više od navedenog u deklaraciji, da bi mu u autosalonu odbrusili da - ne zna voziti.

Prema Rkmanu, rješenje problema vrlo je jednostavno: edukacija. Naime, potrošači su vrlo dobro zaštićeni zakonima i propisima samo oni to ne znaju. Ne znaju, primjerice, da u Zakonu o obveznim odnosima piše da kupac neispravnog proizvoda od prodavatelja može zahtijevati ne samo uklanjanje nedostatka nego i zamjenu za novi proizvod, pa i povrat novca. U Zakonu o zaštiti potrošača piše da bi taj vraćen novac trebao biti uvećan i za zatezne kamate.

»Sve piše u zakonima samo ih se nitko ne pridržava - ni kupci niti prodavači«, pojasnio je Rkman. Kaže da trenutačno reklamacija proizvoda ovisi isključivo o politici trgovine.

Provedbu spomenutih zakona provjerava Državni inspektorat. Kruno Kovačević, glavni inspektor, objasnio je da su odnosi između trgovca i potrošača utvrđeni ugovorom koji potpišu.

»Za sve odnose koji nisu određeni ugovorom primjenjuju se Zakon o obveznim odnosima i Zakon o zaštiti potrošača«, govori Kovačević. Kaže da je trgovac stoga dužan kupcu ispuniti i odredbe iz ugovora i one iz zakona.

Rkman je upozorio i na činjenicu da u Hrvatskoj potrošač mora imati povod za reklamaciju, dok u Americi bez ikakva objašnjenja može vratiti robu i uzeti natrag novac. Kaže da će se ulaskom Hrvatske u EU i to promijeniti.

Kazne od 3000 do 50.000 kuna
U Zakonu o zaštiti potrošača, među ostalim, piše da će novčanom kaznom u iznosu od 3000 do 50.000 kuna za prekršaj biti kažnjen trgovac ako:
- jasno ne istakne uvjete prodaje,
- ističe cijenu koja nije konačna za potrošača,
- cijenu ukrasnog papira i dodatnih ukrasa ne istakne vidljivo i jasno,
- potrošaču ne omogući provjeru kakvoće i količine kupljenog proizvoda,
- na zahtjev potrošača ne zadrži ambalažu prodanog proizvoda.

Izvor: vjesnik.hr

Povezani članci
29.09.15 Statistika
Hrvatski potrošači sve optimističniji, ali i dalje u negativnom raspoloženju
27.05.15 Istraživanja
GfK: povjerenje njemačkih potrošača na najvišoj razini u 13 i pol godina
20.04.15 Zakon o zaštiti potrošača
Nepoštena trgovačka praksa: Potrošači bi trebali biti aktivni i informirani!
13.03.15 Vijesti
Svjetski dan potrošača - 15. ožujka
07.11.14 Vijesti
RBA: Ne iznenađuje visoka razina pesimizma potrošača
23.01.14 Vijesti iz regije
EK: osjetno poboljšano povjerenje potrošača u eurozoni i EU u siječnju
23.07.13 Vijesti iz svijeta
Nastavljen rast povjerenja potrošača u svijetu, i u Hrvatskoj
16.07.13 Vijesti
GfK - Indeks povjerenja potrošača
15.07.13 Statistika
Prodaja u H&M-u poskočila u lipnju
05.07.13 Vijesti
Trgovci moraju obavijestiti potrošače o novoj, višoj cijeni cigareta
07.03.12 Vijesti
Vjesnik: I uz 26 udruga, potrošači i dalje nezaštićeni
12.03.11 Vijesti
Kako potrošača vratiti u središte interesa?
11.03.11 Vijesti
U HGK održana Konferencija „Provedba politike zaštite potrošača – edukacija i informiranje potrošača i trgovaca“
10.03.11 Vijesti
MINGORP - Konferencija o potrošačkim pravima
09.12.10 Vijesti
Sustav zaštite potrošača pred kolapsom
10.09.09 Vijesti
Završen projekt CARDS 2004 Twinning "Daljnje jačanje kapaciteta na području zaštite potrošača"
14.04.09 Vijesti
Europski potrošači se boje prikrivenih poskupljenja
03.03.09 Zaposlenost / plaće
Trećina zaposlenih ne osjeća krizu
15.02.08 Tvrtke i tržišta
Atlantic: Odgovoran odnos prema potrošaču nema alternativu
14.02.08 Vijesti
HUP: Posjećenost trgovina uobičajena
08.02.08 Vijesti
HUP o najavljenom bojkotu kupnje
19.12.07 Vijesti
GfK o potrošačkoj klimi u Hrvatskoj
01.12.07 Vijesti
EK: Predstavljanje projekta o zaštiti potrošača
20.11.07 Zakon o zaštiti potrošača
GfK: Većina građana ne zna za zakon o zaštiti potrošača
27.10.07 Vijesti
Susret poslodavaca s predstavnicima Udruge za zaštitu potrošača
11.07.07 Zakon o zaštiti potrošača
Sabor o zaštiti potrošača
28.06.07 Vijesti
Vlada uputila u Sabor novi Zakon o zaštiti potrošača
23.06.07 Neprehrambeni proizvodi
Potrošač: Kupnjom štedljivijih uređaja do uštede energije
11.06.07 Istraživanja
Potrošači vladaju Internetom
25.04.07 Vijesti
NHS: Građani u svibanj ulaze s kreditnom zaduženosti većom od 100 milijardi kuna
01.03.07 Vijesti
2007. godina edukacije potrošača u republici Hrvatskoj
22.02.07 Vijesti
Projekt CARDS 2002 - Jačanje kapaciteta na području zaštite potrošača
03.01.07 Seminari, konferencije
GfKinfo: Retail Summit 2007 u Pragu
30.12.06 Šira regija
Pad povjerenja njemačkih potrošača
30.11.06 Vijesti
Šibenik: Forum o pristupanju Hrvatske EU na temu zaštite potrošača
16.08.06 Vijesti
Vratiš kupljeno u roku 8 dana i dobiješ novac
18.07.06 Vijesti
Projekt „Informiranje o zaštiti potrošača“ za 2006. godinu
16.06.06 Istraživanja
I brendovi oblikuju prehrambeno ponašanje
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa