05.02.2008.
Rast prodaje švicarske luksuzne robe zahvaljujući potražnji na istoku
Ukupni izvoz švicarskih satova porastao je za 16,2 posto na 15,96 milijardi švicarskih franaka
Švicarski proizvođači satova i ostalih luksuznih roba očekuju daljnji rast u 2008. budući da snažna potražnja u Aziji i na Bliskom Istoku nadoknađuje gospodarsku potištenost u Sjedinjenim Državama i Europi.
Predsjednik Swatcha Nick Hayer kazao je u intervjuu za zueriški dnevni list Finanz und Wirtschaft kako očekuje da će promet njegove kompanije porasti na 10 milijardi švicarskih franaka (šest milijardi eura). Nije specificirao kada očekuje da će prodaja doseći tu brojku.
"Procvat u industriji satova traje već dugo vremena i trebao bi biti nastavljen i tijekom iduće godine" kazao je Hayek.
Swatch je u 2007. ostvario promet od 5,9 milijardi švicarskih franaka.
U prvoj polovini siječnja 2008. kompanija je prodala više brandova Tourbillon, Blancpain, Brequet, Swatch i Omega nego u istom mjesecu godinu ranije, dodao je.
Osim Swatcha, i konkurenti poput Richemonta mogu u novu godinu ući s povjerenjem, dok ostali sektori strahuju zbog prijeteće recesije, tvrde analitičari.
Richemont, drugi po veličini svjetski proizvođač luksuzne robe nakon francuskog LVMH-a, ostvario je u trećem tromjesečju 2007. rast prometa od 14 posto, na 1,7 milijardi eura.
John Cox, analitičar za luksuznu robu u švicarskoj banci Landsbanki-Kepler, kazao je da će eventualna recesija pogoditi proizvođače u tom sektoru samo u drugoj polovici godini, budući da su njihove knjige narudžbi trenutno krcate.
Novostečeno bogatstvo i potražnja u Aziji i na Bliskom Istoku trebali bi biti dodatni poticaj za proizvođače luksuznih dobara koji strahuju od pada potražnje na zapadnim tržištima, navode analitičari.
Sve veće blagostanje, međunarodni turizam, 'demokratizacija' luksuza i potreba za socijalnim statusom potaknuli su rast potražnje proteklih godina, kazao je analitičar Patrik Schwendimann iz banke Zuercher Kantonalbank.
Nova tržišta u Kini, Rusiji, na Bliskom Istoku i eventualno Indiji poslužit će kao motori daljnjeg rasta, dodao je.
Ta je tržišta također izdvojio kao prioritet čelnik Swatcha Hayek, kazavši da će kompanija učvrstiti svoju ulogu tržišnog lidera u Rusiji, Kini i Indiji.
Ukupni izvoz švicarskih satova porastao je za 16,2 posto na 15,96 milijardi švicarskih franaka, s naročito visokom potražnjom iz Hong Konga.
Analitičari banke Vontobel očekuju da će broj prodanih satova porasti za 10 posto u 2008., pri čemu poseban poticaj očekuju od Olimpijskih igara u Pekingu budući da je Omega jedan od službenih sponzora. (H)
|
|
|
|