Trgovina
Seniko studio
Trgovina na malo
25.07.2006. (Ljubica Gatarić) Kataloški šoping 22 milijuna eura
Usmena predaja i kupnja ispred tv-naslonjača istiskuju klasičan šoping

Britanija je postala najveće europsko on-line tržište na kojem se u godini potroši oko 10 milijardi eura, a stručnjaci prognoziraju da će kupnja na neviđeno biti jedini dio u trgovini koji će se do kraja desetljeća povećati dva i pol puta. Bez obzira na to što se trgovačke kuće i u Hrvatskoj nemilice iscrpljuju u borbi za prestižne lokacije u velikim hrvatskim gradovima, kupnja na neviđeno nije strana ni Hrvatima. Naši kupci, doduše, nisu postali internetski šopingholičari, ali pomamili su se za kupnjom preko kataloga.

Ovoga će četvrtka jedan od većih trgovaca kataloške prodaje u nas, Neckermann, prvi put poslije sedam godina rada u Hrvatskoj, javnosti otvoriti poslovne prostore u Varaždinu, a uprava tvrdi da posao ide tako dobro da su zaposlili više od dvjesta radnika, od kojih čak njih stotinu prima telefonske narudžbe građana. U Varaždin se svakog dana slije oko pet tisuća telefonskih narudžbi, a hrvatske bi pošte davno poklekle pod pritiskom agresivne konkurencije da ih Neckermann ne opskrbljuje sa 16 tisuća paketa u danu koje šalje na adrese kupaca širom Hrvatske, Srbije i Bosne i Hercegovine.

S regijom 60 milijuna
Hrvati u Neckermanna godišnje potroše čak 22 milijuna eura, a s kataloškim šopingholičarima iz regije njihova je kataloška prodaja u Varaždinu dostigla 60 milijuna eura. Uz već spomenutog trgovca (čiji vlasnik Karstadt Quelle bilježi gubitke i pad prodaje u matičnoj Njemačkoj) veće udjele u kataloškoj prodaji odjeće, bijele tehnike i sportske opreme u Hrvatskoj imaju još Quelle i Otto, preostala dva njemačka veterana u tom obliku trgovine. Čast hrvatskih trgovaca u kataloškoj prodaji brane Školska knjiga, Algoritam i drugi manji izdavači, a domaće trgovačke kuće bez ikakve veće borbe taj su prostor trgovine prepustile strancima. Nešto je ambicioznije u taj prostor zagrizao samo Konzum, koji naprednim internetskim kupcima dostavu na kućni prag nudi samo u Zagrebu. Ne navodeći detalje o prometu Renata Šimeković, direktorica Sektora marketinga, tvrdi da im se prodaja povećava te da već imaju "nekoliko tisuća" on-line kupaca, kojima je tvrtka postavila samo uvjet da potroše više od 200 kuna po narudžbi.

Tržište drže stranci
Njemački kataloški trgovci tako su, slično kao i austrijski lanac drogerija dm u proizvodima za zdravlje i osobnu higijenu, godinama imali slobodne ruke da Hrvatima nametnu nove trendove u kupnji i u tome su uspjeli. Glasnogovornik tvrtke Vladimir Huzjan tvrdi da je 5,5 milijuna Neckermanovih kataloga, koliko godišnje tiskaju primjeraka, stiglo u više od polovice domaćinstava u Hrvatskoj kojima je ponuđeno da izaberu neki od nekoliko tisuća artikala. Uprava kompanije tvrdi da više od 50 posto ponude potječe od domaćih dobavljača, a glavni su im kupci žene.
Teoretičari modernih potrošačkih navika kažu da je za većinu kupaca (36 posto) udobnost glavni razlog što kupuju na neviđeno, vođeni slikama iz luksuznih kataloga, ali još više i iskustvom susjeda i prijatelja. Bez obzira na poplavu agresivnih reklama i milijune ulupane u marketinšku kampanju, sve je očitije da usmena predaja postaje dragocjenija od svih drugih oblika reklame.

Podaci Neckermanna pokazuju da su im kod nas najvjerniji kupci žene mlađe i srednje životne dobi, koje zbog posla i obiteljskih obaveza vjerojatno nemaju vremena za obilazak trgovina. Glavnina narudžbi, 80 posto, stiže telefonom.

Izvor: vecernji.net

Povezani članci
07.09.11 Trgovina na malo
Neckerman se povlači iz pet država srednje i istočne Europe
02.12.10 Trgovina na malo
Neckermannu dodijeljena best buy nagrada
28.08.07 Turizam
Neckermann otkazao aranžmane u Crnoj Gori
29.11.06 Trgovina na veliko
KarstadtQuelle će izlistati na burzi ili prodati Neckermann
01.08.06 Trgovina na malo
Neckermann proslavio sedam godina rada u Hrvatskoj i predstavio nove projekte
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa