Seniko studio
Broj 3/2006
Izdvajamo iz broja:
Broj 3/2006 - Nataša Weiss
Strateški okvir ili spisak želja? - Ante Gavranović
Nove investicije u Unijapapiru - Goran Pavlović
Suvremeni brand management (1) - Zvonimir Pavlek
Uloga, kreiranje, testiranje i izbor imena robne marke – branda u suvremenoj trgovini i komunikacijskom sustavu marketinga (4) - Josip Šintić
"Medijska obratnica" - Uredništvo
Pilot natjecanje u tehnici prodaje za učenike srednjih trgovačkih škola «Prodavači 2006. – Commessi 2006.»
Dubravka Liebl
Zahvaljujući ogromnom zalaganju prof. Elisabette Fortunato iz Talijanske srednje škole iz Rovinja (Scuola Media Superiore Italiana – Rovigno), 31. ožujka ove godine održano je pilot natjecanje u tehnici prodaje za učenike trgovačkih škola u Republici Hrvatskoj.

Natjecanje je održano u suradnji s Agencijom za strukovno obrazovanje i Obrtničkom Komorom Republike Hrvatske, a uz potporu: Županije Istarske, Grada Rovinja, Udruženja obrtnika Rovinja, Obrtnika Komore Istarske Županije, Maistre d. d. – Jadran trgovine d. o. o., Talijanske unije i Zajednice Talijana Rovinj te uz veliku stručnu i savjetodavnu pomoć kolega profesora iz Slovenije.

U Sloveniji je, naime, ove godine održano već 29. takmičenje ovakvog tipa za redom pa je gotovo 30-godišnje iskustvo naših susjeda bilo od velike pomoći prof. Fortunato koja u TSŠ Rovinj – SMSI Rovigno predaje grupu ekonomskih predmeta.

Na ovom prvom i probnom natjecanju učestvovalo je samo 9 škola, a natjecalo se 35 učenika. Tako je broj promatrača bio veći od broja učesnika, no unatoč tome sve je proteklo u savršenom redu i raspoloženju.
Na dan natjecanja – 31. ožujka – svi smo se okupili u 8h u TSŠ Rovinj – SMSI Rovigno. Slijedili su pozdravni govori: ravnateljice škole, predstavnika gradonačelnika grada Rovinja, profesora iz Slovenije, zatim kratki, vrlo raspjevani i veseli program učenika škole domaćina da bi na kraju Viša stručna savjetnica, gđa Gordana Zoretić otvorila samo takmičenje.

Nakon toga su se svi učesnici – učenici i njihovi mentori – odvojili u zaseban prostor gdje su se izvlačila takmičarska pitanja u omotnici pod zaporkom i formirala ocjenjivačka povjerenstva od tri člana u šest takmičarskih kategorija. To su bile: prehrana, odjeća, obuća, drogerija – boje i lakovi, željezarija i bijela tehnika. Svaki je učenik unutar svoje robne skupine u omotnici izvukao konkretan proizvod na osnovu kojeg je u prodavaonici u tijeku kupoprodajnog procesa trebao pokazati sve svoje znanje i vještine. Na primjer – unutar robne kategorije bijela tehnika jedan od zadataka je bio – sušilo za kosu.
Slijedio je odlazak na «mjesto bitke», odnosno odlazak do prodavaonica u kojima se takmičenje odvijalo. Oni čije su prodavaonice bile u središtu grada Rovinja, kao što je i sama TSŠ Rovinj – SMSI Rovigno, uputili su se pješke, a za one koji su bili malo dalje, organiziran je prijevoz.

Takmičenje je po učeniku trajalo 15 minuta tijekom kojih je učenik u ulozi prodavača simulirao kupoprodajni proces uz pomoć jednog od članova ocjenjivačkog povjerenstva koji je imao ulogu kupca.
Tijekom te «odigrane» kupoprodaje, učenik je imao priliku pokazati znanje vezano uz poznavanje robe, vođenje prodajnog razgovora, vještinu komuniciranja – verbalnog, ali i neverbalnog kao i vještine rezanja, mjerenja, vaganja, pakiranja, naplate i blokiranja. Po završetku te «kratke predstave», tj. simulirane kupoprodaje – povjerenstvo bi ocijenilo svakog učenika prema četrnaest zadanih elemenata ocjenjivanja na ocjenjivačkoj listi s najviše 100 bodova i pohranilo je u omotnicu koja se odmah zatvarala.

Između svih šest prodavaonica u kojima se održavalo takmičenje – stalno su kružili dostavljači koji bi tako zatvorene omotnice odnosili u TSŠ Rovinj – SMSI Rovigno gdje se nalazio informatički centar zadužen za obradu podataka i slaganje liste sa službenim rezultatima takmičenja.
Takmičenje je završilo oko 13 sati nakon čega su svi učesnici bili pozvani na ručak u Strukovnoj školi Eugena Kumičića.

Po završetku ručka, naši domaćini iz TSŠ Rovinj – SMSI Rovigno organizirali su još i razgled stare jezgre grada Rovinja uz stručno vodstvo prof. Antonele Sošić i prof. Antonia Miculiana.
U 15:30 su se svi – i učesnici i promatrači – okupili u Domu kulture gdje je bilo proglašenje pobjednika i zatvaranje natjecanja.
Cijeli takmičarski dan je bio organiziran iznimno kvalitetno i zanimljivo. Bio je to pravi užitak gledati na djelu dobro pripremljene i obučene učenike za njihovo buduće zanimanje, ali istovremeno i s kakvom lakoćom međusobno sklapaju nova prijateljstva.

Čast organiziranja slijedećeg takmičenja u novoj školskoj godini 2006./2007. pripala je Trgovačkoj školi u Zagrebu. Ona je na ovogodišnjem takmičenju uz pojedinačne nagrade učenika, osvojila zajedno s Gospodarskom školom iz Buja, i priznanje za najuspješniju školu budući je njenih četvero učenika osvojilo čak tri medalje te jedno četvrto mjesto.

I na kraju – veliko HVALA – prof. Elisabetti Fortunato i sve čestitke na upornosti i dosljednosti koja joj je bila potrebna da svoju viziju pretvori u stvarnost. Bio je to «mali korak za čovječanstvo, ali veliki za sve trgovačke škole u Republici Hrvatskoj!» Možda zvuči patetično (?), no s druge strane već se dugo vremena nitko nije toliko potrudio u obrani i podizanju ugleda trgovačke struke u okvirima srednje škole kao prof. Fortunato.

Izdvajamo iz broja:
Broj 3/2006
Strateški okvir ili spisak želja?
Nove investicije u Unijapapiru
Suvremeni brand management (1)
Uloga, kreiranje, testiranje i izbor imena robne marke – branda u suvremenoj trgovini i komunikacijskom sustavu marketinga (4)
"Medijska obratnica"
Arhiva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa