Seniko studio
Broj 3/2006
Izdvajamo iz broja:
Broj 3/2006 - Nataša Weiss
Strateški okvir ili spisak želja? - Ante Gavranović
Suvremeni brand management (1) - Zvonimir Pavlek
Uloga, kreiranje, testiranje i izbor imena robne marke – branda u suvremenoj trgovini i komunikacijskom sustavu marketinga (4) - Josip Šintić
Pilot natjecanje u tehnici prodaje za učenike srednjih trgovačkih škola «Prodavači 2006. – Commessi 2006.» - Dubravka Liebl
"Medijska obratnica" - Uredništvo
Nove investicije u Unijapapiru
Goran Pavlović
Tvrtka Unijapapir nedavno je potpisala ugovore u okviru pretpristupnih fondova Europske Unije. Mogućnosti su se otvorile preko Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, a prije svega se tiču daljnjeg investiranja u projekte zaštite okoliša općenito, ali i u pojedine grane. Uskoro bi se trebali raspisati natječaji koji će i nadalje profilirati tijek tih investicija. Očekuje se da Unijapapir d.d. dobije nacionalnu koncesiju za papir. Razvidno je kako je Unijapapir glavni nositelj ove djelatnosti, te da bi trebali, slijedom toga, dobiti koncesiju na teritoriju cijele države. Ostaje još da se vidi hoće li se tu pojaviti još neki koncesionari na što u Unijapapiru nemaju nikakvih primjedbi. Zdrava konkurencija, ističu, uvijek je dobro došla kako bi se napravio dodatni korak naprijed u kvaliteti i povečala iskorištenost kapaciteta u ovoj djelatnosti. Poznato je da iza Unijapapira stoji veliko iskustvo i neupitni rezultati, no, bez obzira na to, u Fondu nitko neće biti favoriziran. Očekuje se da bi ova pitanja trebala biti riješena u predstojećih mjesec dana. U očekivanju tih odluka Unijapapir nastavlja sa započetim investicijama, proširuje mrežu za sakupljanje u otkupnim i sakupljačkim centrima diljem Hrvatske, u što su ove godine već investirali oko 1,5 milijuna eura. Također aktivno unapređuju suradnju s potkoncesionarima, lokalnim tvrtkama koje se također bave sakupljanjem ambalaže, odnosno reciklažom sekundarnih sirovina. Potpisani su i brojni ugovori s komunalnim tvrtkama koje imaju koncesiju u svojim područjima, a u kojima Unijapapir nema razvijenu vlastitu sakupljačku mrežu. U fokusu je otpadni papir, u čemu žele ostvariti ciljeve koji su zadani prema Pravilniku o ambalažnom otpadu. Prema riječima direktora Ferića, cilj je ove godine sakupiti oko 90 tisuća tona samo ambalažnog papira. Međutim, prema planovima i ovogodišnjim pokazateljima, Unijapapir očekuje da će to biti čak 105 tisuća tona sakupljenih samo u njihovim centrima. Jasno, preduvjet za ostvarenje ovakvih rezultata su investicije u opremu i mrežu za sakupljanje koje su u tijeku i daju sasvim dobre rezultate.
Značajno povećanje u odnosu na prošlu godinu
Obzirom da je 2005. godine sakupljeno 62 tisuće tona, radi se o značajnom povećanju mada je i time bio ostvaren plan za prošlu godinu. Razlozi takvih rezultata kriju se u tome što glavni vlasnik, tvrtka Belišće d.d., ima strateški imperativ, a to je potreba za velikim količinama otpadnog ambalažnog papira kako bi se što više smanjio udio uvoznog papira i da, shodno tomu, poveća udio sirovine koja se pribavlja iz domaćih izvora. Na taj način dižu svoju konkurentnost na tržištu jer dobivaju sirovinu za proizvodnju papira po povoljnijim uvjetima. Pri tom se ne misli samo na hrvatsko tržište, nego i na tržišta Slovenije i Makedonije, gdje je ta grupa već etablirana. Belišće d.d. je i veliki izvoznik ambalažnog papira kako na okolna tržišta tako i na tržišta Europske Unije. Stari papir postao je strateška sirovina i izuzetno je važno nastaviti razvijati cijeli sustav, od sakupljačkih mreža na terenu do suvremenog načina vođenja samoga posla, a sve u cilju konkurentni na europskom tržištu.

Od jeseni nove aktivnosti vezane uz školstvo i ekološko osvješćivanja najmlađih
U suradnji s Ministarstvom zaštite okoliša, Unijapapir u školama pokreće veliku akciju primarnog razvijanje svijesti o potrebi zaštite okoliša u čemu nalaze i svoj poslovni interes. Kako se tu radi o općem društvenom interesu, aktivnosti će se prakticirati u smislu prakse učenika da se kroz akcije sakupljanja otpada, a putem različitih forma brošura i slično, podigne ekološka svijest djece o vrijednosti sakupljenog otpada kao sirovine. Mladi trebaju steći dojam zašto se to radi, koji su razlozi edukacije i koje su prednosti odgovornog ekološkog ponašanja. Za to su u Unijapapiru predvidjeli i određene nagrade koje će se dijeliti učenicima i školama. Hoće li to biti u vidu doniranja računala, tv prijamnika i slične opreme, ili će organizirati posjete tvornicama papira kako bi djeca na licu mjesta vidjela kako se to radi, ostaje još otvoreno. U akciju bi trebali biti uključeni svi veći centri Unijapapira, kako bi se na taj način ostvarila edukacija na državnoj razini. Do sada su se slične akcije provodile samo na lokalnoj razini kao što su nedavno takvi programi bili u Splitu i Osijeku, ali jedne sveobuhvatne akcije na razini cijele Hrvatske do sada nije bilo.

Izdvajamo iz broja:
Broj 3/2006
Strateški okvir ili spisak želja?
Suvremeni brand management (1)
Uloga, kreiranje, testiranje i izbor imena robne marke – branda u suvremenoj trgovini i komunikacijskom sustavu marketinga (4)
Pilot natjecanje u tehnici prodaje za učenike srednjih trgovačkih škola «Prodavači 2006. – Commessi 2006.»
"Medijska obratnica"
Arhiva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa