Trgovina
Seniko studio
Turizam
19.07.2006. (Davor Verković ) Kinezima preporučeni Zadar i Hvar
U posljednja dva mjeseca treći prilog o Hrvatskoj u elitnim kineskim tiskovinama

Srpanjski broj mjesečnika Time-Out Beijing objavljuje blok pod nazivom »Međunarodni turistički vodič« gdje se uz svjetske metropole afirmativno piše i o Hrvatskoj, točnije hrvatskom turizmu. Preporučuju se dva odredišta - Zadar i Hvar. Inače, tijekom posljednja dva mjeseca ovo je treći prilog o Hrvatskoj u elitnim kineskim tiskovinama. Uz spomenuti mjesečnik, velike tekstove o Hrvatskoj objavili su i Tattler Magazine i Traveler (potonji na čak 30 stranica).

Nakon što je prije tri godine propao »posao stoljeća« s dovođenjem kineskih turista u Hrvatsku, splasnule su i ovdašnje aktivnosti s ciljem da se ugošćuju posjetitelji iz najmnogoljudnije zemlje svijeta.

S druge strane Svjetska turistička organizacija, predviđa da će, nakon što su gospodarski već pokorili svijet, do 2020. Kinezi vladati i globalnim turizmom. Postoji velika vjerojatnost da budu rekorderi i po emitivnom i receptivnom turizmu. Broj putovanja Kineza, zapravo svih Azijaca, rapidno će rasti iz godine u godinu. Već do 2010., najavljuje Svjetska turistička organizacija, izjednačit će se broj Amerikanaca i Azijaca koji putuju izvan zemlje.

WTTC, Svjetsko turističko vijeće, još je optimističnije što se tiče kineskog tržišta i oni predviđaju da će do 2012. najveći turistički rast imati Turska, Indija i Kina.

Hrvatska je imala izvanrednu poziciju - bila je jedna od tri europske zemlje koja je, u svibnju 2000., s Kinezima potpisala Sporazum o turističkoj suradnji. Tri godine kasnije, 18. veljače 2003., potpisan je Memorandum o suglasnosti između tadašnjeg hrvatskog Ministarstva turizma i Državne uprave za turizam Narodne Republike Kine vezan uz organiziranje grupnih putovanja kineskih građana u Hrvatsku. Uz rigorozne uvjete, odabrano je dvanaest ovdašnjih organizatora putovanja kojima se dozvoljavalo da surađuju s kineskim emitivnim agencijama, dakle da naprave sve kako bi se Kinezi na Jadranu osjećali dobro i sigurno. U klauzulama ugovora stajalo je i da hrvatske agencije moraju vršiti svakodnevne prozivke, odnosno da će na vlastiti trošak vraćati Kineze koji će, posredstvom turističkog posjeta, pokušati emigrirati.

Rezultat znamo - nakon što je Hrvatsku , prva grupa kineskih turista nije se pojavila na prozivci na dan kada su se trebali vratiti u Kinu. Svi su nestali. Dakle s logičnim razlogom, od 2003. do danas stagnira nastojanje da se privuku kineski turisti, uskoro svjetska emitivna sila broj jedan.

»Mi želimo biti turističko odredište, a ne prolazna destinacija lažnih posjetitelja za ulazak u EU. Ne odustajemo od promocije u Kini, ali sve institucije moraju odraditi svoj dio posla«, kaže Niko Bulić, direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice, dodavši da godišnje bilježimo zanemariv broj kineskih gostiju.
Ističe da se, zbog manjka novca, naš turizam promovira isključivo preko hrvatskog veleposlanstva u Pekingu.

Izvor: vjesnik.hr

Povezani članci
29.02.16 Turizam
Sunčanom Hvaru prihodi 30 posto viši, dobit gotovo učetverostručena
08.06.15 Promocije
U Zadru otvorena preuređena Super Konzum prodavaonica
09.08.13 Turizam
Promocija Zadra i Hrvatske u francuskim i drugim stranim medijima
07.08.13 Turizam
Znatan rast turističkih dolazaka i noćenja u Zadru
10.01.13 Turizam
Zadar po National Geographic Traveleru među šest najboljih europskih luka
09.01.13 Turizam
Četiri hotela u Hrvatskoj dobili HolidayCheck Award 2013
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa