11.10.2007.
Gubici pet brodogradilišta 5,2 mlrd kuna
Ekonomist Žarko Primorac smatra da treba pronaći serioznog strateškog partnera s kojim potom treba provesti restrukturiranje, piše Eukonomist
U Ministarstvu gospodarstva očekuju da će stručnjaci Europske komisije ovog mjeseca izaći sa svojom ocjenom poslovnih planova hrvatskih brodogradilišta (3. maj, Kraljevica, Brodosplit, Brodotrogir i Uljanik), te nacionalnog programa restrukturiranja hrvatske brodogradnje, koje im je Vlada dostavila u veljači ove godine, piše Eukonomist koji je istraživao je li mudrije zatvoriti brodogradilišta ili i dalje gomilati gubitke.
Prema podacima Vladimira Vrankovića, državnog tajnika u Ministarstvu gospodarstva, temeljni kapital pet državnih brodogradilišta je 900 milijuna kuna, ukupni gubici su 5,2 milijarde kuna, dok kratkoročne obveze iznose 6,5 milijardi, a dugoročne 2,8 milijardi kuna.
Sliku upotpunjuje i podatak da je u rujnu prošle godine Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja odobrila izdavanje državnih jamstava brodogradilištima do ukupno 4,2 milijarde kuna (Vranković tvrdi da su brodogradilišta dosad sve kredite uredno vraćala i da u posljednje tri godine nije aktivirano niti jedno jamstvo), te da je država lani brodogradilištima dala 2,6 milijardi kuna potpora.
Nacionalnom strategijom predviđena je financijska sanacija, odnosno pokriće gubitaka i obnova temeljnog kapitala u vrijednosti sedam milijardi kuna do 2015., i to primjenom različitih modela. “Cilj je postići uravnoteženu bilancu poduzeća“, rekao je za Eukonomist Vranković i dodao kako potom slijede ustrojstveno i tehnološko restrukturiranje te privatizacija.
Rajko Grubišić, profesor Fakulteta strojarstva i brodogradnje i glavni urednik časopisa Brodogradnja, tvrdi da se može očekivati samo selektivna privatizacija nekih od naših brodogradilišta, dok će neka morati staviti lokot na svoja vrata.
Ekonomist Žarko Primorac smatra da treba pronaći serioznog strateškog partnera i provesti, zajedno s njim, suštinsko restrukturiranje. On je ocijenio da se u tom procesu može sačuvati “srce hrvatske brodogradnje“, bez obzira na to hoće li ona biti organizirana u jednom, dva ili tri brodogradilišta. (Bankamagazin)
|
|
|
|