04.09.2007.
Nova TV i RTL u prvih šest mjeseci u gubicima
Nova TV je zabilježila rast prihoda od čak 86 posto, dok su prihodi RTL-a porasli za pet posto
Vodeće domaće komercijalne televizije u prvih su šest mjeseci poslovale s gubitkom, saznaje se iz njihovih financijskih izvještaja.
RTL Televizija, dio njemačke televizijske RTL grupe, zabilježila je do kraja lipnja ove godine gubitak prije oporezivanja, kamata i amortizacije (EBITA) od dva milijuna eura što je lošije nego godinu dana ranije kad je rezultat poslovanja bila dobit od jednog milijuna eura. RTL je u prvih šest mjeseci ostvario 21 mil. eura prihoda, pet posto više nego lani u istom razdoblju.
Nova TV, koja je u vlasništvu Central European Media Enterprises (CME), zabilježila je puno snažniji rast prihoda u prvih šest mjeseci koji su ove godine dosegnuli 17,6 mil. dolara što je čak 86% više od 9,5 mil. zabilježenih lani.
Iako je i rezultat poslovanja bio nešto bolji nego lani, Nova TV je do kraja lipnja ipak zabilježila gubitak prije oporezivanja, poreza, amortizacije i deprecijacije (EBITDA) od 6,8 mil. dolara, za razliku od 7,1 mil. lani. U cijeloj 2006. godini Nova TV je zabilježila EBITDA od 14,3 mil. dolara.
U RTL-u kažu kako je kompanija na oglašivačkom tržištu zabilježila bolje rezultate od prosjeka tržišta jer je zabilježila rast dok je samo tržište stagniralo. Tako je udio koji na TV oglašivačkom tržištu drži RTL Televizija krajem lipnja iznosio 39,9%, jedan postotak više nego godinu dana ranije.
U demografskom segmentu gledatelja 18-49 godišnjaka udio RTL Televizije je blago smanjen, a među ostalim vodećim domaćim televizijama jedino je Nova TV zabilježila rast tog udjela, dok su i HTV1 i HTV2 zabilježili pad, podaci su RTL-a.
Na toj televiziji kažu kako su promjene programske sheme uvedene u svibnju (emisije Sudnica i Večera za 5, te osvježavanje emisija Vijesti i Exploziv), snažno povećale tržišni udio koji ta televizija drži u tom dijelu dana.
Na Novoj TV, gdje očekuju kako će u profitabilno poslovanje ući prije kraja sljedeće godine ističu kako istočnoeuropska tržišta TV oglašavanja još uvijek mnogo zaostaju za zapadnoeuropskim tržištima.
Tako, primjerice na britanskom tržištu, gotovo polovica prihoda od reklama dolazi iz kompanija iz automobilske industrije, financija, medija, turizma, zabave i transporta, dok u Hrvatskoj te kompanije čine tek nešto više od 10 posto prihoda od reklama.
No, čak četiri petine reklamnih prihoda u našoj zemlji, a slični su udjeli i na ostalim srednje- i istočnoeuropskim tržištima, dolazi iz kompanija koje proizvode hranu, kozmetiku, sredstva za čišćenje te telekomunikacijskih kompanija. Na britanskom tržištu te kompanije čine trećinu prihoda od reklama.
Unutar cijele CME grupe Nova TV u ukupnim prihodima sudjeluje tek s četiri posto, a najznačajnije prihode ova grupa ostvaruje na češkom i rumunjskom tržištu.
|
Nova TV je, inače, nedavno snažno povećala svoju prisutnost na Internet tržištu (dosad je tamo bila prisutna samo kroz web-stranicu www.dnevnik.hr), kupnjom stranice www.blog.hr za 0,7 milijuna dolara.
Izvor: Bankamagazin
|
|
|
|