Trgovina
Seniko studio
Trgovina na malo
15.07.2006. (Ana Grubanović ) Hrvatski suveniri iz Kine i Tajlanda
»Autohtoni hrvatski suveniri danas se rade iz uvoznih materijala, a čak 70 posto ponude na hrvatskom tržištu je iz Kine i Tajlanda, što stvara lažnu sliku o Hrvatskoj«, kaže Željko Ćosić

Tradicija i dignitet hrvatskog suvenira, koji kao turistički promotor Hrvatske predstavlja narodnu baštinu i povijest, prema mišljenju Željka Ćosića, predsjednika Udruge »Hrvatski suvenir« - nemaju sustavnu promociju. Tako bi pašku ili lepoglavsku čipku te tradicionalni zagrebački licitar doskora mogao zamijeniti uvozni proizvod iz Kine i Tajlanda.
»Autohtoni hrvatski suveniri danas se rade iz uvoznih materijala, a 70 posto ponude na hrvatskom tržištu je iz Kine i Tajlanda, što stvara lažnu sliku o Hrvatskoj«, kaže Ćosić.

Dodaje da bi Hrvatska turistička zajednica i Ministarstvo turizma trebali pribaviti prodajni prostor za hrvatske suvenire te osigurati brend »Kupujmo hrvatski suvenir« kao poticaj domaćoj proizvodnji, ali i promociji hrvatskog suvenira u Hrvatskoj i svijetu. Udruga djeluje već pet godina, a glavni su joj ciljevi promocija malih proizvođača, poticaj domaćoj proizvodnji i samostalnim obrtnicima, ali i definiranje hrvatskog suvenira kao autohtonog proizvoda. Želi zaštititi hrvatski suvenir te lansirati na tržište markicu hrvatskog suvenira kao novog hrvatskog brenda.

»Hrvatska turistička zajednica zasad nije pokazala interes za promociju hrvatskog suvenira. Tome u prilog govori i činjenica da u Hrvatskoj, osim sustavne promocije suvenira, ne postoji ni sustavna promocija protokolarnih darova«, upozorava Ćosić.

Hrvatski suvenir nisu prepoznale ni gradske vlasti pri organiziranju Prvog sajma hrvatskog suvenira koji se na glavnom zagrebačkom trgu održavao od 5. do 9. srpnja.
»Do posljednjeg trenutka nije se znalo hoće li se održati Sajam hrvatskih suvenira jer je termin odobren tek petnaest dana prije samog održavanja«, kaže Ćosić. Termin održavanja Sajma prolongiran je nekoliko puta zbog Svjetskog nogometnog prvenstva, a od pedeset obećanih štandova, hrvatski su se suveniri predstavili na njih šesnaest. Prvi sajam suvenira okupio je šezdesetak izlagača.

Udruga će krajem ljeta inicirati još nekoliko akcija kako bi se članovima udruge, proizvođačima i izlagačima hrvatskih suvenira osigurao izložbeni prostor. Početkom listopada raspisat će i javni natječaj za izbor najsuvenira, na koji će se moći javiti proizvođači i samostalni umjetnici sa svojim radovima koji imaju obilježja nacionalnog suvenira.

Izvor: vjesnik.hr

Povezani članci
30.06.10 Turizam
Zagreb: 6. sajam hrvatskog suvenira
01.12.08 Sajmovi i izložbe
Suvenir ARCA 2008 ovaj tjedan u Zagrebu
04.09.08 Turizam
Hrvatski suveniri na sajmovima u Zagrebu i Milanu
20.08.07 Trgovina na malo
Tradicionalni hrvatski suveniri na policama zadarskog Interspara
03.07.07 Turizam
Sajam hrvatskog suvenira od 4. do 8. srpnja na zagrebačkom Trgu bana Jelačića
28.07.06 Trgovina na malo
Ilegalni prodavači i dalje nude suvenire uz Arenu
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa