Info
Seniko studio
Korisne informacije
11.07.2006. Za metodu '20 ključeva' ima mjesta za još tvrtki
Metodu unapređenja poslovanja '20 ključeva' u Hrvatskoj provodi 39 tvrtki, koje su zahvaljujući toj metodi povećale produktivnost i unaprijedile poslovanje, izvijestio je voditelj programa 20 ključeva u konzultantskoj tvrtki Delloite Krešimir Sečak na predstavljanju provedbe metode 20 ključeva u Hrvatskoj

Do kraja godine kada završava razdoblje državnih subvencija ovom programu sva preostala sredstva bit će rezervirana, a mjesta ima ovisno o njihovoj veličini za još 10 do 15 kompanija. Kako je Slovenija implementirajući ovu metodu povećanja konkurentnosti osigurala dva kruga subvencija Deloitteov konzultant ne poriče da ima dovoljno interesa među Hrvatskim kompanijama za eventualni drugi krug državnih subvencija programu. Hoće li ga biti još nije poznato.

Provedbu metode '20 ključeva' hrvatskim tvrtkama sufinancira Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva kroz Program poboljšanja konkurentnosti hrvatskog gospodarstva, i to sa 40 posto troškova. Najveći izazov pri uvođenju metode 20 ključeva u Hrvatskoj je po njegovoj ocjeni definiranje ciljeva poduzeća i upoznavanje svih upravljačkih i izvršnih razina s tim ciljevima.

'Nevjerojatno, ali mnoga hrvatska poduzeća nemaju definirane strateške ciljeve i prvi zadatak je definirati ih', rekao je Sečak. Isto tako, Sečak kaže da tvrtke uglavnom pozitivno reagiraju na zahtjev programa da u pokušaju unapređenja poslovanja sudjeluju svi zaposlenici, a ne samo menadžment.

Program '20 ključeva' razvio je japanski profesor Iwao Kobayashi, a prvi put je primjenjen u Toyoti. Obuhvaća 20 praktičnih i integriranih metoda za unapređenje konkurentnosti i to poboljšanjem proizvoda i usluga, njihovom bržom isporukom i nižim cijenama. Ta se metoda danas provodi u oko 700 tvrtki u 55 zemalja, a u gotovo polovici tih zemalja programe sufinanciraju vlade, u sklopu poticanja konkurentnosti. Među učincima metode posebno je itsknuto povećanje broja korisnih prijedloga radnika.

Tvrtka ESCO tako je postigla cilj da ima godišnje od 150 do 160 korisnih prijedloga zaposlenika što je 2 prijedloga po zaposlenom godišnje. Da ima mjesta za daljnji rad na ovom ključu govori činjenica da primjerice Siemens koji je implementirao istu metodu ima 10 korisnih prijedloga po zaposlenom na godinu, dok japanska Toyota ima 60 korisnih prijeloga za poboljšanje proizvodnog procesa po zaposlenom na godinu.
U Hrvatskoj će u tri godine trajanja programa Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva na njegovo sufinanciranje utrošiti oko 2 milijuna eura, dok se sudjelovanje tvrtki u troškovima primjene tog programa, ovisno o njihovoj veličini i broju zaposlenih, kreće između 12 i 90 tisuća eura.

Neke hrvatske tvrtke u kojim se provodi program su Chromos boje i lakovi, Končar INEM, Đuro Đaković Montaža, ESCO Metal, Emka, Ivančica, Labud, Kraš, Holcim, Zračna luka Zagreb i druge. (D. R.)

Izvor: liderpress.hr

Povezani članci
21.11.07 Seminari, konferencije
Deloitte: Regionalna konferencija "20 ključeva"
18.09.07 Tvrtke i tržišta
Istraživanje: Bankovni klijenti sami odaju povjerljive podatke prevarantima
10.09.07 Statistika
Deloitte: Na listi 500 najvećih u Srednjoj i Istočnoj Europi 14 hrvatskih tvrtki
18.07.07 Šira regija
Osnovan konzorcij za smanjenje administrativnih troškova u EU
04.07.07 Zdravlje
Kombinirani medicinski proizvodi mijenjaju sliku zdravstvene skrbi
01.06.07 Trgovina na veliko
Europsko nogometno tržište vrijedi 12,6 milijardi eura
14.05.07 Korisne informacije
Sve veća važnost nefinancijskih pokazatelja poslovanja
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa