06.06.2007.
Grupa Triglav: Širenje u regiju srednje i jugoistočne Europe
Grupa Triglav najjača je osiguravajuća kuća u jugoistočnoj Europi s tržišnim udjelom od 15 posto
Rezultati pokazuju da je Zavarovalnica Triglav d.d. u 2006. godini ostvarila 43,9 milijuna eura prije oporezivanja ili 29,8 milijuna eura neto dobiti.
U Sloveniji je tvrtka povećala opseg poslovanja i u zajedničkim osiguravajućim uslugama, ali i tržišni udjel na slovenskom osiguravajućem tržištu. Racionalizacijom poslovanja Triglav postavlja dobre temelje za buduću profitabilnost i na dobrom je putu da se dokaže kao konkurentna europska osiguravajuća kuća.
Širenje na inozemna tržišta je od izuzetnog značaja i strateške važnosti.
«U Sloveniji je, što se tiče tržišnog udjela, dosegnuta granica na kojoj bi bilo nerealno i neekonomično očekivati da se on povećava budući da bi to bilo preskupo. Zavarovalnica Triglav zajedno s Triglav zdravstvenom zavarovalnicom u Sloveniji zauzima 43,5% tržišta i teško je očekivati veći rast na matičnom tržištu», naglasio je Andrej Kocič, predsjednik Uprave Grupe Triglav.
«Upravo iz tih razloga namjeravamo intenzivno širenje poslovanja u regiji srednje i jugoistočne Europe, pri čemu u 2008. godini planiramo ostvariti milijardu eura premije», nastavio je.
Na naš upit, istaknuo je i jednu specifičnost kada je u pitanju osiguranje potraživanja: "Osiguranje potraživanja jedan je od važnijih segmenata u našem poslovanju. Osim stambenih i potrošačkih kredita koje osiguravamo preko banaka, u zadnje vrijeme su popularni tzv. mini krediti.
Radi se o iznosima do 1.000 eura koje koriste veliki trgovački lanci u Sloveniji kreditirajući svoje kupce. Kad se radi o većim iznosima, tada osiguranje radimo preko banaka i takav je način poslovanja u Sloveniji već saživio. Nadamo se da će takav oblik osiguranja uskoro prepoznati i u Hrvatskoj."
Zavarovalnica Triglav d.d. je 2006. godine preuzela osiguravajuću kuću Kopaonik osiguranje u Republici Srpskoj, a nedavno je otvorila i podružnicu u Slovačkoj. Prošli tjedan preuzeli su Vardar osiguranje iz Makedonije, a planiraju i akviziciju osiguranja Krajina Kopaonik iz Republike Srpske. Tvrtka će nastaviti s traženjem novih osiguravajućih kuća koje bi bile prilika za preuzimanje na tržištima Jugoistočne Europe.
Usnjereni su prvenstveno na regiju jugoistočne Europe, na države i tržišta koja dobro poznaju, budući da za ulazak na nova tržišta ima ograničena sredstva te ih plasira na ona tržišta gdje smatra da će profit biti najveći.
|
U Bosni i Hercegovini kuća je prisutna trenutno samo u Federaciji, gdje zauzima gotovo 10% tržišnog udjela. Prošle je godine u Crnoj Gori povećala udio u najvećoj crnogorskoj osiguravajućoj kući, Lovćen osiguranju za više od 50%. Lovćen drži 75% tamošnjeg tržišta. Na tom tržištu žele dodatno potvrditi svoju prisutnost i poboljšati je ponudom novih osiguravajućih usluga i suvremenih procesa te ih približiti crnogorskom stanovništvu.
|
U Srbiji je Zavarovalnica Triglav d.d. prisutna u Triglav Kopaonik osiguranju, koje trenutno pokriva 3% tržišta. Tu žele biti dodatno aktivni pri mogućim kupovinama udjela u ostalim postojećim osiguranjima ili u nekoj drugoj instituciji.
Na trenutno vrlo razvijenom tržištu Republike Češke zauzimaju 0,6% tržišnog udjela. Strateški cilj u toj zemlji i dalje ostaje isti, povećanje tržišnog udjela s jednakim intenzitetom kao i povećanje profitabilnosti.
Triglav osiguranje d.d. dobro posluje i u Hrvatskoj. Cilj joj je do 2008. godine rasti kako bi dosegnula 5% tržišnog udjela.
U Slovačkoj je kuća ove godine otvorila prvu podružnicu na teritoriju Europske Unije. Tom će tržištu najprije ponuditi osiguranja imovine za poduzetnike, a kasnije će širiti ponudu s proizvodima koji su namijenjeni fizičkim osobama (imovinsko, životno osiguranje i osiguranja od odgovornosti). Cilj je osvojiti 3% tržišnog udjela u slijedećih sedam godina.
Tržišni udio u regiji jugoistočne Europe (Slovenija, Hrvatska, Bosna i Hercegovina, Srbija, Crna Gora, Kosovo, Albanija, Makedonija, Rumunjska i Bugarska), iznosi 15%, a bez Bugarske i Rumunjske gotovo 22%.
|
|
|
|