Seniko studio
Broj 2/2007
Izdvajamo iz broja:
Dan slobodnih aktivnosti u Trgovačkoj školi Bjelovar - Gordana Petak
Zašto volim svoj posao u obrazovanju? - prof.dr.sc. Zvonimir Pavlek
Poznavanje robe, obrazovanje, suvremena trgovina i potrošači - dr.sc. Danko Matasović
Upravljanje sigurnošću hrane - HACCP sustav i ISO 22000:2005 - Dušanka Gajdić
Ekonomski i zakonski aspekti obavljanja djelatnosti trgovine na veliko i malo lijekovima i medicinskim proizvodima - mr.sc. Kate Bagović
Diskontne prodavaonice – utjecaj na hrvatski maloprodajni sustav (“Fenomen Lidl”) - Marija Lasić
Broj 2-2007
Tema broja
Državno natjecanje u tehnici prodaje “PRODAVAČ – 2007.” Dubravka Liebl, prof.
Ovogodišnje natjecanje u tehnici prodaje pod nazivom “Prodavač – 2007.” održano je 30. ožujka u Zagrebu u suradnji s Agencijom za strukovno obrazovanje. Škola-domaćin je bila Trgovačka škola Zagreb.

Ovo prvo Državno takmičenje je nastavak prošlogodišnjeg Pilot takmičenja održanog u Rovinju 31. ožujka 2006. godine, čiji je pokretač i nosilac cijele ideje bila prof. Elisabetta Fortunato iz Talijanske srednje škole iz Rovinja/Scuola Media Superiore Italiana – Rovigno.

Na takmičenju u Zagrebu je sudjelovalo 10 škola i 39 učenika u 3 različite robne skupine kako slijedi u nastavku:
- A skupina – prehrana (i kućne potrepštine), odjeća (tekstilna roba) i kozmetika (parfumerijska roba);
- B skupina – bijela tehnika (elektrotehnička roba), drogerija (boje, lakovi, sredstva za čišćenje i održavanje), uredski pribor (papir, školski i tehnički pribor);
- C skupina – obuća (i kožna galanterija), sportska oprema (odjeća, obuća i sportski rekviziti), željezarija (alat, metalna roba).

Nakon pozdravnog govora ravnatelja Trgovačke škole – prof. Darka Grgurića, takmičenje je otvorila Viša stručna savjetnica iz Agencije za strukovno obrazovanje – gđa. Gordana Zoretić.

Slijedilo je izvlačenje takmičarskih pitanja pod zaporkom u prisustvu članova državnog i ocjenjivačkog povjerenstva te samih natjecatelja. Svaki je učenik unutar svoje robne skupine u omotnici izvukao konkretan proizvod na osnovu kojeg je u prodavaonici u tijeku kupoprodajnog procesa trebao pokazati sve svoje znanje i vještine. Na primjer – unutar robne kategorije prehrana jedan je od zadataka bio – kupujem povrće za ručak.

Oko 11 sati svi članovi povjerenstava, natjecatelji, njihovi mentori te škole promatrači autobusom su prebačeni u Getro u Novom Zagrebu, Sajmišna cesta 4 – gdje se samo takmičenje odvijalo.

Takmičenje je trajalo 15 minuta po učeniku tijekom kojih je učenik u ulozi prodavača simulirao kupoprodajni proces uz pomoć jednog od članova ocjenjivačkog povjerenstva koji je imao ulogu kupca. Za to su vrijeme preostala tri člana povjerenstva cijelu tu kupoprodajnu situaciju budno pratila i ocjenjivala.

Kroz tu “odigranu” kupoprodaju, učenik je imao priliku pokazati znanje vezano uz poznavanje robe, vođenje prodajnog razgovora, vještinu komuniciranja – kako verbalnog, tako i neverbalnog kao i vještine zamatanja i pakiranja te naplate i blokiranja. Po završetku te “kratke predstave”, tj. simulirane kupoprodaje – povjerenstvo bi ocijenilo svakog učenika prema 14 zadanih elemenata ocjenjivanja na ocjenjivačkoj listi s najviše 100 bodova – koja slijedi u nastavku.
Natjecanje je završilo oko 14 sati. Poslije toga svi su sudionici natjecanja bili pozvani na ručak u Ugostiteljsko-turističko učilište u Novom Zagrebu, Kombolaova 2a.
Po završetku ručka, autobus je sudionike prebacio do hotela Astoria u Petrinjskoj ulici 71 gdje se s početkom u 16:15 održao Okrugli stol na temu: Zanimanje predavač – stanje i perspektiva. Uz ravnatelja Trgovačke škole Zagreb i prof. Stjepana Brzaka iz iste škole, raspravi su se aktivno pridružili: gđa. Dragica Mišeljić, predsjednica Sindikata trgovine Hrvatske, gđa. Štefanija Brigljević, predstavnica trgovačkog centra Mercator te gospodin Srećko Sertić, urednik stručnog časopisa Suvremena trgovina.

Za to vrijeme pa sve do proglašenja pobjednika ovog takmičenja u 18 sati, učenici - natjecatelji su imali slobodno vrijeme za šetnju po centru grada Zagreba.

Samom proglašenju uz već sve spomenute, prisustvovao je i naš mladi uspješni plivač Duje Draganja koji je svim natjecateljima pojedinačno čestitao i uručio nagrade koje su osigurali mnogobrojni sponzori ovog takmičenja: Getro, hotel Astoria, Diona, Rog-Joma, Presofleks, Iris, Amadeus, Prehrana, Udruženje trgovaca Zagreb, Algros, Union, Mercator, Lantea, Konzum, parfumerije Martimex, Petrokov, Tokić, Agrooposkrba – Matej d.o.o. i A. D. PROMET d.o.o.

Budući su prva tri mjesta “odnijeli” učenici iz Rijeke i Splita, organizator slijedećeg takmičenja će biti jedna od tih dviju škola – o čemu se škole moraju dogovoriti do kraja travnja 2007. godine.

I na kraju, ponovit ću riječi prof. Elisabette Fortunato: “Ništa nije ljepše no vidjeti osmijeh na dječjem licu jer se u tom trenutku – nekolicina njih – osjetili moć natjecateljskog duha i potrebu da pokažu sebe i svoje umijeće pred publikom: profesorima, budućim poslovođama. Tako na trenutak postaju centar svijeta, centar događanja što im hrani samopouzdanje i daje snagu za ostvarivanje novih, još uvijek pritajenih ciljeva.”

Prvo Državno natjecanje u tehnici prodaje pokazalo je svima kakav bi to trebao biti uspješan prodavač u 21. stoljeću te pružilo priliku za prezentaciju svake škole-natjecatelja i razvijanje međusobne suradnje i razmjenu iskustava.

Izdvajamo iz broja:
Dan slobodnih aktivnosti u Trgovačkoj školi Bjelovar
Zašto volim svoj posao u obrazovanju?
Poznavanje robe, obrazovanje, suvremena trgovina i potrošači
Upravljanje sigurnošću hrane - HACCP sustav i ISO 22000:2005
Ekonomski i zakonski aspekti obavljanja djelatnosti trgovine na veliko i malo lijekovima i medicinskim proizvodima
Diskontne prodavaonice – utjecaj na hrvatski maloprodajni sustav (“Fenomen Lidl”)
Arhiva
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa