Edukacija
Seniko studio
Seminari, konferencije
04.04.2007. Market Research Arena: prva konferencija o istraživanju tržišta u Hrvatskoj
Poslovne odluke i strategije donose se na temelju istraživanja tržišta

U hotelu The Westin u utorak, trećeg travnja, održana je Market Research Arena, prva konferencija o istraživanju tržišta u Hrvatskoj, koju su organizirali Infoarena kongresne aktivnosti d.o.o. i istraživačka agencija Hendal Market Research.

Koliko je istraživanje tržišta značajno i neophodno u razvoju poslovanja dovoljno govori odgovor na pitanje što bi napravio kada bi tvrtka u kojoj radi odbila koristiti istraživanja u svom poslovanju: Ukoliko menadžment ne bih uspio uvjeriti u važnost korištenja istraživanja, istog bih trena dao otkaz, kazao je poslovni savjetnik Drago Munjiza.

Tako se na konferenciji čulo kako su istraživanja pomagala u donošenju velikih poslovnih odluka poput ulaska u nove zemlje i na nova tržišta, izbacivanju novog branda, odluka o akvizicijama, praćenju konkurencije, promjene ambalaže proizvoda, redizajna starog logotipa, osmišljavanja imena proizvoda…

U tri tematska bloka obrađeni su:

1) Trendovi i predviđanja u području istraživanja tržišta na globalnoj razini (Ivor Stocker, Global Market Research, Velika Britanija), na razini središnje i istočne Europe (Jan Herzmann, Factum Group, Češka), Srbije (Katarina Eremić, Synovate) te Hrvatske (Nevenka Hendrih, Hendal, nacionalna predstavnica ESOMAR-a);

2) Strategija poslovanja kroz studije slučaja: Podravka (Goran Markulin, Jadranka Ivanković), Agrokor (Tomislav Varga), Atlantic Grupa (Koraljka Koncul);

3) Istraživanje tržišta kroz tržišne komunikacije, primjeri: Bruketa&Žinić (Alen Premužak), Privredna banka Zagreb (Tomislav Lazarić), Business.hr (Željko Šundov);

Zaključeno je i kako naručena istraživanja moraju biti detaljno i ciljano definirana. Prema nekim istraživanjima, imali smo najbolju prodaju na prostorima na kojima uopće nema Podravkinih proizvoda, kazao je Goran Markulin, član Uprave Podravke.

Prema istraživanjima ESOMAR-a, udruženja preko 4.000 svjetskih istraživačkih agencija, prvi kriterij za izbor agencije je pouzdanost podataka. Slijedi kvaliteta obrade podataka, a cijena se nalazi tek na osmom mjestu. Tvrtke rado i često ulažu u istraživanja, ali tada žele da su točna i pouzdana kako bi na njihovim rezultatima mogli donositi nove poslovne odluke i strategije.

Povezani članci
12.11.13 Vijesti
Više od polovine Europljana doživljava kupovinu sitnih užitaka kao temeljno pravo
21.12.12 Trgovina na malo
Konzum - Br. 1 najpovoljniji trgovački lanac u Hrvatskoj
20.11.12 Istraživanja
Rješavanje financijske nesigurnosti i dalje je prioritet financijskim direktorima u Hrvatskoj
04.09.09 Vijesti iz svijeta
Pregled gospodarskih vijesti iz svijeta
18.01.07 Prikazi knjiga
Istraživanje tržišta
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa