04.04.2007.
Market Research Arena: prva konferencija o istraživanju tržišta u Hrvatskoj
Poslovne odluke i strategije donose se na temelju istraživanja tržišta
U hotelu The Westin u utorak, trećeg travnja, održana je Market Research Arena, prva konferencija o istraživanju tržišta u Hrvatskoj, koju su organizirali Infoarena kongresne aktivnosti d.o.o. i istraživačka agencija Hendal Market Research.
Koliko je istraživanje tržišta značajno i neophodno u razvoju poslovanja dovoljno govori odgovor na pitanje što bi napravio kada bi tvrtka u kojoj radi odbila koristiti istraživanja u svom poslovanju: Ukoliko menadžment ne bih uspio uvjeriti u važnost korištenja istraživanja, istog bih trena dao otkaz, kazao je poslovni savjetnik Drago Munjiza.
Tako se na konferenciji čulo kako su istraživanja pomagala u donošenju velikih poslovnih odluka poput ulaska u nove zemlje i na nova tržišta, izbacivanju novog branda, odluka o akvizicijama, praćenju konkurencije, promjene ambalaže proizvoda, redizajna starog logotipa, osmišljavanja imena proizvoda…
U tri tematska bloka obrađeni su:
1) Trendovi i predviđanja u području istraživanja tržišta na globalnoj razini (Ivor Stocker, Global Market Research, Velika Britanija), na razini središnje i istočne Europe (Jan Herzmann, Factum Group, Češka), Srbije (Katarina Eremić, Synovate) te Hrvatske (Nevenka Hendrih, Hendal, nacionalna predstavnica ESOMAR-a);
2) Strategija poslovanja kroz studije slučaja: Podravka (Goran Markulin, Jadranka Ivanković), Agrokor (Tomislav Varga), Atlantic Grupa (Koraljka Koncul);
3) Istraživanje tržišta kroz tržišne komunikacije, primjeri: Bruketa&Žinić (Alen Premužak), Privredna banka Zagreb (Tomislav Lazarić), Business.hr (Željko Šundov);
Zaključeno je i kako naručena istraživanja moraju biti detaljno i ciljano definirana. Prema nekim istraživanjima, imali smo najbolju prodaju na prostorima na kojima uopće nema Podravkinih proizvoda, kazao je Goran Markulin, član Uprave Podravke.
Prema istraživanjima ESOMAR-a, udruženja preko 4.000 svjetskih istraživačkih agencija, prvi kriterij za izbor agencije je pouzdanost podataka. Slijedi kvaliteta obrade podataka, a cijena se nalazi tek na osmom mjestu. Tvrtke rado i često ulažu u istraživanja, ali tada žele da su točna i pouzdana kako bi na njihovim rezultatima mogli donositi nove poslovne odluke i strategije.
|
|
|
|