Seniko studio
Vijesti
31.03.2007. Christian Karnath - Billa
Preporuka - ne tragati za proizvodima čija cijena i podrijetlo nisu poznati

U kratkom razgovoru s čelnim čovjekom Bille u Hrvatskoj Christianom Karnathom dobili smo odgovore na nekoliko pitanja.

Ukratko o karijeri.
Karijeru sam započeo kao poslovođa PENNY marketa. Potom sam bio regionalni direktor Minimala, cash&carry marketa u Njemačkoj, a zatim direktor veleprodaje REWE-regije za sjeveroistok. Nakon Njemačke, karijeru nastavljam u Italiji kao član uprave Stande, u sklopu REWE Italija. Potom postajem član uprave švicarskog Bon Apetita i direktor Pick Paya. Sva navedena poduzeća članice su REWE Grupe. Već 20 godina radim za istu kompaniju u više različitih zemalja.

Trenutna pozicija Bille na hrvatskom tržištu i razvojni planovi za nadolazeće razdoblje.
Billa ima dobru i čvrstu poziciju kao ponuđač širokog asortimana s velikim udjelom ponude svježih i domaćih proizvoda. Billa će se u budućnosti razvijati u smislu ponude organskih proizvoda.

Mišljenje o trendovima na EU tržištu maloprodaje - mogućnosti, rizici?
U svezi s maloprodajom živežnih namirnica primjetno je smanjenje cijena što će dovesti do sve jače konkurencije vezane za cijene proizvoda. To će se svakako odraziti na kvalitetu proizvoda te neće odgovarati, primjerice, proizvođačima poljoprivrednih proizvoda. Stvaraju se mogućnosti novih tržišta na Bliskom i Dalekom Istoku za Europsku uniju u području trgovine.
S pozicije stranog menadžera u Hrvatskoj, kakav je Vaš pogled na hrvatsko poslovno okruženje? Navedite neke prednosti, ali i nedostatke s kojim ste se susretali.
Prednosti vidim prije svega u otvorenosti tržišta koja nam kao njemačkome poduzeću nudi mogućnost sklapanja novih poslova. Prednosti postoje i s obzirom na mentalitet ljudi koji su poslovni i marljivi, što se dokazalo i u razvoju posljednjih godina. Nedostatkom smatram prekomjernu birokraciju koja je prepreka za investitore, ali i za posloprimce.

Da li ste imali nekakva posebna očekivanja od rada u Hrvatskoj? Da li su ta očekivanja ostvarena?
Nisam očekivao ništa osobito, pa se u tome kontekstu nije ništa niti dogodilo. Kao što je rečeno, navikao sam raditi u inozemstvu.

Kakvi su hrvatski kadrovi odnosno radnici? A kakvi su potrošači/kupci? Imate li preporuke na tom području?
Posloprimci su svakako i radnici i ocjenjujem ih kao marljive, lojalne, iskrene i otvorenog duha. Osobito su na to ponosni suradnici koji u našem poduzeću, REWE Hrvatska, stvaraju dobre poslovne rezultate. Kod kupaca se, srećom, a za razliku od srednje Europe, još uvijek ne primjećuje pad kupovne kulture u smislu kupovine diskontnih proizvoda. Hrvati kupuju kvalitetne proizvode s izrazitim smislom za podrijetlo proizvoda. Obilježje kupovnih navika je regionalnost. Stoga je moja preporuka zadržati taj trend i ne tragati za onim proizvodima čija cijena i podrijetlo nisu poznati.
BILLA - ukratko

BILLA Europa
Sve je počelo s jednim malim dućanom u Beču 1951. godine, da bi danas BILLA sa sestrinskim dućanima (Merkur, Bipa i diskontima Mondo i Penny) pokrivala 38% austrijskog tržišta.

BILLA je član REWE GROUP koja je osnovana prije 77 godina kao udruženje samostalnih trgovaca koji su na taj način željeli osigurati povoljnije uvjete prilikom zajedničke nabave robe.

Danas je REWE GROUP internacionalni koncern koji posluje u 14 zemalja (Rusija, Ukrajina, Poljska, Češka, Slovačka, Mađarska, Rumunjska, Bugarska, Hrvatska, Austrija, Italija, Njemačka, Francuska, Švicarska), upošljava cca 200.000 ljudi, a promet Grupe u 2004. godini iznosio je cca 46 milijardi eura (bez poreza).

Vlasništvo grupe je 100% privatno, osnovna djelatnost je trgovina pretežno prehrambenim artiklima te je među najvećim trgovinama prehranom u Europi.

Drugi važan segment poslovanja je turistička djelatnost te je REWE drugi po veličini turoperater u Njemačkoj sa svojom agencijom ITS Reisen te avio charter kompanijom LTU. ITS Reisen dovodi značajan broj njemačkih turista na hrvatsku obalu.

Rast i razvoj grupe je umjeren, ali stalan i stabilan s osobitim naglaskom na kvalitetu proizvoda, kvalitetu usluge i najoptimalniji odnos visoke kvalitete - vrhunske usluge - umjerene cijene. Stalni cilj razvoja i poslovanja je ekspanzija na nova tržišta.

BILLA Hrvatska
BILLA je svoj prvi supermarket u Hrvatskoj otvorila krajem 1999. godine u Zagrebu kraj Rotora.

Danas u Hrvatskoj imamo 48 trgovina, pola od tog broja su supermarketi prodajne površine od 1200 do 2000 m2 te adekvatno velika parkirališta. Pored kontinuirane izgradnje novih prodajnih objekata početkom 2005. godine BILLA je preuzela tvrtku MINACO i time značajno povećala svoju ekspanziju.

Realizacija uključivanja stabilne tvrtke MINACO u sustav BILLE provedena je izuzetno brzo, a svi uposlenici zadržali su svoja radna mjesta i nastavili raditi kao i do sada, a BILLA je kvalitetno pokrila slavonsko tržište.

Trenutno u BILLI radi cca 1500 radnika zaposlenih na neodređeno vrijeme, a BILLA kao poslodavac ulaže svoje maksimume kako bi zaštitila sva prava djelatnika i osigurala im miran i nesmetan rad.

U ovih pet godina poslovanja u Hrvatskoj BILLA je uspjela osvojiti cca 5% tržišnog udjela što drže zadovoljavajućim rezultatom, a osnovne smjernice poslovanja BILLE u budućnosti su povećanje zadovoljstva kupaca te daljnja ekspanzija, odnosno otvaranje novih supermarketa u gradskim središtima u cijeloj Hrvatskoj - poručuju iz BILLE.

Povezani članci
18.03.16 Karijere
Davor Katalinić - Novi operativni direktor tvrtke BILLA Hrvatska
20.12.13 Tvrtke i tržišta
Billa je otvorila 59. supermarket u Hrvatskoj, 'novoostvarene vrijednosti ostaju u državi'
03.01.13 Trgovina na malo
Billa: Nećemo mijenjati cijene kruha i milijeka
26.10.12 Trgovina na malo
Billa otvorila svoj 12. supermarket u Zagrebu
08.06.12 Trgovina na malo
Domaći trgovački lanci u plusu, osim Keruma
31.05.12 Trgovina na malo
dm drži tri četvrtine drogerijskog tržišta
04.03.08 Vijesti iz regije
REWE Group preuzima 146 trgovina Plus u Češkoj
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa