Edukacija
Seniko studio
Prikazi knjiga
03.01.2007. Poduzetnička ekonomija
Poduzetnička ekonomija, u izdanju Trgovačke akademije iz Zagreb čiji su autori mr. sc. Đuro Horvat i mr. sc. Željko Tintor sa suradnicima (mr. sc. Blaženka Vuk, Miran Šoić, Dražen Lančić, Nataša Trojak, Boris Lalovac i Vedran Tintor) predstavlja vrlo značajan doprinos u razvoju poduzetničkih ideja i inicijativa jer na jedan jednostavan način objedinjuje sve procese s kojima se susreće poduzetnik.

Knjiga je podijeljena u dvanaest dijelova - Poduzetnik, Poduzetništvo, Trgovačko pravo, Infrastruktura, Menadžment, Marketing u poduzetništvu, Financiranje malog poduzetništva, Poduzetničko računovodstvo i kontroling, Platni promet, Porez i ostala poduzetnička davanja, Troškovi i upravljanje troškovima i Poduzetničko projektiranje.

U I. dijelu - Poduzetnik, autori Nataša Trojak i Đuro Horvat daju definiciju poduzetnika, utvrđuju poželjne osobine uspješnog poduzetnika te prikazuju put od poduzetničke ideje do njenog ostvarenja.

U II. dijelu - Poduzetništvo, isti autori prikazuju kako se pojam i uloga poduzetništva mijenjela od 18. do 20. stoljeća, daju temeljna obilježja poduzetništva s posebnim naglaskom na SAD, Veliku Britaniju, EU i RH. Navode temeljne odrednice poduzetništva, oblike poduzetništva, poduzetničku praksu te specifičnosti malog poduzetništva.

U III. dijelu - Trgovačko pravo, Dražen Lančić definira pojam Trgovačkog prava, navodi njegove izvore, daje definiciju Trgovačkog društva, raščlanjuje vrste trgovačkih društava, daje usporednu analizu društva s ograničenom odgovornošću i obrta te objašnjava vrste ugovora s kojima se poduzetnici najčešće susreću.

U IV. dijelu - Infrastruktura, autori Miran Šoić i Blaženka Vuk u sklopu cjeline Poduzetničko okruženje, prikazuju sve segmente s kojima se poduzetnik susreće u svome radu i koji utječu na njegovo poslovanje. U drugom dijelu ove cjeline navode najznačajnije državne institucije HBOR, HAMAG, FINA te definiraju njihove uloge.
U V. dijelu - Menadžment, Đuro Horvat definira pojam menadžmenta, njegovu ulogu u suvremenom poduzetništvu te funkcije menadžmenta (Planiranje, Organiziranje, Upravljanje ljudskim potencijalima, Motivacija i vodstvo te Kontroliranje i vrednovanje). Autor potom detaljno raščlanjuje svaku od navedenih funkcija menadžmenta.

U VI. dijelu - Marketing u poduzetništvu, Blaženka Vuk definira što je to marketing, zašto je on važan za poduzetništvo, navodi funkcije marketinga (famozna 4 P), objašnjava marketinški proces i marketinško okruženje te ukazuje na važnost istraživanja tržišta, marketinške strategije i marketinškog planiranja.

U VII. dijelu - Financiranje malog poduzetništva, Željko Tintor ukazuje na temeljne probleme finaciranja (nelikvidnost, insolventnost, prezaduženost), prikazuje različite izvora financiranja te ilustrira različite modele otplate kredita.

U VIII. dijelu - Poduzetničko računovodstvo i kontroling, Željko Tintor daje prikaz različitih definicija pojma računovodstvo, navodi vrste računovodstva, računovodstvena načela i standarde te podjelu računovodstva. U sklopu financijskih izvješća poduzetnika objašnjava što je to bilanca te račun dobiti i gubitka. Daje poseban prikaz računovodstva obrtnika te ulogu kontrolinga u računovodstvu.

U IX. dijelu - Platni promet, autori Boris Lalovac i Željko Tintor daju prikaz Platnog prometa u RH (Kako otvoriti račun; Vrste računa; Način blokade računa; Vrste plaćanja), navode vrste Obračunskih plaćanja (Asignacija; Cesija; Asignacija i Preuzimanje duga), Instrumente osiguranja plaćanja (Mjenica i Zadužnica) te osnove Međunarodnog platnog prometa.

U X. dijelu - Porez i ostala poduzetnička davanja, autori Miran Šoić i Željko Tintor daju prikaz Općeg poreznog zakona, raščlanjuju temeljne pojmove iz poreznog sustava, objašnjavaju vrste poreza (npr. državni, županijski, gradski ili općinski). Posebno opisuju Porez na dobit, Porez na dohodak, Porez na dodanu vrijednost, Carine, Doprinose i Pristojbe.

U XI. dijelu - Troškovi i upravljanje troškovima, Željko Tintor definira pojam troška, navodi vrste troškova, pojašnjava u kojem su odnosu troškovi i učinak te kako upravljati troškovima.

U XII. dijelu - Poduzetničko projektiranje, autori Vedran Tintor i Željko Tintor definiraju što je to poslovni plan, sadržaj poslovnog plana, kako ga izraditi, analize koje je potrebito izraditi za dobar poslovni plan, kako mjeriti učinkovitost poslovnog plana te na primjeru Male pekarnice objašnjavaju svu slojevitost poslovnog plana.
Autori knjige, sa suradnicima, uspjeli su na vrlo jednostavan način objasniti svu slojevitost i kompleksnost s kojom se susreće današnji poduzetnik. Suvremeni trendovi pokazuju kako veliki dio tvrtki izdvaja poslove koji joj nisu «core business» (osnovna djelatnost ili usluga) i povjerava ih usko specijaliziranim tvrtkama. Međutim, kako izabrati kvalitetne partnerske tvrtke? Može li se gotovo sve outsourcingom povjeriti drugima? Ima li tvrtka, na koncu, dovoljno sredstava da navedene usluge plati?

Da bi današnji poduzetnik bio uspješan mora posjedovati vrlo široku paletu znanja kako bi pravodobno odgovorio na sve izazove s kojima se susreće. To je posebno izraženo u manjim tvrtkama gdje je vrlo često poduzetnik vizionar, upravljač, organizator ali i izvršitelj. Stoga se mora stalno školovati, usvršavati, pratiti trendove i kretanja na tržištu. Ova knjiga će, sasvim zasigurno, postati neizostavni dio literature u obrazovnom ciklusu današnjih poduzetnika.

Autor recenzije: Franjo Skoko, Coris Educa d.o.o. za poslovno savjetovanje, Zagreb.

Povezani članci
24.02.14 Karijere
Ivica Kovačević izabran za predsjednika Udruženja vinarstva HGK
22.01.13 Financije i gospodarstvo
Agrokor u Vupik uložio 560 milijuna kuna
08.12.11 Promocije
U Akademiji vina Klaudio Jurčić održao radionicu
18.05.11 Sajmovi i izložbe
Još jedan uspjeh hrvatskih vinara na sajmu u Londonu
21.09.10 Vijesti
Davor Majetić: Četiri prioriteta HUP-a
01.04.09 Financije i gospodarstvo
Hrvatska 24. po poduzetničkoj aktivnosti
13.06.08 Financije i gospodarstvo
Svaki drugi poduzetnik osjeća usporavanje gospodarstva
31.05.08 Vijesti
Zaštita potrošača i financijske usluge za poduzetnike
30.05.08 Vijesti
Šibenik: 12. nacionalno savjetovanje o gospodarstvu i poduzetništvu
17.03.08 Vijesti
Dan poduzetnika: Naglasak na reformi poslovnog okruženja
11.01.08 Financije i gospodarstvo
FINA: Polovica prihoda poduzetnika u Zagrebu
05.12.07 Financije i gospodarstvo
FINA: Devetomjesečna bruto dobit poduzetnika veća 23,4 posto
17.10.07 Statistika
Poduzetnici u prvom polugodištu investirali 31,8 milijardi kuna
12.09.07 Statistika
Prihodi poduzetnika 18,8 milijardi kuna veći od rashoda
12.09.07 Seminari, konferencije
Održan stručni skup o malom poduzetništvu ''Mali su veliki''
31.07.07 Korisne informacije
WLW projekt o malom poduzetništvu: „Mali su veliki“
19.07.07 Vijesti
GSV podupro Smjernice ekonomske i fiskalne politike
18.07.07 Statistika
Ulaganja u dugotrajnu imovinu 66,2 milijarde kuna
09.07.07 Statistika
Prerađivačka industrija, trgovina i prijevoz najznačajnije djelatnosti
23.06.07 Statistika
FINA: Rekordni financijski rezultati poduzetnika
16.05.07 Vijesti
Poduzetnici raspravljali o inicijativi za novu industrijalizaciju zemlje
08.05.07 Strateški savezi
Hrvatska dobila povoljne ocjene EU-a za svoj ekonomski program
06.05.07 Vijesti
Rekordno zanimanje građana za poduzetničke projekte Ministarstva gospodarstva
05.05.07 Statistika
Ekonomski institut: rast BDP-a u ovoj godini 4,7 posto
28.04.07 Vijesti
Poduzetnici očekuju brži i pravedniji sustav javne nabave
   
 
 
Tražilica
 
 
Newsletter

Želite li primati
gospodarske novosti
na Vaš e-mail?
Prijavite se odmah!

E-mail:
Anketa