|
 |
|
 |
16.11.2016.
Hrvatska je mala i junačka zemlja, a Hrvati kulturni i ljubomorni
Nova knjiga Bože Skoke „Kakvi su Hrvati“ predstavljena u Kerempuhu na spektakularnoj promociji koja je okupila pet stotina uzvanika
|
Prepuno zagrebačko satiričko kazalište Kerempuh ugostilo je u ponedjeljak navečer renomirane stručnjake i poznavatelje hrvatskog identiteta i imidža, ali i popularne zabavljače, kako su na ležeran, slikovit i duhovit način ponudili odgovor na provokativno pitanje - kakvi su Hrvati, odnosno kakav je naš identitet i imidž u svijetu. Povod susretu bila je promocija nove knjige dr. Bože Skoke „Kakvi su Hrvati“, našeg priznatog komunikacijskog stručnjaka i autora više djela koja obrađuju identitetska pitanja.
Promociju koja je na momente ličila na dobro režirane televizijske talk show programe, vodila je Sanja Doležal, a uz autora sudjelovali su: dr. Robin Harris, povjesničar s Oxforda i bivši savjetnik britanske premijerke Margaret Thatcher, koji je objavio jednu od najboljih svjetskih knjiga o povijesti Dubrovnika, američka književnica Julienne Eden Bušić, koja je iz ljubavi postala Hrvatica i aktivistica za „hrvatsko pitanje“, a danas se bori za razbijanje mitova i nagomilanih stereotipa o Hrvatskoj, profesor Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu dr. Ivo Žanić, poznati hrvatski sociolingvist i vrstan poznavatelj hrvatskog mentaliteta, Predrag D. Grubić, publicist i komunikacijski stručnjak, direktor korporativnih komunikacija Adris grupe, koja je kroz Zakladu Adris u proteklih deset godina donirala gotovo četrdeset milijuna kuna za hrvatsku znanosti i umjetnost te dr. Boris Beck, poznati publicist i profesor, urednik Skokine knjige. U programu su sudjelovali i posebni gosti: Mila Elegović, Matej Meštrović, Vedran Mlikota, Đani Stipaničev i Miroslav Škoro koji su humorom, satirom i glazbom ilustrirali hrvatski identitet.
Dr. Harris istaknuo je kako Britanci prepoznaju Hrvatsku jedino kao turističku destinaciju te kako ju smatra malom, ali junačkom zemljom. Julienne Eden Bušić je rekla kako u SAD nije prepoznatljiv ni jedan hrvatski književnik, jer se premalo djela prevodi na engleski i premalo radi na promociji vlastitih velikana, dodajući kako je na tom području zakazala diplomacija.
|
Profesor Žanic je ukazao na kompleksnost hrvatskog identiteta, buduci da je Hrvatska sastavljena od povijesnih regija koji nose svoje specifične identitete i mentalitete, ali je to ujedno i nacionalno bogatstvo - zaključio je! „Vlastiti identitet moram isprazniti od stereotipa i mitova kako bi napredovali“ – rekao je Predrag D. Grubić te dodao: „Mi jesmo malen narod i to se mora shvatiti, ali kad god smo napravili nešto značajno bili smo zapamćeni“. To sto smo mali narod ne znači da ne mozemo stvarati velika djela i biti prepoznatljivi u Europi i svijetu - dodao je Skoko, napominjući kako se više ne mozemo izvlačiti da smo mlada država: "Krajnje je vrijeme da nas svijet upozna ne samo kao lijepu turističku zemlju vec kao i kreativnu i poduzetnu državu bogate kulture...". Skoko je govorio i o imidžu Hrvatske među susjedima, naglasivši kako je najpozitivniji stereotip o Hrvatima među Srbima - da smo kulturni, Slovenci kažu da smo ljubomorni, a Crnogorci da smo radišni.
Urednik knjige dr. Beck je naglasio kako je knjiga kritična i argumentirana dijagnoza hrvatskoga društva, ali dobronamjerna i poticajna, dodajući kako se autor bori za istinu o Hrvatima koliko god ona bila privlačna ili manje privlačna jer se dobar imidž može temeljiti samo na istini, a ne fikciji.
Knjigu i autora su predstavili i Dražen Klarić, glavni urednik Večernjaka, budući da je većina kolumni i analiza prethodno objavljena u Obzoru, Mario Petrović, direktor vodeće hrvatske komunikacijske agencije Millenium promocije i organizator promocije u Kerempuhu te Romeo Vrečko, direktor Fokusa, nakladnika knjige. Direktor nakladnika Romeo Vrečko je rekao kako je Skokina knjiga prvo publicističko djelo domaćeg autora objavljeno u Fokusu te kako su iznenađeni prihvaćenošću knjige u javnosti. Dražen Klarić, glavni urednik Večernjeg lista govorio je o suradnji sa Skokom kroz njegove briljantne kolumne i analize koje je pisao za Obzor posljednjih godina, a koje su u cjelovitoj verziji objavljene u knjizi. Mario Petrović, direktor Millenium promocije, organizatora ove jedinstvene promocija, govorio je o Skoki osobno kao znanstveniku, kreativcu, poduzetniku i publicistu.
|
Predgovor za knjigu „Kakvi su Hrvati“, koja je na netom završenom Interliberu bila hit, napisao je predsjednik Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti akademik Zvonko Kusić, koji smatra kako Skokina knjiga dolazi u pravom trenutku jer autor o Hrvatima progovara samokritički, argumentirano i znalački upozoravajući na greške i propuste koje svjesno ili nesvjesno činimo u osvješćivanju svog identiteta i promociji.
|
|
 |
|
|
 |
|
 |
|